محبوب ترین ویندوز معرفی گردید

به گزارش وبلاگ همصحبت، زومیت نوشت: ویندوز 10 همچنان بر بازار کامپیوترهای شخصی تسلط دارد و به عنوان محبوب ترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت شناخته می گردد.

محبوب ترین ویندوز معرفی گردید

مدت قابل توجهی از زمان انتشار عمومی ویندوز 11 می گذرد و طبق گزارش ماه می StatCounter، درحالی که مایکروسافت با انتشار به روزرسانی های منظم، سعی دارد تجربه کاربری این سیستم عامل را بهبود دهد، اما ویندوز 10 همچنان محبوب ترین نسخه ویندوز است.

StatCounter می گوید ویندوز 10 با 71.9 درصد از سهم بازار، در جایگاه پراستفاده ترین نسخه سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت قرار گرفته است. این رقم با توجه به کوشش های غول فناوری اهل ردموند برای ترغیب افراد به ارتقالی کامپیوتر به استفاده از ویندوز 11، بسیار درخورتوجه است. شاید یکی از مهم ترین دلایل عدم مهاجرت کاربران به ویندوز 11، حداقل مشخصات فنی موردنیاز این پلتفرم باشد.

ویندوز 11 با سهم 22.95 درصدی جایگاه دوم لیست ماه می StatCounter قرار گرفته است که در مقایسه با آوریل کمی کاهش یافته است. بدین ترتیب 94.85 درصد از کاربران از ویندوز 10 و 11 استفاده می نمایند.

همان طور که ویندوز سنترال اشاره می نماید، مایکروسافت میخواهد در تاریخ 10 اکتبر 2025 به پشتیبانی از ویندوز 10 سرانجام دهد و پس از آن نسخه های جدیدتر سیستم عامل مذکور منتشر نخواهد شد. اگر پس از سرانجام دوره پشتیبانی، همچنان از ویندوز 10 بهره ببرید، ویژگی جدیدی به آن اضافه نخواهد شد اما وصله های امنیتی را دریافت خواهید کرد.

در ادامه سهم بازار هریک از نسخه های ویندوز را در می 2023 مشاهده می کنید:

ویندوز 7 (3.61 درصد)

ویندوز 8.1 (9.72 درصد)

ویندوز 8 (0.37 درصد)

سهم ویندوز 7 در ماه می نسبت به ماه آوریل حدود 0.06 درصد کاهش یافته است. به هرحال مایکروسافت همچنان به تشویق کاربران برای استفاده از ویندوز 11 ادامه می دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "محبوب ترین ویندوز معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین ویندوز معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید