خبر جدید درباره افزایش سرمایه سایپا و ایران خودرو ، خساپا و خودرو کی بازگشایی می شوند؟

به گزارش وبلاگ همصحبت، تعدادی از فعالان بورس منتظر خبر جدیدی درباره افزایش سرمایه سایپا و ایران خودرو و اعلام زمان بازگشایی این دو نماد بورسی هستند. در همین مورد اطلاعات جدیدی منتشر شده است.

خبر جدید درباره افزایش سرمایه سایپا و ایران خودرو ، خساپا و خودرو کی بازگشایی می شوند؟

در این مورد عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی، از نهایی شدن افزایش سرمایه سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه، ملی مس ایران و پالایش نفت تبریز در جلسه هیات واگذاری خصوصی سازی اطلاع داد و اضافه نمود: امروز دوم اردیبهشت ماه، نامه ثبت افزایش سرمایه پنج شرکت به مرجع ثبت شرکت ها ارسال شد. به این ترتیب مرحله نهایی در این اداره طی خواهد شد.

ابوالقاسم شمسی جامخانه، معاون شرکت ها و قیمت گذاری بنگاه های سازمان خصوصی سازی در تبادل نظر با دنیای بورس، با اشاره به اینکه طبق قانون ، اصلاح ماده 5 اساسنامه شرکت های سهامی عام از اختیارات هیات واگذاری است.، گفت: در این راستا روز گذشته جلسه هیات واگذاری تشکیل شد و با افزایش سرمایه شرکت های سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه، ملی مس ایران و پالایش نفت تبریز موافقت کرد. به این ترتیب امروز نامه ای از سوی هیات واگذاری به مرجع ثبت شرکت ها ارسال شد.

افزایش سرمایه ایران خودرو

وی در ادامه شرح داد: در حالی ایران خودرو مجمع عمومی فوق العاده خود را در 27اسفندماه سال 98 برگزار کرد که موضوع افزایش سرمایه در این مجمع مورد تصویب هیات مدیره خودرو نهاده شد. همانطور که عنوان شد طبق ماده مزبور، باید این موضوع در هیات واگذاری آنالیز می شد که این جلسه روز گذشته نهایی شد. به این ترتیب افزایش سرمایه ایران خودرو از مبلغ 1530میلیارد تومان کنونی به مبلغ 30هزار و 165میلیارد و 606میلیون و 800هزار تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها تصویب و به مرجع ثبت شرکت ها ارسال شد.

افزایش سرمایه سایپا

شمسی جامخانه در ادامه به ثبت افزایش سرمایه سایپا اشاره نمود و گفت: مجمع عمومی فوق العاده سایپا نیز روز چهارشنبه، 28 اسفند برگزار گردید و مجمع مزبور افزایش سرمایه 450درصدی را تصویب کرد. طبق ماده 5 اساسنامه در این شرکت نیز باید هیات واگذاری در مورد افزایش سرمایه مزبور تاییدیه نهایی می داد که در جلسه روز گذشته صادر شد.

به گفته این مقام مسوول، سرمایه خساپا از رقم 3هزار و 923میلیارد و 667میلیون و 500هزار تومان به 19هزار و 551میلیارد و 55میلیون تومان افزایش خواهد یافت. این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خواهد بود که به مرجع ثبت شرکت ها ارسال شده است.

افزایش سرمایه فولاد مبارکه

عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی از نهایی شدن افزایش سرمایه در ادامه از نهایی شدن افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه اطلاع داد و اضافه نمود: مجمع فوق العاده فولاد نیز در 18دی ماه سال 98 برگزار گردید. طبق جلسه دیروز هیات واگذاری با افزایش سرمایه این شرکت از 13هزار میلیارد تومان به 20هزار و 900میلیارد تومان موافقت شد. افزایش سرمایه مزبور از محل سود انباشته خواهد بود.

افزایش سرمایه فملی و شبریز

شمسی جامخانه در ادامه گفت: تایید افزایش سرمایه ملی صنایع مس ایران از مبلغ 7800 میلیارد تومان به 10هزار و 140میلیارد تومان از محل سود انباشته و همچنین تایید افزایش سرمایه پالایش نفت تبریز از 388میلیارد و 421میلیون و 100هزار تومان به یک هزار میلیارد تومان از محل اندوخته طرح توسعه نیز از دیگر مصوبات جلسه روز گذشته هیات واگذاری بوده است.

منبع: تجارت نیوز

به "خبر جدید درباره افزایش سرمایه سایپا و ایران خودرو ، خساپا و خودرو کی بازگشایی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر جدید درباره افزایش سرمایه سایپا و ایران خودرو ، خساپا و خودرو کی بازگشایی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید