روش های کاهش استرس و اضطراب

به گزارش وبلاگ همصحبت، روش های مختلفی برای کاهش استرس و اضطراب وجود دارد. باید بفهمید که کدام روش برای شما مؤثر است. ما روش های خاص خود را برای کاهش استرس داریم و مهم نیست که از کدام روش استفاده کنیم، مهم این است که مانع آن

روش های کاهش استرس و اضطراب

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

روش های مختلفی برای کاهش استرس و اضطراب وجود دارد. باید بفهمید که کدام روش برای شما مؤثر است. ما روش های خاص خود را برای کاهش استرس داریم و مهم نیست که از کدام روش استفاده کنیم، مهم این است که مانع آن چیزی شویم که آرامش ما را مختل می نماید.

احساس تشویش به همراه ترش و وحشت را می توان اضطراب نامید. همه ما هر لحظه ممکن است با اضطراب روبرو شویم. ولی، تفاوت اینجاست که چگونه با آن کنار می آییم. آیا اجازه می دهیم اضطراب آرامش ما را از بین ببرد یا در پی روش هایی برای کاهش استرس و اضطراب هستیم؟ استرس می تواند زیان آور باشد و باید آن را کنترل کنیم زیرا، ترس و وحشت سلامت فکری و جسمی ما را تخریب می نماید. زندگی کوتاه تر از چیزی است که آن را با نگرانی سپری کنیم.

روش های کاهش استرس

عبادت کردن

خداوند از آنچه که قرار است برای ما اتفاق بیافتد مطلع است و هدایت لازم برای ما را فراهم نموده است. عبادت کردن برترین راه برای کاهش استرس است.

حرف زدن با دوستان

دوستان ما حتی در اوقات سخت و سخت هم به ما بسیار نزدیک هستند. هنگام اضطراب و نگرانی با دوستان قابل اعتماد خود حرف بزنید و از او بخواهید برای شما دعا کند.

ماساژ دادن

روش دیگر برای کاهش استرس ماساژ دادن است. به یاد داشته باشید که ماساژ دادن مشکل را حل نمی نماید ولی، مطمئناً باعث آرامش و خونسردی شما می گردد. شما باید در پی راه چاره مشکل باشید پس، انتظار نداشته باشید که پس از ماساژ دادن همه مسائل محو شوند.

آروماتراپی

درمان با استفاده از روغن های اساسی گیاهی که بدن و فکر را تسکین می دهند آروماتراپی نامیده می گردد. روغن های اساسی آزاد سازی مواد شیمیایی خاصی را در مغز تحریک می نمایند که باعث آرامش می شوند. آروماتراپی بعلاوه مواد سمی را از بدن دفع می نماید و گردش خون را افزایش می دهد. دستورالعمل های آروماتراپی مختلفی وجود دارند که می توانید از آن ها برای ماساژ دادن بدن بهره ببرید. به علاوه، شما می توانید از شمع های آروماتراپی هم بهره ببرید که هنگام سوختن تأثیرات آرامبخشی آزاد می نمایند.

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم باعث تعادل درست مواد شیمیایی در مغز می گردد. اگر تعادل مواد شیمیایی در مغز مختل گردد، اختلالات مغزی تحریک می شوند. بنابراین، سعی کنید از میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی خود بهره ببرید که به حفظ تعادل درست مواد شیمیایی در مغز یاری می نمایند. چربی ترانس واکنش های شیمیایی در بدن را مسدود می نماید بنابراین، بهتر است از مواد غذایی بدون چربی ترانس بهره ببرید. مردم احساس می نمایند که سیگار کشیدن و مصرف کافئین به کاهش استرس یاری می نماید ولی، اگر دچار استرس هستید از این محرک ها دوری کنید.

علاوه بر روش های بالا، شما می توانید از روش های گیاهی مانند نوشیدنی های گیاهی هم برای کاهش اضطراب و استرس بهره ببرید. ولی، بهتر است قبل از مصرف هر گونه نوشیدنی گیاهی با پزشک مشورت کنید. به علاوه، ورزش کردن ، دوش آب داغ ، پیاده روی ، پرداختن به تفریحات مورد علاقه و غیره هم به کاهش استرس یاری می نمایند.

منبع: راسخون

به "روش های کاهش استرس و اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های کاهش استرس و اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید