آیا لست آو آس 3 ساخته می گردد؟ نگاهی به خطوط داستانی احتمالی (ده سال با لست آو آس)

به گزارش وبلاگ همصحبت، 10 سال پیش، در روز 14 ژوئن 2013 (24 خرداد 1392) بازی لست آو آس یا آخرین بازمانده از ما برای کنسول پلی استیشن 3 عرضه شد. اثری که در طول این سال ها به یکی از بازی های نمادین پلی استیشن تبدیل شده و روایت داستانی تحسین برانگیز و الهام بخشش چه بسا آن را به یکی از برترین و تأثیرگذارترین بازی های چند دهه اخیر تبدیل نموده است. به مناسبت سالگرد ده سالگی بازی لست آو آس، این هفته مجموعه مقالات ویژه و مختلفی را تدارک دیده ایم که به جنبه های مختلف این بازی و اثرگذاری آن می پردازند. در این یک هفته آینده هر روز ما را با مجموعه مقالات ده سال با لست آو آس همراهی کنید.

آیا لست آو آس 3 ساخته می گردد؟ نگاهی به خطوط داستانی احتمالی (ده سال با لست آو آس)

لست آو آس 3 احتمالا آخرین فصل از داستان درگیرنماینده این سری آخرالزمانی خواهد بود. با این حال این اثر مورد انتظار که ساخت آن نیز هنوز آغاز نشده، چه راهی از منظر داستان پیش خواهد گرفت؟

پیروزیت لست آو آس بر هیچکس پوشیده نیست. بازی نخست سری زمانی که در سال 2013 عرضه شد، مورد استقبال گیمرها و منتقدان در سراسر دنیا نهاده شد و خود را به عنوان یکی از برترین بازی های تاریخ معرفی کرد. در ادامه در حالی که بعضی از هواداران از داستان بازی دوم در سال 2020 تحت تأثیر قرار نگرفتند، بسیاری آن را دنباله ای ارزشمند برای اثری فاخر می دانستند. لست آو آس اما به مدیوم بازی محدود نشد و پیروزیت های آن با سریال شبکه HBO در تلویزیون ادامه یافت و اخیرا بازسازی نسخه اول نیز برای رایانه های شخصی عرضه شده است.

با توجه به اینکه انتها لست آو آس 2 بازیکنان را با سؤالات زیادی در خصوص آنچه در آینده برای الی، دینا و ابی پیش می آید، ایجاد می نماید، این که هواداران نمی توانند برای آنچه که در فصل بعدی روایت گسترده لست آو آس اتفاق خواهد افتاد، صبر نمایند، چیز عجیبی نیست. نسخه سوم لست آو آس همانطور که ذکر شده همچنان در حاشیه است و خبری از ساخت آن نیست. در واقع با اینکه طرح کلی داستان نوشته شده اما نیل دراکمن (Neil Druckmann)، خالق این سری و یکی از روسای ناتی داگ (Naughty Dog)، گفت که فقط به این خاطر که لست آو آس یک سری پیروز است، قرار نیست که نسخه های زیادی از آن فراوری شود.

لازم به ذکر است که دراکمن در آخرین مصاحبه خود تمایلی به پاسخ به این سوال که آیا ناتی داگ کار را روی لست آو آس 3 یا چیز دیگری آغاز نموده، نشان نداد. او گفت:

البته در هر صورت می دانیم که بازی بعدی سری لست آو آس در واقع یک اثر چندنفره است که طبق گفته سازندگان جاه طلبانه ترین بازی ناتی داگ تا به امروز است. هرچند این علت نمی شود که به بحث در خصوص سومین نسخه اصلی سری و داستان آن نپردازیم. حال در این مقاله به بعضی از مسیرهایی که بازی بعدی سری می تواند به سمت آن ها متمایل شود، آورده شده است

کوشش الی برای پیدا کردن دینا و جی جی

در انتها قسمت دوم، الی را می بینیم که به مزرعه خودش و دینا بازمی شود و متوجه می شود که دینا و نوزادش یعنی جی جی آنجا را ترک نموده اند. پس از اندکی تأمل، او به سمت مقصدی نامعلوم حرکت می نماید. اولین چیزی که بیشتر بازیکنان از این انتها دریافت کردند این بود که الی در پی دینا و جی جی می رود. او اکنون که بارهای گذشته را تاحدودی کنار گذاشته و دیگر نمی خواهد در پی انتقام مرگ جوئل باشد، ظاهرا می خواهد به زندگی عادی بازشود. هرچند آیا دینا واقعا الی را به خاطر آنچه که تحمل نموده است می بخشد؟

به این ترتیب، منطقی ترین کاری که لست آو آس 3 می تواند انجام دهد این است که روی کوشش الی برای پیدا کردن این دو مانور دهد. هرچند با توجه به آنچه در نسخه دوم دیدیم، هیچ تضمینی وجود ندارد که بازی بعدی سری واضح ترین مسیر روایی را دنبال کند و احتمالا به شکلی دیگر کار خود را آغاز می نماید.

رفتن در پی مسیری جداگانه

از طرفی الی ممکن است همچنان نگران باشد که آماده نیست که شریک خوبی برای دینا یا والدی برای جی جی باشد. به این ترتیب، او ممکن است تصمیم بگیرد که از آن ها دور بماند. در حالی که احتمال این سناریو کمی پایین به نظر می رسد، اما الی می تواند در قسمت سوم راه خودش را طی کند و یک مکان تازه پیدا کند یا در غیر این صورت حداقل برای مدتی موقت به سبک زندگی منزوی تری روی آورد. در هر صورت می دانیم که در دنیای این سری به ندرت همه چیز طبق برنامه پیش می رود، بنابراین حتی برترین نیت الی ممکن است منجر به آغاز سفری متفاوت شود.

تشکیل مجدد فایرفلایز به وسیله ابی و لو

آخرین باری که ابی و لو را در لست آو آس 2 می بینیم، آن ها به امید دیدار با افرادی که به نظر می رسد بعضی از آخرین اعضای فایرفلایز باشند، راهی جزیره کاتالینا هستند. از شرایط پیچیده و عجیب این جزیره و سفر این دو به آنجا که بگذریم، خیلی بعید است که ناتی داگ کوشش و زحمت زیادی برای معرفی این شخصیت ها بکشد و داستان هایشان را در آنجا به انتها برساند. این احتمال وجود دارد که نسخه بعدی زمان زیادی را صرف تمرکز بر ابی و لو در کوشش برای احیای فایرفلایز کند. البته این بدان معنا نیست که قسمت سوم لست آو آس، تمرکز زیادی روی الی نخواهد داشت و می دانیم که هر اتفاقی که بیفتد، الی همچنان در مرکز داستان خواهد بود.

همکاری الی و ابی برای مقابله با یک تهدید مشترک

در حالی که ما چندین بار در طول بازی دوم شاهد درگیری ابی و الی بودیم، اما به نظر می رسید که این دو در آخرین لحظات بازی حداقل تا حدودی به درک متقابل و احترام کافی در خصوص تمایل مشترک خود برای ادامه زندگی رسیده اند. اینکه مسیر این دو در نسخه سوم به یکدیگر برخورد کند، تقریبا اجتناب ناپذیر است و با توجه به بعضی از موضوعات محوری انتها بازی، بعید است که زمانی که دوباره همدیگر را دیدار نمایند، بلافاصله بخواهند چاقو زیر گلوی یکدیگر بگذارند. در عوض این احتمال وجود دارد که الی و ابی علتی برای همکاری با هم برای مقابله با تهدیدی مشترک پیدا نمایند. از طرفی اینکه چه نوع اتفاقی ابی و الی را به زندگی یکدیگر باز می گرداند، سوال بزرگتری است. بعلاوه این احتمال وجود دارد که گروه Rattlers این تهدید مشترک باشد.

تمرکز روی جی جی و لو

لست آو آس 2 شباهت های زیادی را بین ابی و الی ایجاد می نماید و حتی با بیان این نکته به انتها می رسد که هر یک از آن ها اکنون حداقل تا حدودی مسئول سلامتی یک کودک هستند. در واقع تعجب نخواهیم کرد اگر لست آو آس 3 روی جی جی و لو به عنوان بچه هایی که هرکدام به طور بالقوه باید با پیامدهای تصمیمات ابی و الی دست و پنجه نرم نمایند و از طرفی در روزهای آخرالزمان به دنیا آمده و بزرگ شده اند، تمرکز کند. بدون شک آن ها دیدگاه های متفاوتی نسبت به بقیه شخصیت ها در خصوص دنیایی که در قبل بوده خواهند داشت. البته با توجه به سن کنونی جی جی، بازی باید کمی جهش زمانی داشته باشد.

درگیری الی با عواقل مصونیت خود

در لست آو آس 1، تعداد بسیار کمی از شخصیت ها در خصوص مصونیت الی نسبت به قارچی که اساسا انتها دنیا را رقم زد اطلاع داشتند. در لست آو آس 2 این شرایط تغییر نموده و حالا افرادی بیشتری در خصوص این موضوع و موقعیت منحصربه فرد الی مطلع هستند. در هر صورت در آخرالزمان، منطقی است که چنین موضوعاتی به سرعت به گوش بقیه برسد. نسخه سوم می تواند روی برخورد الی با افراد زیادی که راز او را می دانند تمرکز کند. حتی ممکن است ببینیم که ابی و دیگر اعضای فایرفلایز کسانی هستند که به انتشار این اطلاعات یاری می نمایند تا الی را از مخفیگاه خود بیرون بکشند. از طرفی الی می تواند در پی افرادی بشود که به امید یافتن جامعه ای مصون و شاید حتی درمانی که شامل فدا کردن جانشان نباشد، کوشش می نمایند.

معرفی شخصیتی تازه

در حالی که دراکمن قبلا اعلام نموده بود که لزوما علاقه ای به رفتن به مسیر اساسینز کرید ندارد، زیرا بازی های لست آو آس داستان های کاملا متفاوتی را در یک دنیا واحد روایت می نمایند، لست آو آس 2 نشان داد که ناتی داگ از معرفی زوایای دید تازه برای روایت داستان های خود نمی ترسد. این احتمال وجود دارد که نسخه سوم نیز در کنار پیشبرد داستان کلی سری، یک ابی دیگر بسازد و آن را در موضوع داستان قرار دهد. در واقع این امکان وجود دارد که ناتی داگ از یک شخصیت تازه برای نشان دادن پیامدها و عواقب بعضی رویدادهای بازی های قبلی استفاده کند.

منبع: Den of Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا لست آو آس 3 ساخته می گردد؟ نگاهی به خطوط داستانی احتمالی (ده سال با لست آو آس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا لست آو آس 3 ساخته می گردد؟ نگاهی به خطوط داستانی احتمالی (ده سال با لست آو آس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید