بازدید معاون میراث فرهنگی کشور از غرفه استان گلستان

به گزارش وبلاگ همصحبت، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از بخش نمایشگاهی استان گلستان در نمایشگاه تهران گفت: گلستان با تنوع خوبی در زمینه های گردشگری و صنایع دستی در این دوره از نمایشگاه حضور یافته است.

بازدید معاون میراث فرهنگی کشور از غرفه استان گلستان

به گزارش وبلاگ همصحبت به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، محمدحسن طالبیان روز پنجشنبه 24 بهمن 98 همزمان با دومین روز از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران در حاشیه بازدید از بخش نمایشگاهی استان گلستان گفت: گلستان ظرفیت های مختلفی در حوزه میراث فرهنگی نظیر بافت تاریخی گرگان، دیوار دفاعی گرگان، آثار جهانی چون میراث جهانی گنبد قابوس را دارد که باید به آن پرداخته گردد و در زمینه ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان اقدامات لازم صورت گیرد.

او توضیح داد: با همت و چشم انداز ترسیم شده حال حاضر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان و همچنین تعامل دستگاه های اجرایی استان حتما اتفاقات مهمی در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان رقم خواهد خورد.

او گفت: گلستان نمونه ای از تنوع قومیت، جغرافیا و میراث فرهنگی است و به شرط تعامل بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی استان، آینده روشنی برای گردشگری این استان شاهد خواهیم بود.

احمد تجری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان نیز گفت: با حضور دکتر محمد باقر نوبخت معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گلستان، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور در امسال نسبت به تامین اعتبار 50 میلیارد ریال جهت تسریع و بهره برداری از فاز نخست پروژه موزه میراث روستایی گلستان در سال آینده اقدام نماید.

او همچنین به همراهی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره و گفت: اقدامات خوبی با همراهی اعضای شورای اسلامی و شهردار گرگان در بافت تاریخی گرگان(استرآباد) در حال اجراست.

پنجشنبه 24 بهمن 98 محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و امیرحسین شادنوش سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخ گویی به شکایات وزارت میراث فرهنگی با حضور در بخش نمایشگاهی گلستان در نمایشگاه تهران با احمد تجری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان و حمیدرضا آقا ملایی و علی اصغر یوسفی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان ملاقات و گفت و گو کردند.

منبع: میراث آریا

به "بازدید معاون میراث فرهنگی کشور از غرفه استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید معاون میراث فرهنگی کشور از غرفه استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید