این موارد نشان می دهد در خانواده ای سمی بزرگ شده اید

به گزارش وبلاگ همصحبت، عصبانیت، اضطراب، پنهان کردن احساسات واقعی و اعتمادبه نفس پایین ویژگی هایی هستند که بعضی از خانواده های سمی به بچه ها خود منتقل می نمایند.

این موارد نشان می دهد در خانواده ای سمی بزرگ شده اید

در این مطلب از مجله اینترنتی وبلاگ همصحبت به آنالیز تاثیر خانواده سمی بر شکل گیری شخصیت افراد می پردازیم. این آنالیز به ما یاری می نماید تا دنیای درونی خود را بیشتر درک کنیم. دانستن دلایل ترس و اضطراب ما می تواند به درمان آن یاری نموده و زندگی مان را بهتر کند.

تاثیر خانواده سمی بر شکل گیری شخصیت افراد

خودخواهی و بی تفاوتی والدین نسبت به احساسات بچه هاشان در دوران کودکی تاثیر زیادی بر شکل گیری شخصیت آن ها می گذارد.

از کنترل شدن می ترسید

در بسیاری از خانواده های ناسالم، والدین کوشش می نمایند تا سایر اعضای خانواده را کنترل نمایند. این رفتار به هیچ وجه طبیعی نیست و در طولانی مدت به آزار عاطفی تبدیل می گردد. این نوع رفتار باعث می گردد شما احساس کنید به اطرافیان خود کمتر اعتماد دارید و حس بی ثباتی و ناامنی در روابطتان به وجود می آید. بعلاوه، این رفتار مانع شما در ایجاد روابط نو می گردد و شما را از داشتن ارتباطات متنوع و سالم با دیگران باز می دارد.

در تعاملات اجتماعی و اعتماد به دیگران مشکل دارید

وقتی فردی در یک فضای ناامن و پر از کنترل گری و آزارهای ذهنی زندگی می نماید، احساسات و روحیه او تحت تأثیر قرار می گیرد. بعضی از والدین ممکن است نتوانند حمایت کافی را برای فرزند خود فراهم نمایند و در نتیجه حس می نماید دچار کمبود حمایت و قدردانی شده است. بعلاوه، در سناریوی دیگری، فرد ممکن است در یک خانواده زندگی کند که همیشه در حال مراقبت و نگرانی ناشی از کنترل گری به سر ببرد و این ممکن است باعث ایجاد یک حس اجتنابی و خودحفاظتی گردد. برای اینکه روابط بهتری با دیگران داشته باشید به مطلب رازهای ازدواج پیروز و داشتن رابطه ماندگار سر بزنید.

با شکست خوردن به راحتی کنار نمی آیند

بچه هایی که در یک فضای سمی بزرگ می شوند، ممکن است همیشه احساس نمایند که خودشان به مقدار کافی خوب نیستند یا حتی بی ارزش هستند. آن ها ممکن است با خواسته های بیش از حد روبرو شده و اگر انتظارات والدین خود را برآورده ننمایند، همیشه مورد سرزنش قرار بگیرند. این تجربه ها باعث می گردد که افراد در طول زمان عزت نفس پایینی داشته باشند و به خودشان اهمیت ندهند.

احساس کمبود هویت از تاثیر خانواده سمی بر شکل گیری شخصیت افراد

از آنجا که این الگوی رفتاری ناشی از تجربه های قبلی است، مهم است که افراد به خود بیشترین توجه و احترام را بدهند. آن ها باید بفهمند که ارزشمند هستند و اهمیت دارند، مستقل از نتایجی که به دست می آورند، توانایی لازم برای ایجاد تغییر در زندگی خود را دارند. افراد می توانند با تحلیل اعتقادات منفی خود، با خود صلح نموده و روی خودباوری شان کار نمایند.

انتقاد از تاثیر خانواده سمی بر شکل گیری شخصیت افراد

عزت نفس پایین، یکی از آثاری است که از تجربه های والدین سمی بر روی بچه ها باقی می ماند. این بچه ها همیشه احساس می نمایند که احمق و بی ارزش هستند و نمی توانند هیچ چیز بهتری را به دست آورند. آن ها در هر فعالیتی که انجام می دهند، از خود انتقاد می نمایند، تردید دارند و به فکر عواقب منفی آن فعالیت هستند.

سرکوب کردن احساسات از تاثیر خانواده سمی بر شکل گیری شخصیت افراد

والدینی که به صورت کلامی یا فیزیکی کودک را آزار می دهند، اغلب احساسات او را نادیده می گیرند. به علاوه، اگر بچه ها کوشش نمایند احساسات خود را بیان نمایند، ممکن است به بدرفتاری بیشتری از سوی خانواده منجر گردد. در نتیجه، بچه ها عادت می نمایند که درد، رنجش و عصبانیت خود را پنهان نمایند. در طول زمان و در ادامه مسیر زندگی خود، ممکن است احساسات دیگران را نسبت به احساسات خود اولویت دهند.

اضطراب از تاثیر خانواده سمی بر شکل گیری شخصیت افراد

بچه هایی که در خانواده های سمی بزرگ می شوند، اغلب با اختلالات اضطراب روبرو می شوند. این امر ناشی از بی ثباتی خانواده، بدرفتاری روحی و جسمی و عدم امنیت است. بچه ها مبتلا به اضطراب با مشکلاتی در تمرکز روبه رو می شوند و ممکن است احساساتی مانند تحریک پذیری، بی قراری، نگرانی و تنش را تجربه نمایند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه متوجه شویم کسی دروغ می گوید؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "این موارد نشان می دهد در خانواده ای سمی بزرگ شده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این موارد نشان می دهد در خانواده ای سمی بزرگ شده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید