معابر بافت تاریخی شهر جهادی کار شوند

به گزارش وبلاگ همصحبت، جلسه خدمات سفر استان بوشهر با حضور استاندار، معاون امور عمرانی استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرمانداران و مدیران کل استان بوشهر برگزار شد.

معابر بافت تاریخی شهر جهادی کار شوند

به گزارش وبلاگ همصحبت به نقل از اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بوشهر، استاندار بوشهر در این جلسه ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تهنیت گفت و ابراز کرد: دهه فجر سال جاری پروژه های بسیاری را در حوزه های مختلف علی الخصوص گردشگری خواهیم داشت.

عبدالکریم گراوند از همه دستگاه های اجرایی خواست که به نحو احسن از اعتبارات دستگاه خود استفاده کنند و ادامه داد: کمیته های 11 گانه تشکیل شده توسط میراث فرهنگی در این ستاد با برنامه و فعالانه در این جهت فعالیت داشته و قدم بردارند.

او همچنین خواستار پیگیری مستمر و تشکیل جلسات این ستاد توسط فرمانداری ها در شهرستان های استان شد و اظهار کرد : در استان باید شاهد کارهای خلاقانه و جدید باشیم که این مهم با استفاده صحیح از منابع تحقق می یابد و نتیجه آن تحولات چشمگیر است که دیده خواهد شد و با این فرایند اتفاقات خوبی رخ می دهد و مردم تغییرات را بهتر احساس می کنند.

گراوند در ادامه با بیان تحولات در حوزه گردشگری گفت: بافت قدیم شهر بوشهر در نوع خود بی نظیر است و باید در مورد معابر این بافت به صورت جهادی تلاش شود تا بتوانیم در حوزه گردشگری پیشرفت داشته باشیم.

استاندار بوشهر با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و حضور چشمگیر مسافران در این استان گفت: میراث فرهنگی استان از تمامی مراکز اقامتی بصورت مستمر تا پایان سال بازدید داشته و در صورت وجود نواقصات در صدد رفع آن باشد و برای ظرفیت های اقامتی استان در ایام نوروز برنامه ریزی دقیق و مدونی داشته باشد تا بهترین خدمات به آنها ارائه شود.

او همچنین خواستار پیگیری فرایند تکمیل اسکله های تفریحی شهرستان های گناوه، دیلم، کنگان و دیر برای بهره برداری تا پایان سال جاری شد.

استاندار بوشهر همچنین خبر از معافیت مالیاتی هتل های سه ستاره داد و در ادامه گفت: معافیت مالیاتی این هتل ها بازار رقابتی خوبی را بوجود می آورد و شاهد توسعه خواهیم بود.

گراوند در بحث اقامتی همچنین از ظرفیت های جدید استان گفت : سال جاری به ظرفیت های اقامتی استان بوم گردی و خانه روستایِ روستاهای هدف گردشگری نیز اضافه شده و با برنامه ریزی و معرفی آن و توزیع سفر، حضور گردشگران را در این اماکن شاهد خواهیم بود.

گراوند در پایان با بیان نکاتی از قوت و ضعف ستاد خدمات سفر سال قبل و تقویت و رفع آن گفت: ایمنی مسافران در جاده ها از نکات مهم است که باید تلاش شود تردد ایمن در جهتها صورت گیرد تا شاهد حوادث تلخی نباشیم.

منبع: میراث آریا

به "معابر بافت تاریخی شهر جهادی کار شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معابر بافت تاریخی شهر جهادی کار شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید