حمل و نقل عمومی آنکارا ترکیه

به گزارش وبلاگ همصحبت، در این مقاله از بخش معرفی شهرهای ترکیه به شهر آنکارا ترکیه خواهیم داشت و در آن حمل و نقل عمومی آنکارا ترکیه را مورد آنالیز قرار خواهیم داد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

حمل و نقل عمومی آنکارا ترکیه

آنکارا مرکز کشور ترکیه است و از اهمیت تجاری و سیاسی خاصی برخوردار است، علاوه بر گردشگران، سالانه میلیون ها مسافر برای سفرهای کاری به این شهر سفر می کنند.

آنکارا مساحتی برابر با 24,521 کیلومترمربع دارد و به عنوان یک کلان شهر شناخته می گردد. در صورتی که قصد سفر به این شهر زیبا و مدرن را دارید و در پی برترین وسیله برای جابه جایی در شهر هستید، با ما همراه باشید تا وسایل حمل و نقل عمومی و کیفیت حمل و نقل در آنکارا را آنالیز کنیم.

حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاکسی اختصاصی، اتوبوس و مترو می باشد.

مترو وسیله ای است که شما می توانید با آن به بیشتر نقاط شهر سریعا سفر کنید.

وسیله دیگر اتوبوس بوده و شما می توانید از استگاه های اتوبوس برای رسیدن به مرکز شهر استفاده کرده و از ایستگاه اصلی به تمام مراکز دیدنی که در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر قرار گرفته سفر کنید.

وسیله دیگر تاکسی است. تاکسیهای این شهر تماما به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ کرایه با استفاده از تاکسی متر انجام می گیرد. نرخ اولیه تاکسی متر در بدو ورود از طریق در حدود 2 دلار می باشد و بعد از طی یک جهت 10 کیلومتری در حدود 20 الی 30 دلار بر اساس شرایط ترافیک می بایست پرداخت نمود. این تاکسیها فقط به طور اختصاصی اقدام به سوار نمودن مسافر می کنند.

گزینه های حمل و نقل در داخل شهر متنوع تر است و از اتوبوس، تاکسی، مینی بوس و مترو می توان استفاده کرد. اتوبوس مقرون به صرفه ترین گزینه است، اما در ساعات اوج و ترافیک ممکن است بسیار شلوغ و پرازدحام باشد. در شهر آنکارا دو نوع اتوبوس موجود است؛ یکی از طریق شهرداری مدیریت خواهد شد و Belediye Otobusu نامیده خواهد شد. این اتوبوس ها قرمز یا آبی هستند و از سایر اتوبوس متمایزند. اتوبوس دوم از طریق کمپانی خصوصی اداره می شوند و Halk Otobosu نام دارند. این اتوبوس ها معمولا به رنگ سبز یا آبی هستند. در این اتوبوس ها تنها باید با پول نقد کرایه را بپردازید.

متروی آنکارا نیز هم اکنون با دو خط امکان جابجایی در داخل شهر را فراهم می نماید. یکی از این خط ها، آنکارای یا مترو سبک و دیگری مترو نامیده خواهد شد. هر دو این خط ها بسیار راحت و سریع هستند. در ایستگاه کیزیلی، این دو خط با یکدیگر تلاقی پیدا می کنند. نقشه مترو و بلیط الکترونیکی را می توانید از ایستگاه های مترو بخرید. ساعات کاری مترو آنکارا از 6 صبح تا نیمه شب است.

دولموش (Dolmuş) سرویس حمل و نقل ویژه کشور ترکیه است. دولموش ها تاکسی های ون یا مینی بوس هستند که به طور خطی و در جهتهای معین به جابجایی مسافران می پردازند. هر مسافر با توجه به مسافتی که طی می نماید کرایه را می پردازد. دولموش هم در ایستگاه های معین و هم بنا به درخواست مسافر توقف می کنند. تاکسی نیز در تمام خیابان های آنکارا پیدا خواهد شد و با رنگ زرد و کلمه تاکسی روی ماشین معین هستند. این تاکسی ها کرایه را با توجه به کیلومتر شمار محاسبه می کنند و مسافت طی شده در صفحه تاکسی متر ماشین معین است.

منبع: تاپ تراول

به "حمل و نقل عمومی آنکارا ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی آنکارا ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید