بدهی 37 هزار میلیارد تومانی مترو به سیستم بانکی، راه اندازی اولین آزمایشگاه مرجع آلودگی هوا

به گزارش وبلاگ همصحبت، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این که برای اولین بار آزمایشگاه مرجع آلودگی هوا را در حد استانداردهای بین المللی ایجاد می کنیم، توضیح داد: تجهیزات ITS بسیار معیوب است و باید رسیدگی فوری گردد به گونه ای که 60 درصد دوربین های ثبت تخلف سرعت معیوب هستند و بد کار می نمایند.

بدهی 37 هزار میلیارد تومانی مترو به سیستم بانکی، راه اندازی اولین آزمایشگاه مرجع آلودگی هوا

به گزارش وبلاگ همصحبت، مجتبی شفیعی امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به بیان سیاست های شهرداری در حوزه حمل و نقل پرداخت و گفت: به اعتقاد بنده مهم ترین عرصه خدمت مدیریت شهری، حمل و نقل عمومی است؛ اما متاسفانه منابع موجود تناسبی با مسائل حمل و نقل ندارد و شاهد فرسودگی شدید در ناوگان و تجهیزات جانبی هستیم.

وی با بیان این که احتیاجمند اقدامات تحولی در حوزه حمل و نقل عمومی هستیم، اظهار کرد: در مترو 37 هزار میلیارد تومان بدهی معوق به سیستم بانکی داریم که این بدهی سبب شده است نتوانیم از خدمات بانک ها به خصوص در حوزه مترو آنچنان که باید استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این که برای تکمیل خطوط فعلی 35 هزار میلیارد تومان، توسعه و انشعابات، 36 هزار میلیارد تومان، برای احداث خط هشت به بعد، 201 هزار میلیارد تومان و برای ایجاد خطوط اکسپرس، 70 هزار میلیارد تومان منابع لازم داریم، اظهارکرد: بر همین اساس براساس منابع سال 1400 به 378 هزار میلیارد تومان اعتبار برای شبکه مترو احتیاج داریم.

شفیعی با بیان این که شاهد فرسودگی 90 درصدی شبکه اتوبوسرانی هستیم، اظهار کرد: اتوبوس ها بیش از 13 سال عمر دارند که ضروری است 6000 دستگاه اتوبوس تامین گردد که برای تامین این اتوبوس ها به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم و با این منابع موجود اجرای این برنامه ها میسر نیست و باید از منابع اقتصادی نو استفاده کنیم.

وی با بیان این که سال هاست که حمل و نقل عمومی از طرف دولت مورد بی توجهی قرار گرفته و این فرسودگی و عقب ماندگی باری بر دوش مدیریت شهری شده است، اضافه نمود: باید منابع اقتصادی نو تعریف کنیم همانند تهاتر نفت که این موضوع را در دولت پیگیری خواهیم کرد و باید همصدا شویم تا بار دیگر حمل و نقل عمومی وارد اولویت های دولت گردد و بحث تامین مترو و اتوبوس با تهاتر نفت و مشارکت بخش خصوصی در حمل و نقل عمومی یکی از الزامات است که لایحه ای تقدیم شورای شهر کردیم و امیدواریم با موافقت شورا بتوانیم زمینه ورود بخش خصوصی به حمل و نقل عمومی را ایجاد کنیم و اگر موافقت گردد برای اولین بار بخش خصوصی که خود تامین نماینده اتوبوس هایش خواهد بود، وارد ناوگان می گردد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این که مدهای دوچرخه سواری اسکوتر و پیاده روی از مدهای جدی حمل و نقل هستند که نمی توان با فرهنگ سازی توصیه ای و محدود کار را پیش برد، گفت: باید به آنها توجه ویژه ای گردد.

شفیعی با بیان این که با ظرفیت های قانونی موجود می توانیم حمل و نقل پاک را توسعه دهیم، اظهار کرد: در نظر داریم در شورای اقتصاد طرحی را پیگیری کنیم که به ازای دوچرخه سواری اعتباراتی در نظر گرفته گردد و از سویی دیگر تحویل 630 واگن می تواند تحول بزرگی در حمل و نقل عمومی ایجاد کند؛ اما تحقق این مهم نیز احتیاجمند همراهی دولت است که اخیرا در مورد بحث پرداخت 15 درصد پیش پرداخت با معاون اول جلسه ای داشتیم و آنها عنوان کردند که 7.5 درصد را شهرداری تامین کند که رقم زیادی نمی گردد، اما تا به امروز اقدامی نیز از سوی دولت صورت نگرفته است.

وی با بیان این که احداث 10 ایستگاه در خط شش و سه ایستگاه در خط هفت جزو برنامه های سال آینده است، توضیح داد: باید بخش خصوصی وارد گردد و یکی از این مدل ها نیز خرید خدمت است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این که 630 واگن احتیاج حیاتی ما است، اظهار کرد: دقت داشته باشید که اگر همین الان بتوانیم پول ها را پرداخت کنیم 28 ماه بعد واگن ها به دستمان می رسد پس باید همین حالا تمام کوشش ها و فشارها را وارد کنیم تا پیش پرداخت واریز گردد.

وی با بیان این که اورهال اتوبوس و مترو در حال اجرا است، گفت: در حوزه تاکسیرانی ون ها 100 درصد فرسوده هستند که خوشبختانه روز گذشته در مورد نوسازی تاکسی ها اعتباراتی در نظر گرفته شد.

شفیعی با بیان این که بکارگیری اتوبوس های برقی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم و برای اولین بار بخش خصوصی قرار است 150 اتوبوس برقی خریداری کند و منتظر لایحه شورا هستیم تا این مهم اجرایی گردد.

وی با بیان این که می توان اتوبوس هایی با کارکردی کم وارد ناوگان گردد، بر هوشمند سازی تاکسی ها تاکید نمود و گفت: موضوع هوشمند سازی تاکسی ها یکبار اجرایی شد اما به علت رفتارهای سلیقه ای جمع آوری شد اما یکبار برای همواره باید هوشمند سازی تاکسی ها در دستور کار قرار گیرد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این که ایجاد اسکوتر برقی اشتراکی را دنبال می کنیم، اظهار کرد: در بحث دوچرخه سواری نیز اگر بتوانیم قانون مصرف سوخت را فعال سازی کنیم امیدواریم بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

شفیعی با بیان این که برای اولین بار آزمایشگاه مرجع آلودگی هوا را در حد استانداردهای بین المللی ایجاد می کنیم، توضیح داد: تجهیزات ITS بسیار معیوب است و باید رسیدگی فوری گردد به گونه ای که 60 درصد دوربین های ثبت تخلف سرعت معیوب هستند و بد کار می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بدهی 37 هزار میلیارد تومانی مترو به سیستم بانکی، راه اندازی اولین آزمایشگاه مرجع آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی 37 هزار میلیارد تومانی مترو به سیستم بانکی، راه اندازی اولین آزمایشگاه مرجع آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید