دومین نشست سرمایه گذاری فناوری 15 بهمن ماه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ همصحبت، معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای D8 از برگزاری دومین نشست سرمایه گذاری فناوری طی روزهای 15 و 16 بهمن در وارک پردیس اطلاع داد.

دومین نشست سرمایه گذاری فناوری 15 بهمن ماه برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ همصحبت، کنفرانس خبری دومین نشست سرمایه گذاری فناوری (2020 TIM) صبح امروز با حضور میلاد صدرخانلو، معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای دی- هشت (D8-TTEN) برگزار گردید.

در این نشست خبری، صدرخانلو با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور که قدری همکاری های بین المللی سخت شده است باید برای بهبود شرایط دست به دست هم دهیم، گفت: دومین نشست سرمایه گذاری فناوری با حضور سرمایه گذاران ارشد بیش از 11 کشور جهان با موضوع ارائه فرصت های سرمایه گذاری در 15 و 16 بهمن ماه و به میزبانی پارک فناوری پردیس و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری شکوفایی و صندوق های جسورانه کشور برگزار می گردد.

وی ادامه داد: کشورهای عضو گروه D8 شامل مصر، نیجریه، ترکیه، پاکستان، ایران، مالزی، اندونزی و بنگلادش هستند و دبیرخانه گروه در ترکیه مستقر است.

معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای D8 با اشاره به اینکه تعاملات بسیار گسترده در سطح وزرا و سران در گروه انجام میگیرد، اعلام کرد: یگی از فعالیت های این گروه در حوزه فناوری است که در آن شبکه ای تحت عنوان TTEN تشکیل و دبیرخانه آن در پارک فناوری پردیش مستقر شده است.

صدرخانلو گفت: سال گذشته دوبار میزبان دبیر کل گروه D8 بودیم و توانستیم بودجه مصوبی را از آنها اخذ کنیم که نشان از اعتماد، اعتقاد و جدیت این گروه برای فعالیت این حوزه است.

وی مطرح کرد: هدف از برگزاری نشست سرمایه گذاری فناوری (TIM 2020) تسهیل سرمایه گذاری روی پروژه های فناورانه در هشت کشور عضو است لذا پیروز شدیم با توجه به اینکه سال جاری این نشست در پارک فناوری پردیس برگزار می گردد از 8 کشور جهان (شامل پاکستان، سوریه، هند،مصر، نیجریه، اتیوپی، بنگلادش، لبنان) 20 سرمایه گذار دعوت کنیم همچنین بالغ بر 100 سرمایه گذار داخلی در این رویداد حضور خواهند داشت تا ضمن همکاری و عقد قرارداد بتوانند تعاملات بین المللی گسترده ای را انجام دهند.

به گفته وی، سرمایه گذاران خارجی دعوت شده به رویداد هرچند عضو گروه D8 نیستند اما رویداد به گونه ای طراحی شده که زمینه حضور سرمایه گذاران کشورهای مختلف فراهم باشد.

صدرخانلو با بیان اینکه در رویداد 6 بخش استراتژیک و معین کننده برگزار می گردد، اضافه کرد: در رویداد پنل های تخصصی برای سرمایه گذاری دنبال می گردد به عنوان مثال تجربه های استارتاپی پیروز (شامل استارتاپهای ایرانی و 2 استارتاپ خارجی) را معرفی می کنیم تا همزمان با ارایه یکسری مفاهیم به مخاطبان، تجارب بین المللی برای انگیزه دهی و الگو دریافت را ارایه کنیم.

وی گفت: در رویداد نشست سرمایه گذاری فناوری (TIM2020) حوزه های مختلفی بحث و آنالیز می شوند و محدودیتی نیست اما حوزه انرژی، تجهیزات پزشکی و دارو تاحال بیشترین میزان طرح را به خود اختصاص داده اند.

معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای D8 اعلام کرد: در حوزه سرمایه گذاری این تصور اشتباهی است که حمایت و سرمایه گذاری تنها به صورت نقدی است درواقع تسهیلات، شرایط غیرنقدی مثل ارایه مجوزها و استانداردها بخشی از حوزه سرمایه گذاری محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دومین نشست سرمایه گذاری فناوری 15 بهمن ماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین نشست سرمایه گذاری فناوری 15 بهمن ماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید