10 رستوران برتر فرهنگی و هنری مسکو برای تجربه غذاهای روسی

به گزارش وبلاگ همصحبت، رستوران های مسکو از دیگر جاذبه های مرکز روسیه هستند. اما این بار به رستوران هایی می پردازیم که جنبه هنری و فرهنگی این کشور را نشان می دهند.

10 رستوران برتر فرهنگی و هنری مسکو برای تجربه غذاهای روسی

عاشقان غذا دلیلی برای آمدن به مرکز روسیه لازم ندارند؛ چراکه سوپ هویج (schi) و هریسه (kasha) خود به تنهایی جاذبه های گردشگری هستند. با این حال از زمان سقوط اتحاد شوروی، مسکو گزینه های بسیاری را از غذاهای محلی روسی گرفته تا سوشی، برای عرضه دارد. وبلاگ همصحبت به 10 رستوران شگفت انگیز مسکو می پردازد که نه تنها غذا بلکه فرهنگ و هنری بومی را نیز نشان می دهند.

اگر علاقه مند به سفر به روسیه و مسکو هستید، انواع تورهای روسیه و تور مسکو را می توانید در وبلاگ همصحبت مشاهده نموده و برترین و مقرون به صرفه ترین تور را از فروشنده های معتبر همکار وبلاگ همصحبت انتخاب و بخرید.

1. کافه رستوران پوشکین (café Pushkin)

  • منو: غذاهای روسی و اروپایی

کافه پوشکین از سال 1999 که شروع به کار کرد، رستوران اصلی موسکو بود. این رستوران سه طبقه در یک عمارت قرن نوزدهمی، با آن خدمتکارهای ملبس به لباس مخصوص، میز و جایگاه های باشکوه و وسایل عتیقه، حال و هوای زمان امپراتوری روسیه را تداعی می نماید. این سه طبقه شامل رستوران، داروخانه و کتابخانه و سالن شومینه است. همه این اتاق ها به صورت مجلل تزئین شده اند و هر یک منوی خاص خود را دارند. از شما با غذاهای محبوب بین المللی و روسی مانند خاویار، دامپلینگ و خورش های مخصوص تزار (و البته قیمت هایی مخصوص تزار) پذیرایی می نمایند. این کافه 24 ساعت شبانه روز باز است. طبقه کتابخانه صبحانه ای عالی و منظره ای بی نظیر از بلوار Tverskoy عرضه می نماید. کسانی که می خواهند طعم زندگی سلطنتی را بچشند پس این مکان همواره باید اولین انتخاب آن ها باشد.

26А Tverskoy Boulevard, Tsentralnyy administrativnyy okrug Moskva, 125009, Russia

2. رستوران کوارتیرا 44 (Kvartira 44)

  • منو: غذاهای اروپایی

در یکی از طبقه های قدیمی یک محله قدیمی و نه چندان قابل توجه، جواهری پنهان شده که به سختی متوجه حضورش می شوید. با اینکه پوسترهای تبلیغاتی و فرش های رنگ پریده به زندگی های قرن بیستم برمی گردند، اما این چکامه کوتاه چیزی از سختی های شوروی سابق را در خود ندارد. رستوران کوارتیرا 44 یا آپارتمان 44، با قفسه های کتاب، تزئینات و میز و جایگاه های آنتیک، شبیه یک اتاق نشیمن شلوغ است و حال وهوای گرم و صمیمی دنیای قدیمی دانش آموزان، متفکران و هنرمندان را تداعی می نماید. معمولا منو شامل گوشت، پاستا، ماهی و سالادهای خانگی اروپایی، با تاثیراتی از غذاهای فرانسوی است. بعلاوه موسیقی زنده (پیانو) همواره به گوش می رسد. به یاد داشته باشید که سیگار کشیدن در داخل رستوران ممنوع است.

22к2 Bolshaya Nikitskaya Ulitsa, Tsentralnyy administrativnyy okrug Moskva, 121099, Russia

3. استرلکا (Strelka)

جایی که قبلا مکان کارخانه شکلات سازی Krasny Oktyabr یا Red Octoberf بوده حالا شبکه ای از استودیوها، کلوب ها، گالری ها و کافه های هنری است. این ساختمان که مرکز کوشش های هنری با فضایی نوپرستانه است، حالا خانه Strelka Institute است؛ یک پروژه آموزشی هنری و تزئین شده که در قلب آن کافه استرلکا وجود دارد. این کافه با طعم های خاص، سالادهای مختلف و سالم، ظرف های نودل، گوشت و غذاهای دریایی گریل شده، برترین جا برای تنوع دادن به غذاهای سنگین و پر از کربوهیدرات در رستوران های مسکو است. نکته ای که حتما باید به آن اشاره نمود این است که نمای رودخانه Moskva، کرملین و کلیسای جامع عیسی منجی از تراس پیدا است. فضای داخلی کافه در روز شیک و آرام است و در شب به یک کلوب پرجنب وجوش با دی جی و موسیقی جاز زنده تبدیل می شود.

14/5 Bersenevskaya Naberezhnaya, Tsentralnyy administrativnyy okrug Moskva, 119072, Russia

4. کافه گالری (Gallery Cefe)

کافه گالری، یک کافه معروف و دوست داشتنی در موسکو و مرکز هنر، موسیقی و مهمانی های باشکوه است. این رستوران که هشت سال پیش در طبقه اول یک خانه قرن نوزدهمی افتتاح شد، با دیوارهای تزئین شده با هنر معاصر و دی جی های درجه یک، خیلی سریع خود را در قلب همه جا کرد. گاهی در تراس طبقه بالا کنسرت ها و اجراهای تابستانه برگزار می شود.

Gallery Café, Petrovka St, 27, Moscow, Russia, +7 495 937-45-04

5. رستوران ماری وانا (Mari Vanna)

  • منو: غذاهای روسی

کسانی که آگاه اند می دانند که ماری وانا، جایزه کسانی است که پس از کوشش و عبور از درب مخفی، زنگ زدن و وارد شدن، به آن دست می یابند. داخل این رستوران کوچک و روشن، انگار از 50 سال پیش هیچ چیز دست نخورده است و همان حال وهوا و دکوراسیون شوروی سابق را دارد. قفسه های کتاب، گلدان ها، قاب عکس ها، کانال های تلویزیونی شوروی سابق و بسیاری چیزهای قدیمی دیگر باعث شده اند تا رستوران به جواهری با حس خانه تبدیل شود. غذاها عموما غذاهای سنتی روسی و شامل طعم های قدیمی مانند خورش های گرم، پای ها و دامپلینگ هستند. از آنجایی که اینجا خیلی بزرگ نیست، پس بهتر است پیش از رفتن جا رزرو کنید. این رستوران آن قدر محبوب است که چند شعبه در لندن، نیویورک و لس آنجلس دارد.

10a Spiridonyevskiy Pereulok, Tsentralnyy administrativnyy okrug Moskva, 123104, Russia

6. رستوران ازبکستان (Uzbekistan)

  • منو: غذاهای آسیایی، خاورمیانه ای، اروپایی

ازبکستان یکی از رستوران های قدیمی مسکو و قصری باشکوه و مجلل با دکور و آشپزی مشرقی است. قدمت رستوران به سال 1951 برمی شود. این رستوران با دیوان های رنگی (نوعی جایگاه شبیه کاناپه های امروزی که در قدیم برای افراد مهم در گوشه ای از اتاق می گذاشتند و داخل آن را بالش قرار می دادند) آینه های مطلا، میزهای منقش و قالیچه هایی با بافت بی نظیر، شما را به زمان های مختلفی می برند. به محض اینکه پا از آستانه درب رستوران به داخل بگذارید احساس سردرگمی به شما دست می دهد. در منوی رستوران ازبکستان غذاهای مخصوص ازبکی وجود دارد که البته غذاهای آذربایجانی، چینی و عربی نیز در کنار آن ها سرو می شود. جدای از حجم زیاد و سخاوتمندانه غذاها، شما را با موسیقی و اجراهای مختلف، جنگ خروس ها و گاهی نمایش سلاخی بره جلوی رستوران سرگرم می نمایند.

29 стр.5 Neglinnaya Street, Tsentralnyy administrativnyy okrug Moskva, 109012, Russia

7. رستوران وایت ربیت (White Rabbit)

  • منو: غذاهای روسی

این همان سرزمین عجایبی است که آلیس نظیرش را ندیده است. وایت ربیت (به معنای خرگوش سفید) یکی از برترین منظرههای مسکو را به مشتریان عرضه می نماید. صرف شام در روف تاپ زیبای رستوران با آن منظره وسیع از تمام شهر، می تواند تجربه ای نفس گیر و بی نظیر باشد. تخصص این رستوران در طبخ غذاهای روسی به برترین نحو است. گاهی هم افراد، از جمله افراد مشهور حوزه موسیقی و سینما، مهمانی هایشان را در این رستوران جشن می گیرند. غذاهای مهم منو شامل بلدرچین شکم پر (foie grasstuffed quail)، استیک تارتار (گوشت چرخ نموده خام با زرده تخم مرغ خام) و هشت پای سرخ شده است.

3 Smolenskaya Square, Tsentralnyy administrativnyy okrug Moskva, 121099, Russia

8. وارواری (Varvary)

وارواری دارای یک سرآشپز نمونه، برنده ستاره میشلن، آناتولی کوم (Anatoly Komm) است و به احترام هنر تغذیه مولکولی ساخته شده است. این رستوران تجربه ای متفاوت از دیگر رستوران ها به شما هدیه می نماید. طعم های اصیل با ظاهری دور از انتظار در این رستوران سرو می شوند. پس اگر آماده چشیدن ترکیبی از طعم های عجیب و شگفت انگیز با ظاهری خامه ای هستید، حتما به این رستوران بروید. فقط به یاد داشته باشید که قیمت بعضی غذاها بسیار گران است.

Varvary, Strastnoy Blvd, 8а, Moscow, Russia, +7 495 229-28-00

9. رستوران توران دخت (Turandot)

  • منو: غذاهای روسی

می توان گفت اینجا گران ترین رستوران مسکو است. تم اپرای توران دخت در رستوران، آن را به یکی از بی نظیرترین مکان ها برای صرف غذا تبدیل نموده است. حدود 40 تا 50 میلیون دلار صرف ساخت رستوران شده است. این رستوران زیبا دارای 14 اتاق باشکوه سبک باروک قرن 17 است. غذا دارای کیفیت بالا است و باید منتظر برترین نوشیدنی ها، خاویار، صدف و استیک ها باشید؛ زیرا بابتش هزینه زیادی می پردازید. تجربه غذا خوردن در رستوران توران دخت هم سورئال است و هم عجیب؛ اما همین بخشی از خوش گذرانی ماجرا است.

26, стр.3 Tverskoy Boulevard, Tsentralnyy administrativnyy okrug Moskva, 125009, Russia

10. کافه رستوران Ragout

  • منو: غذاهای اروپایی

رستوران Ragout چند سالی هست که بنا شده و عاشقان غذا را به خود جذب نموده است. این رستوران با برترین طبخ غذاهای اروپایی هوادار غذاهای آرام است و بسته به دسترسی به مواد اولیه تازه یا خلاقیت آشپزان زبردستش، منو را مدام تغییر می دهند. علاوه بر استیک و پای، گزینه هایی برای گیاه خواران نیز وجود دارد. با توجه به جلب رضایت منتقدان و طعم و ظاهر عالی غذاها، قیمت ها نیز بالا هستند. اینجا با فضا و دکوراسیون ساده مکانی عالی برای یک صبحانه دیروقت یا یک نهار معمولی است. پیشنهاد می کنیم اگر در ساعات شلوغ به Ragout می روید حتما از پیش میز رزرو کنید.

69 Bolshaya Gruzinskaya Street, Moskva,, 125047, Russia

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "10 رستوران برتر فرهنگی و هنری مسکو برای تجربه غذاهای روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رستوران برتر فرهنگی و هنری مسکو برای تجربه غذاهای روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید