خبرنگاران بارش ها در آذربایجان غربی 6 درصد کمتر از متوسط درازمدت است

به گزارش وبلاگ همصحبت، ارومیه- خبرنگاران- سرپرست شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: بارش نزولات آسمانی در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر 1399) تا به امروز 6 درصد معادل 16 میلی متر کمتر از میانگین درازمدت برآورد می شود.

خبرنگاران بارش ها در آذربایجان غربی 6 درصد کمتر از متوسط درازمدت است

مسعود طالبیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ همصحبت افزود: میزان بارش ها در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر امسال) تا به امروز 246 میلی متر ثبت شده درحالی که میزان بارش در مدت مشابه درازمدت 262 میلی متراست.

وی افزود: امسال همچنین شاهد کاهش حدود 21 درصدی و 66 میلی متری بارش ها نسبت به سال آبی گذشته هستیم.

سرپرست شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از وجود سه حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه های زاب و ارس در استان خبر داد و اعلام نمود: به طور متوسط در هرکدام از این حوضه ها به ترتیب 251، 543 و 154 میلی متر بارش در سال آبی جاری گزارش شده که در هر سه حوضه بارش ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

طالبیان اظهار کرد: این کاهش در حوضه زاب 29 درصد، حوضه دریاچه ارومیه 21 درصد و حوضه ارس 11 درصد است.

وی با اشاره به کاهش شدید بارش های بهاری طی سال آبی جاری در استان نسبت به سال گذشته ادامه داد: این کاهش در کل استان، 61 درصد، در حوضه زاب 73 درصد، در حوضه دریاچه ارومیه 65 درصد و در حوضه ارس 42 درصد است.

وی گفت: در حالی که طی مدت مشابه فروردین سال گذشته 76 میلی متر بارش در استان داشتیم، این رقم در فروردین امسال به کمتر از 30 میلی متر رسیده است.

به گزارش وبلاگ همصحبت، متوسط بارش در سال آبی گذشته بیش از 400 میلی متر بود که امسال رسیدن به این رقم بسیار دور از انتظار به نظر می رسد.

متوسط بارش در آذربایجان غربی بین 350 تا 400 میلی متر است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بارش ها در آذربایجان غربی 6 درصد کمتر از متوسط درازمدت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارش ها در آذربایجان غربی 6 درصد کمتر از متوسط درازمدت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید