داروی ضدانگل رشد ویروس کرونا را متوقف می نماید

به گزارش وبلاگ همصحبت، داروی ضدانگل می تواند طی 48 ساعت رشد ویروس کرونا در سلول ها را متوقف کند.

داروی ضدانگل رشد ویروس کرونا را متوقف می نماید

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ همصحبت از فرست پست، دانشمندان دانشگاه موناش در استرالیا به این نتیجه رسیده اند که نوعی داروی ضدانگل قادر به از بین بردن ویروس کروناست. این دارو با موفقیت توانست ویروس کرونای کشت شده در آزمایشگاه را طی 48 ساعت از بین ببرد.

این داروی ضدانگل رایج بوده و در سراسر جهان در دسترس قرار گرفته است. یافته های جدید می تواند منجر به کشف روش درمانی برای کووید-19 گردد. داروی ضدانگلی ایورمکتین نام دارد و نه تنها مانع از رشد ویروس سارس-کوو-2 می گردد بلکه آن را کاملاً از بین می برد. به گفته گروه تحقیقاتی، حتی یک دوز از این دارو می تواند طی 48 ساعت RNA ویروس را از بین ببرد. این دارو حتی در 24 ساعت باعث کاهش چشمگیر ویروس می گردد.

ایورمکتین داروی ضدانگلی تأیید شده ای است که در شرایط آزمایشگاهی در برابر طیف گسترده ای از ویروس ها شامل HIV، آنفوالانزا، زیکا و تب دنگی موثر واقع شده است. به گفته تیم تحقیقاتی، این آزمایش ها در شرایط آزمایشگاهی صورت گرفته و برای اثربخشی آن در بدن احتیاج به آزمایش های بالینی وجود دارد. ایورمکتین داروی بی خطری است که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد با این حال دانشمندان باید میزان دوز دقیق و موثر آن برای مصرف انسان را پیدا نمایند.

انتهای پیغام/4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "داروی ضدانگل رشد ویروس کرونا را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی ضدانگل رشد ویروس کرونا را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید