سایت هایی که به قیمت های باورنکردنی فروخته شدند

به گزارش وبلاگ همصحبت، وب سایت اعتمادآنلاین . مژده اصغرزاده: همه ما شنیده ایم که این روز ها شغل های مرتبط با طراحی سایت و وبلاگ بسیار پرطرفدار شده است. از سوی دیگر نیاز ما به اینترنت برای کسب اطلاعات یا سرگرمی نیز هر روز در حال افزایش است و همین امر باعث شده افراد زیادی به سمت این کار کشیده شوند؛ اما سوال اینجاست که یک وبلاگ نویس چقدر می تواند پول دربیاورد؟ باید بگوییم اگر بلاگ شما موفقیتی به دست آورَد و دیده گردد، شرکت های زیادی حاضرند به ازای پرداخت پولی هنگفت آن را بخرند. کسانی بوده اند که با ساخت سایت توانسته اند پول بسیاری کسب نمایند.

سایت هایی که به قیمت های باورنکردنی فروخته شدند

در این مطلب به آنالیز سایت هایی می پردازد که به قیمت بالایی فروخته شده اند:

1. Ugo.com

100 میلیون دلار

این سایت یک سایت سرگرمی است که در آن بازی نماینده ها (Gamers) حقایق جالب و اطلاعات مفیدی از بازی های خود را با هم قطاران خود در میان می گذارند. کریس شرمن (Chris Sherman) این سایت را در سال 1997 ساخت و پس از او چند نفر دیگر نیز مسئول این سایت بودند تا در آخر شرکت Hearst آن را به مبلغ صد میلیون دلار خرید. امروزه مطالب این سایت از ویدئو های بازی و مطالب سرگرمی تشکیل شده است.

2. Fotolog.com

90 میلیون دلار

موسس سایت Fotolog در نظر داشت وب سایتی راه اندازی کند که کاربران به راحتی بتوانند عکس هایشان را به اشتراک بگذارند. پس از آن که آرزویش برآورده شد، دردسری برای او درست شد و آن این بود که سایت بیش از حد معمول پیروز بود، به طوری که سرور ها نمی توانستند این حجم از کاربر را مدیریت نمایند و چندین بار سایت به مشکل برخورد.

خوشبختانه یک کمپانی بزرگ که قادر بود تعداد زیاد کاربران را مدیریت کند این سایت را به قیمت 90 میلیون دلار خرید. این سایت در 13 زبان مختلف در دسترس است و از تمام دنیا کاربر دارد. صاحب فعلی آن Fotolog Innovation Labs است.

3. consumersearch.com

33 میلیون دلار

این سایت در سال 1999 باز شد و هدف آن تحلیل و نقد کالا های گوناگون بود. این سایت بهترین محصولات 15 سال گذشته از تشک تا غذای سگ را آنالیز می کرد و در هر مقاله از جزئیات محصول تا لینک خرید آن کالا را ارائه می داد. واضح است که سایت توانست محبوبیت زیادی به دست آورد و پس از آن About.com این سایت را به قیمت 33 میلیون خرید. این سایت هنوز هم پابرجاست و کالا ها به طور منظم در آنجا دسته بندی شده اند.

4. paidcontent.org

30 میلیون دلار

موسس این سایت فردی به نام رفعت علی بود. او گزارشگر بود و تمرکز سایت را بر چگونگی تغییرات محتوای دیجیتالی طی این سال ها گذاشته بود. او همچنین محتوا هایی در زمینه فناوری اطلاعات و تحلیل خبر های دیجیتالی نیز در سایت گنجانده بود.

این سایت به دلیل رشد فناوری اطلاعات در عصر مدرن بسیار مورد توجه نهاده شد و صاحب آن چندین بار عوض شد. گاردین (Guardian) سایت PaidContent را به مبلغ 30 میلیون دلار خرید و آن را وبلاگی ضروری قلمداد می کرد. کمپانی GigaOM در سال 2012 این سایت را از گاردین خرید و در حال حاضر سایت را با محصولات خود پر نموده است.

5. Techcrunch.com

30 میلیون دلار

همان طور که از اسم سایت برمی آید مطالب این سایت درباره تکنولوژی است. Techcrunch حدود 15 سال است که مقاله های مفیدی در زمینه های خبر، تحلیل محصولات، تجارت و معرفی کالا ها ارائه می دهد. این سایت با محبوب تر شدن صنعت تکنولوژی در اوایل سال 2000 پیروزیت چشمگیری کسب کرد. تنها پنج سال بعد از تاسیس سایت، شرکت AOL پیشنهاد داد سایت را خریداری کند که در آن موقع فروش این سایت با قیمت 30 میلیون دلار در تاریخ بی نظیر بود. اکنون صاحب سایت شرکت Verizon Media است و به زبان های چینی، فرانسوی، ژاپنی و البته انگلیسی برای همه مردم دنیا قابل دسترس است.

منبع: برترین ها

به "سایت هایی که به قیمت های باورنکردنی فروخته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایت هایی که به قیمت های باورنکردنی فروخته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید