آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی قلعه والی ایلام

به گزارش وبلاگ همصحبت، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی قلعه والی ایلام صورت گرفت.

آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی قلعه والی ایلام

فرزاد شریفی اظهار کرد: با اختصاص 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، عملیات اجرایی بازسازی و بازسازی کامل قلعه تاریخی والی، به وسیله استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره کل آغار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: عملیات اجرایی که برای بازسازی قلعه والی (موزه مردم شناسی) شهر ایلام انجام می گردد، شامل تعمیرات کلی معماری بنا، محوطه، بندکشی دیوارها، آجرفرش پشت بام، سفیدکاری، نازک کاری، رنگ آمیزی در و پنجره، فضای سبز و ... است.

شریفی توضیح داد: قلعه والی یکی از مهمترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است و مهمتر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم شناسی و نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

او افزود: قلعه والی در زمینی به مساحت 4687 مترمربع احداث شده که از این میزان زمین، فضای سبزی به مساحت 1792 مترمربع در ضلع جنوبی به جای مانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: بنای قلعه والی به شماره 1798 در تاریخ 1376/9/3در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و هم اکنون موزه مردم شناسی در این بنا دایر است و مورد بازدید علاقمندان قرار میگیرد.

منبع: همگردی

به "آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی قلعه والی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی قلعه والی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید