افزایش 50 درصدی پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری

به گزارش وبلاگ همصحبت، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 15 رشته نو به دانشگاه افزوده شده است، گفت: همین مسئله باعث شد پذیرش دانشجو در این دانشگاه تا حدود 50 درصد افزایش پیدا کند.

افزایش 50 درصدی پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری

به گزارش گروه استان های وبلاگ همصحبت، بهروز شایق بروجنی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن بیست و نهمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی، اظهار کرد: این دانشگاه با هدف ایجاد مهارت بنیان گزاری شده و ماموریت آن، آموزش شاغلان در صنعت است، پس از آن با استقبال از سوی متقاضیان آموزش در حوزه مهارتی روبرو شد و در نهایت پذیرش به وسیله کنکور هم به جمع گزینه های این دانشگاه پیوست.

شایق بروجنی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی سهم زیادی را در آموزش افراد در حوزه های مهارتی داشته است، افزود: در حدود یک دهه گذشته، تغییرات عمده ای در ساختار این دانشگاه رخ داد که با فرایند کاهش متقاضیان روبرو شد، اما طی پنج سال گذشته و در راستای کیفی سازی، برای سوق دادن آموزش ها به صنعت کوشش شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عمده مراکز دانشگاه علمی کاربردی در سطح چهارمحال و بختیاری به صورت خصوصی هستند، یادآور شد: هشت مرکز در استان فعال هستند و مراکز نیروی انتظامی و هلال احمر ماهیت نیمه دولتی دارند.

وی گفت: در پذیرش مهرماه امسال، 15 رشته محل تازه به فهرست رشته های این دانشگاه افزوده شده است، همین مسئله باعث شد نسبت به سال گذشته، پذیرش دانشجو در این دانشگاه تا حدود 50 درصد افزایش پیدا کند و این موضوع نشان از توجه جامعه به آموزش های مهارتی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دانشگاه ها وظیفه ایجاد شغل برای دانشجویان را ندارند، ادامه داد: کوشش مجموعه علمی کاربردی این است که دانشجو را با محیط کار آشنا کند تا اگر زمانی دانشجو تمایلی برای راه اندازی کار داشته باشد، جرات انجام این کار را پیدا کند، گفتنی است که بعضی از کارآفرینان برتر کشور، فارغ التحصیل از دانشگاه های علمی کاربردی هستند و هنوز آمایش دقیقی از اندازه تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان برای ورود به بازار کار، صورت نگرفته است.

شایق مقاطع تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی را کاردانی و کارشناسی اسم و اظهار کرد: تعداد 1500 نفر در مهرماه امسال در دانشگاه های علمی کاربردی استان پذیرش شده اند، این دانشگاه جزو چهار استان برتر کشور از لحاظ افزایش اندازه پذیرش رشته های دانشگاهی است و تعداد دانشجویان در این دانشگاه در حال حاضر حدود 3500 دانشجو است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دو سوم دروس در دانشگاه علمی کاربردی به صورت عملی و کارگاهی است، افزود: این خصلت، مشابه دانشگاه فنی و حرفه ای است، نمی توان گفت رشته ای در این دانشگاه حذف می گردد و رشته های دانشگاه علمی کاربردی استان تقریبا با حداقل دانشجو برگزار می شوند.

وی با اشاره به مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، افزود: مرکز جهاددانشگاهی یکی از مراکز مطلوب در استان محسوب می گردد و تعداد پذیرش دانشجو در این مرکز حدود 40 درصد در مهرماه افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه احتیاج به آموزش خاص در شهرستان های مختلف چهارمحال و بختیاری، احساس می گردد، گفت: توزیع مراکز علمی کاربردی در استان به صورت عادلانه نیست و عمده مراکز در شهرستان شهرکرد، یک مرکز در لردگان و یک مرکز در فارسان است و بخش خصوصی به اسم متولی آموزش مراکز علمی کاربردی، باید متقاضی افزایش تعداد مراکز آموزشی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 50 درصدی پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50 درصدی پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید