زیباترین پل های جهان

به گزارش وبلاگ همصحبت، پل های بیشماری در اقصی نقاط جهان بر روی معابر، رودخانه ها و غیره برای تسهیل رفت و آمد ساخته شده اند. ولی آیا تا به امروز از منظر زیبایی به این پل ها نگاه کرده اید؟ چشم انداز ها برخی از این پل ها بخشی از جاذبه گردشگری حتی هویت کشور مربوط نیز محسوب می شود.

زیباترین پل های جهان

1. پل گیت شید ملنیوم (Gateshead Millennium Bridge) - انگلیس

به جرات می توان این پل را زیباترین مورد این لیست اعلام کرد. شاهد این مدعی شکل هلالی پل و حالت کج آن بر روی رودخانه تاین (River Tyne) در شهر نیوکاسل است.

2. پل کابلی لانکاوی (لنکاوی Sky Bridge) - مالزی

این پل کابلی با هزاران متر ارتفاع از سطح دریا بر فراز جنگل های بارانی مالزی قرار داشته و منظره شگفت انگیز و رویایی آن هر بیننده ای را متحیر می کند.

3. پل میلائو (The Millau Viaduct) - فرانسه

پل میلائو بزرگ ترین پل جاده ای جهان است که با هزینه ای در حدود 400 میلیون دلار و در ارتفاع 343 متری بر فراز رودخانه تارن در جنوب فرانسه ساخته شده است.

4. پل الله وردی خان (سی و سه پل) - ایران

سی و سه پل یا پل الله وردی خان در شهر اصفهان و بر روی رود زاینده رود واقع شده است. وجه تسمیه نام این پل به دلیل تعبیه 33 دهانه در آن است. همچنین سی و سه پل دارای 295 متر طول و 14 متر عرض است و در رده شاهکارهای معماری و شگفت آفرین جهان واقع شده است.

5. پل ریالتو (Rialto Bridge) - ونیز

قدمت ساخت این پل بی نظیر به سال 1855 میلادی باز می شود و به قلب ونیز معروفیت دارد. در واقع، این پل به مدت نیم قرن تنها راه ارتباطی بر روی گراند کانال (Grand Canal) ونیز بوده است.

6. پل هفت مایلی (Seven Mile Bridge) - فلوریدا کیز

پل هفت مایلی بر روی آب های درخشان و صخره های مرجانی قدیمی ساخته شده است و به هنگام عبور از آن منظره آبی اطراف صحنه ای از بهشت را در فکر تداعی می کند.

7. پل تریفت (Trift Bridge) - سوئیس

این پل علاوه بر ساختاری شگفت انگیز، داستان عبور از گذرگاه و هجرت را نیز برای همگان تداعی می کند. گفتنی است در اثر گرمایش زمین و ذوب شدن یخچال تریفت، عده ای این پل را برای عبور گردشگران به سمت ییلاق های وقع در دامنه کوه های آلپ سوئیس ساخته اند. البته امروزه این پل یکی از هیجان انگیزترین پل های عابرگذر در جهان به شمار می رود.

8. پل لاینز گیت (Lions Gate Bridge) - ونکوور، کانادا

این پل نخستین پل باریک معلق در در ونکوور است که در سال 1938 به بهره برداری رسیده و راه ارتباطی میان دو بخش شمالی و غربی شهر ونکوور است.

9. پل چنگیانگ (Chengyang Bridge) - چین

این پل را نیز می توان یکی از حیرت انگیزترین پل های هزاره نامید، زیرا مانند سوزن باریکی در میان ساختمان ها برای عبور اهالی منطقه جای گرفته است.

10. پل های مایل سوئینگینگ (Mile High Swinging Bridge) - کارولینای شمالی

این پل را نیز می توان در رده پل های معلقی واقع شده است که در هنگام عبور از آن تکان می خورند. همچنین در حین عبور از این پل می توان منظره پانورامای کوه گرندفادر (Grandfather Mountain) را تماشا کرد.

11. پل لیوینگ روت (Living root bridge) - هند

این پل با معماری شگفت انگیزی از طریق بومیان منطقه از رشد ریشه درخت فیکوس در یک جهت خاص ساخته شده و در حال حاضر طول آن به 31 متر می رسد (البته طول پل به مقدار رشد سالانه درخت بستگی دارد).

12. پل ورازانو نروز (Verrazano-Narrows Bridge) - نیویورک

این پل راه ارتباطی میان دو بخش مهم و تاریخی شهر نیویورک به نام های بروکلین (Brooklyn) و استاتن آیلند (Staten Island) است و به نام ورودی جهانی تازه (New World) خوانده می شود.

13. پل هلیکس (Helix Bridge) - سنگاپور

این پل عابرگذر فلزی با معماری جالب و شگفت انگیزش رابط میان دو بخش مارینا سنتر و مارینای جنوبی سنگاپور است.

منبع: کجارو / thrillist.com

به "زیباترین پل های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پل های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید