ارتش یمن از حمله پهپادی گسترده به داخل خاک عربستان سعودی اطلاع داد

به گزارش وبلاگ همصحبت، سخنگوی نیرو های مسلح یمن گفت که یگان پهپادی ارتش این کشور اهداف معین شده در جنوب غرب عربستان سعودی را طی عملیاتی هدف قرار داده است.

ارتش یمن از حمله پهپادی گسترده به داخل خاک عربستان سعودی اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همصحبت، سخنگوی نیرو های مسلح یمن از انجام عملیات پهپادی گسترده علیه اهداف نظامی در جنوب غرب عربستان سعودی اطلاع داد.

سرتیپ یحیی سریع امروز آدینه طی توییتی نوشت که یگان پهپادی ارتش یمن ظهر امروز آدینه با شمار زیادی از پهپاد های قاصف 2 کی عملیات گسترده ای در خمیس مشیط و نجران عربستان سعودی انجام داده است.

او گفت که در این عملیات، اتاق عملیات و برج مراقبت فرودگاه نجران، انبار تسلیحات و آشیانه هواپیمای نظامی در پایگاه هوایی ملک خالد خمیس مشیط و اهداف نظامی دیگر مورد حمله پهپاد ها قرار گرفته است.

سخنگوی نیرو های مسلح یمن به رغم ادعای ائتلاف سعودی، تأکید کرد که اهداف مذکور با دقت بالا هدف قرار گرفته است.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی امروز آدینه مدعی شد که این ائتلاف صبح امروز توانسته چهار پهپاد انتحاری را منهدم کند. این در حالی است که ارتش یمن زمان عملیات را ظهر آدینه اعلام نموده است.

او همچنین ادعا کرد که سه فروند این پهپاد ها در خاک یمن سقوط نموده است و ائتلاف سعودی طبق قوانین بین المللی و انسانی در پی حمایت از غیرنظامیان است.

این دومین حمله تلافی جویانه ارتش یمن به عمق عربستان سعودی طی دو هفته اخیر بعد از ماه ها توقف عملیات پهپادی و موشکی است. ارتش یمن سوم تیر ماه طی عملیات اول، با موشک های بالستیک اهداف نظامی در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی را هدف قرار داده بود.

به دنبال حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطقی در صنعاء و شمال یمن و اصرار سعودی ها بر ادامه محاصره این کشور، وزارت دفاع یمن در دولت نجات ملی گفت که در روز های آینده، برای همواره به زیاده خواهی های طرف سعودی و ائتلاف متجاوزش انتها خواهیم داد (جزئیات بیشتر). مقامات دولت مذکور طی این هفته از شروع دور جدید شدیدترین عملیات تلافی جویانه به خاک امارات و عربستان اطلاع داده اند

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ارتش یمن از حمله پهپادی گسترده به داخل خاک عربستان سعودی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش یمن از حمله پهپادی گسترده به داخل خاک عربستان سعودی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید