عکس ، اهتزاز پرچم آذربایجان در ایست بازرسی لاچین

به گزارش وبلاگ همصحبت، سرویس مرزی جمهوری آذربایجان از برگزاری مراسم اهتزاز پرچم این کشور در ایست بازرسی ایجاد شده در ورودی گذرگاه لاچین اطلاع داد.

عکس ، اهتزاز پرچم آذربایجان در ایست بازرسی لاچین

به گزارش وبلاگ همصحبت، سرویس مرزی جمهوری آذربایجان بیان کرد مراسم اهتزاز پرچم ملی در اراضی این کشور در مرز با ارمنستان در ایست بازرسی ایجاد شده در ورودی گذرگاه لاچین-خانکندی برگزار گردید.

به گزارش آذرنیوز، مرزبانان جمهوری آذربایجان به الهام علی اف رئیس جمهور این کشور گزارش شرایط دادند.

جمهوری آذربایجان یکشنبه (سوم اردیبهشت) بیان کرد سرویس مرزی این کشور در ورودی گذرگاه لاچین-خانکندی یک ایست بازرسی در قلمروی جمهوری آذربایجان ایجاد کرد. مسیری که تنها راه ارتباطی زمینی بین ارمنستان و منطقه قره باغ کوهستانی است.

در پی این اقدام جمهوری آذربایجان، رسانه های محلی ارمنستان گزارش دادند چهار روستا در قره باغ کوهستانی در محاصره کامل قرار گرفته است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هم در همین خصوص بیان کرد: هیچ جایگزینی برای اجرای توافقات روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای عادی سازی روابط بین دو کشور وجود ندارد.

بر اساس آتش بس با میانجیگری روسیه که به درگیری های مرگبار دو کشور در سال 2020 سرانجام داد، باکو موظف است عبور ایمن در گذرگاه لاچین را تضمین کند.

وزارت خارجه ارمنستان از روسیه درخواست نموده به طور کامل به وظایف حافظ صلحی خود به وسیله لغو محاصره غیرقانونی گذرگاه لاچین و تضمین عقب نشینی نیروهای جمهوری آذربایجان از کل منطقه امنیتی گذرگاه لاچین پایبند باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، اهتزاز پرچم آذربایجان در ایست بازرسی لاچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، اهتزاز پرچم آذربایجان در ایست بازرسی لاچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید