بازسازی و احیای میراث فرهنگی چالوس نیازمند اعتبارات کافی است

به گزارش وبلاگ همصحبت، ایرنا/ براساس اخبار بدست رسیده، بازسازی و احیای میراث فرهنگی چالوس نیازمند اعتبارات کافی است.

بازسازی و احیای میراث فرهنگی چالوس نیازمند اعتبارات کافی است

حسین متاجی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی چالوس در همایش تخصصی به مناسبت هفته میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی در دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی چالوس اضافه نمود : اعتباراتی که سال گذشته از محل مصوبه کمیته برنامه ریزی شهرستان برای این حوزه اختصاص داده شده، حدود 300 میلیارد تومان است که در هیچ شرائطی این اعتبار جوابگو نیست.

وی بیان داشت: درحالی چالوس با توجه به هویت تاریخی آن نظیر برخورداری از جنگلهای هیرکانی 40 میلیون ساله، مدرسه پروین اعتصامی، کاروانهای سنگی و کارخانه حریر بافی جز یکی از شهرستانهای تاریخی بشمار می آید و ضمن آنکه حدود 42 اثر ثبت شده در لیست آثار ملی در این منطقه داریم.

این مسئول اظهار کرد : در زمان حاضر برای بازسازی و احیای کاروانهای سنگی در روستای دونا حدود 300 میلیون تومان هزینه دارد و ضمن آنکه برای بازسازی و احیای دیگر آثار تاریخی نظیر مدرسه پروین اعتصامی که به عنوان یک اثر شاخص است و بنا داریم این مکان را به موزه برای دانش آموزان تبدیل کنیم.

نماینده مردم شهرستانهای نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف پیدا شدن رد پای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی در دسترسی به اسناد بالادستی جز مظلومیت های این وزارتخانه است و متاسفانه این وزارتخانه تا به امروز نتوانسته از قوانین پنج ساله توسعه مالی، فرهنگی و اجتماعی از ابتدا تا برنامه ششم توسعه بهره ببرد.

محمدعلی محسنی بندپی اضافه نمود: امیدوارم در قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه مالی که بنا به تاکید معاون رئیس جمهور قرار است در روز یکشنبه هفته جاری پس از تصویب هیات دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد، همکاران ما بتوانند با نگاه حمایتی از این وزارتخانه دفاع نمایند

نماینده مردم شهرستانهای نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: کاخ اجابیت کلاردشت با قدمتی بیش از 100 سال متاسفانه انحصاری است و اغلب مردم بومی و حتی جهانگردان داخلی و خارجی در بازدید از این کاخ ممنوعیت دارند و باید درب این کاخ برای عموم مردم باز گردد.

محسنی بندپی گفت : کلاردشت برابر آمار رسمی سال گذشته پذیرای حدود هفت میلیون مسافر و جهانگرد بوده که حدود 1.5 میلیون نفر آن جهانگرد خارجی بودند. اگر این کاخ به روی جهانگردان خارجی باز گردد بطور حتم در سال آینده شاهد چند برابری ورود جهانگردان به این شهرستان و رونق مالی این منطقه خواهیم بود.

منبع: همگردی

به "بازسازی و احیای میراث فرهنگی چالوس نیازمند اعتبارات کافی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و احیای میراث فرهنگی چالوس نیازمند اعتبارات کافی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید