خارج از فصل؛ ترس و تعلیق در جزیره ای وهم انگیز

به گزارش وبلاگ همصحبت، شهر هایی که فقط جنبۀ گردشگری دارند معمولا در فصل های سرد سال حال و هوای گرفته و افسرده ای پیدا می کنند. در این مواقع فقط خیابان های خلوت و ساکت باقی می مانند با خاطراتی از تابستان های شلوغ و شاد.

خارج از فصل؛ ترس و تعلیق در جزیره ای وهم انگیز

به گزارش وبلاگ همصحبت؛ فیلم خارج از فصل در یک چنین فضایی اتفاق می افتد؛ با موسیقی ای وهم انگیز و تصاویری سرد و خاکستری که بدن بیننده را مورمور می کند و از ابتدا تا انتهای فیلم او را در حالتی از تعلیق و ترس نگه می دارد. فیلمبرداری فیلم کاملا استادانه است و هم در آفریدن این دنیای مرموز و هم در ایجاد لحظات ترسناک نقش بسیار مهمی دارد.

شخصیت اصلی فیلم دختر جوانی به نام ماری (با بازی جوسلین داناهیو) است که در نیویورک زندگی می کند. او نامه ای مرموز از جزیرۀ لون پالم دریافت می کند که به او می گوید مقبرۀ مادر تازه درگذشته اش که در جزیره واقع شده است از طریق افرادی ناشناس تخریب شده است.

ماری به همراه نامزدش جورج (جو سوانبرگ) برای بررسی موضوع به این جزیره می رود، در حالیکه نه از این جزیره خاطرات خوبی دارد و نه علاقه ای به این ماموریت عجیب و غریب دارد. مامور محافظ ورودی جزیره به آن ها هشدار می دهد که در این فصل به آنجا نروند، چون راستا به زودی بسته می شود و آن ها مجبورند برای برگشتن تا بهار صبر کنند. ولی ماری و جورج کاملا مصمم هستند.

وقتی آن ها به جزیره می رسند اثری از نویسندۀ نامه پیدا نمی کنند. کم کم سردرگمی و خاطرۀ کابوس های گذشته به سراغ ماری می آید و فضای مه گرفته و ماخولیایی جزیره، آسیب های روحی گذشتۀ او را دوباره زنده می کنند. ماری با کمک جورج تلاش می کنند تا سر از راز ماجرای مقبرۀ مادرش دربیاورد و در عین حال احساس می کند که بعضی از مردم محلی رفتار و وضعیتی کاملا مشکوک و عجیب دارند. او می فهمد که یک جای کار درست نیست.

بازی جوسلین داناهیو واقعا فوق العاده است و دو احساس متفاوت نسبت به این جزیره را خیلی خوب در کنار هم حفظ کرده است: هم احساس آشنایی با شهری که کودکی اش را در آن گذرانده و هم احساس بیگانه ای که از شهری بزرگ به مکانی دورافتاده سفر کرده است.

بازی سایر بازیگران هم از جورج گرفته تا آدم های مرموز و ترسناک محلی مثل پیرزن گلفروش و مرد ماهیگیر، طبیعی و باورپذیر از کار درآمده است. این بازی های خوب در کنار توانایی کارگردان در فضاسازی های دلهره آور باعث شده که این فیلم با وجود بودجۀ نسبتا اندکش اثر قابل ملاحظه و خوش ساختی باشد.

  • کارگردان و فیلمنامه نویس: مایکی کیتینگ (Mickey Keating)
  • بازیگران: جوسلین داناهیو (Jocelin Danahue)، جو سوانبرگ (Joe Swanberg)، ریچارد بریک (Richard Brake)
  • امتیاز: 5.6/10
منبع: فرارو

به "خارج از فصل؛ ترس و تعلیق در جزیره ای وهم انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارج از فصل؛ ترس و تعلیق در جزیره ای وهم انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید