برنامه سفر 3 روز به یادماندنی در ونگ وینگ لائوس

به گزارش وبلاگ همصحبت، ونگ وینگ لائوس | Vang Vieng Laos

اگر از آن دست گردشگرانی هستید که در پی یک لائوس گردی حرفه ای می شد، ونگ وینگ لائوس را نباید فراموش کنید. ونگ وینگ، محل توقف مناسبی است، اگر که بین لوانگ پرابانگ و وینتیان هستید. این روستا با صفت های زیادی شناخته می گردد: نقطه رویایی کوله گردها، شگفتی طبیعت و … از زمانی که لائوس در دهه 1990 دوباره به روی گردشگران باز شد، این روستا نیز جزو اولین مقاصدی شد که هر کسی می خواهد تجربه اش کنید. در وینگ ونگ لائوس می توانید غار نوردی کنید، در تالاب فیروزه ای شنا نموده و بعلاوه چند غذای فوق العاده این کشور را امتحان کنید. شما می توانید یک هفته در لائوس مانده و هر روز چیز جدیدی امتحان کنید، اما اگر فرصتتان محدود است، خبرنگاران در این متن برای شما یک راهنمای 3 روزه به ونگ وینگ لائوس آماده نموده است. با ما همراه باشید:

برنامه سفر 3 روز به یادماندنی در ونگ وینگ لائوس

روز اول

در مزرعه اورگانیک ناهار خورده، سپس تیوب سواری کنید

برای اینکه به وینگ ونگ لائوس بروید، بهتر است اول صبح سوار یک مینی ون از وینتیان شوید و پس از حدود 3 ساعت، تقریبا زمان خوردن ناهار به اینجا می رسید. از تفریحات محبوب مردم محلی و بعلاوه گردشگران، تیوب سواری در رودخانه است که معمولا بعد از ظهر انجام می گیرد. پیشنهاد ما این است که تیوب خود را زودتر اجاره کنید که خیالتان از بابت آن راحت باشد.

حالا وقت آن است که به رستوران مزرعه اورگانیک (Organic Farm) که درست در اول راستا تیوب سواری قرار گرفته، بروید. در آنجا یک ناهار خوشمزه و دوست داشتنی میل کنید، سپس کمی استراحت نموده و به سمت رودخانه و تفریحات هیجان انگیز تیوب سواری بروید.

شام در خیابان

پس از تیوب سواری، باید کمی استراحت کنید و سپس روانه خیابان های پر جنب و جوش وینگ ونگ لائوس بروید. در آنجا فعالیت های زیادی می توانید انجام دهید، والیبال، بازی های مختلف، کافه های دلچسب و … منتظر شما هستند. پس از گذشتن چند ساعت گشت و گذار و بازی در اینجا و البته پس دادن تیوب اجاره ای، حالا وقت شام است.

غذاهای خیابانی لائوس محشر هستند و پیشنهادمان این است که حداقل یک بار هم که شده آن ها را امتحان کنید. می توانید ساندویچ تخم مرغ یا گوشت میل کنید، یک لیوان آبمیوه بنوشید و برای دسر به سراغ پنکیک های خوشمزه ای بروید که در سرتاسر روستا پیدا می گردد.

موزیک در کافه گَریز | Garys

وقتی غذایتان تمام شد به کافه گریز بروید که در آنجا موسیقی زنده پخش می گردد. اگر شانس داشته باشید که یک بازی فوتبال هم در جریان باشد، یک تجربه های هیجان انگیز و به یادماندنی خواهید داشت.

روز دوم

صخره نوردی نیم روزه

صبح که بیدار شدید، یک چای سرد و چند میوه از فروشندگان خیابانی بخرید و به سمت مدرسه صخره نوردی آدامز (Adams Climbing School) بروید تا آغاز تجربه سنگ نوردی جالبی در کنار رودخانه باشد. شما برای تحسین یک کوه سنگ آهکی، هیچ راهی به جز نزدیک شدن به آن ندارید. می توانید تجهیزات لازم را بخرید و صخره نوردی خود را آغاز کنید. این قضیه هم فراموش نگردد که مهم نیست شما حرفه ای یا تازه کار هستید، صخره ها برای همه چیزی در چنته دارند.

ناهار در رستوران سائه لائو پروجکت | Sae Lao Project

به طرف دیگر رودخانه رفته و ناهار را در رستوران سائه لائو پروجکت میل کنید. این رستوران خارج از روستا و در کنار یک دریاچه است و منظره ها زیبا و غذای خوشمزه، ویژگی هایش هستند. سالاد پاپایا و اسپرینگ رول را امتحان کنید. جالب است بدانید که تمام عایدی حاصل از رستوران، در راستای حمایت از برگزاری کلاس های رایگان انگلیسی برای بچه ها و بزرگسالان روستای ونگ وینگ لائوس به کار می رود.

تالاب آبی و غارها | Blue Lagoon and Caves

بعد از صرف ناهار برای تماشا تالاب آبی آماده شوید. ادر آنجا می توانید شنا کنید، سر بخورید و از طناب ها و درخت ها بالا بروید؛ تجربه ای که از یاد نخواهید برد. عصرتان را هم به غارنوردی بگذرانید. غار تام نام (Tham Nam) دارای رودخانه ای است که از میان آن عبور می نماید و شما می توانید در یک تیوب بنشینید و با چراغ به جلو حرکت کنید.

شام در رستوران پیپینگ سوم یا ای تاوالو | Peeping Som or Il Tavalo

اگر با گروه سفر می کنید و یا در پی تفریح و یک شام به خاطره انگیز هستیدف به رستوران پیپینگ سوم در خیابان اصلی بروید تا در آنجا به انتخاب خودتان یک تا چند نوع گوشت را انتخاب نموده و این باربیکیو کره ای را امتحان کنید. در طرف دیگر، شما یک رستوران ایتالیایی فوق العاده پیدا خواهید کرد، ای تاوالو! اگر عاشق پیتزا و پاستا هستید، اینجا برای شماست. بعد از اینکه شامتان را میل کردید می توانید برای صرف دسر یا یک قهوه به دیگر کافه ها بروید یا کمی پیاده روی کنید، به محل اقامتتان رفته و برای روز بعد آماده شوید.

روز سوم

طبیعت گردی

حالا به صبح روز بعد رسیده ایم؛ وقتی بیدار شدید، خود را آماده یک طبیعت گردی کنید. می توانید برای یک صبحانه بسیار خوشمزه به کافه اِه اِه (EhEh) بروید و در آنجا یک وعده مقوی میل کنید. سپس به سمت پل معروف ونگ وینگ لائوس رفته و طبیعت گردی در کوه ها را برای تماشای منظره های که تا آخر عمرتان از یاد نخواهید برد، آغاز کنید. پیشنهاد می گردد که کوه فانگرن (Phangern) در فاصله 3 کیلومتر روستا را برای این فعالیت انتخاب کنید. طبیعت گردی این کوه شاید چیزی حدود نیم ساعت طول بکشد ولی چشم اندازی که به آن می رسید، فوق العاده است.

ناهار بخورید و به جاده بزنید

بعد از اینکه حسابی طبیعت گردی کردید، می توانید به رستوران ویمانز (Vimans) بروید و یکی از غذاهای آلمانی یا تایلندی آن را امتحان کنید. اگر هم نمی توانید بین این دو غذا تصمیم بگیرید، چرا هر دو را سفارش ندهید؟! برای شمایی که غذاهای محلی را ترجیح می دهی، دو رستوران چالون (Chaleun) یا بامبو تری (Bamboo Tree) پیشنهاد می گردد که غذاهایی مانند نودل، سوپ لائو و سبزیجات سرخ شده دارند. بعد از آن می توانید کمی دیگر در وینگ ونگ لائوس قدم زده و سپس دوباره به وینتیان برگردید و یا یک سفر 6 ساعته را به سمت لوئانگ پرابانگ آغاز کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "برنامه سفر 3 روز به یادماندنی در ونگ وینگ لائوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر 3 روز به یادماندنی در ونگ وینگ لائوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید