تجاری سازی پژوهش ها حلقه مفقوده در فناوری و پژوهش است

به گزارش وبلاگ همصحبت، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از رونمایی از نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهشی خبرداد.

تجاری سازی پژوهش ها حلقه مفقوده در فناوری و پژوهش است

منصوری فر امروز 7 دی در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری آذربایجان غربی که در سالن دانشگاه ارومیه برگزار گشت، افزود: نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهشی با حضور 20شرکت ، موسسه ، سازمان دولتی و غیر دولتی به مدت یک هفته شروع به کار کرد.

منصوری فر با تاکید به اینکه تجاری سازی پژوهش ها حلقه مفقوده در فناوری و پژوهش است، شرح داد: باید به ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در جامعه توجه شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با تاکید به اینکه در سند چشم انداز 1404 باید به جایگاه اول علمی فناوری منطقه تبدیل شویم، خاطر نشان کرد: در بحث پژوهش به این جایگاه رسیده ایم اما در حوزه فناوری با جایگاه اول فاصله داریم.

وی یاد آور شد: در حال حاضر سهم اقتصاد کشور از شرکت های دانش بنیان کمتر از 10درصد است که باید برای این سهم به 20درصد ارتقا یابد.

منصوری فر اظهار کرد: هدفمند سازی پژوهش به ویژه پژوهش های کاربردی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که پژوهش باید در خدمت جامعه و صنعت باشد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با تاکید به ارتقای جایگاه پزوهشی و فناوری استان در سطح کشور افزود: باید با برنامه ریزی و سیاست گذاری های درست در حوزه فناوری جایگاه بهتری در سطح کشور و منطقه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تجاری سازی پژوهش ها حلقه مفقوده در فناوری و پژوهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجاری سازی پژوهش ها حلقه مفقوده در فناوری و پژوهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید