آیا ترفندهای شگفت انگیز استفاده از جوش شیرین را می دانید؟

به گزارش وبلاگ همصحبت، در جوامع امروزی و با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از انواع و اقسام مواد شوینده و بهداشتی و درمانی شیمیایی افزایش یافته است درصورتی که می توان بسیاری از این امور را با استفاده از مواد غیر شیمیایی انجام داد. در این مقاله سعی می کنیم با موارد استفاده از جوش شیرین آشنا شویم. ماده ای ارزان قیمت با کاربردهای شگفت انگیز و جالب که می تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از مواد شوینده و آرایشی و … باشد.

آیا ترفندهای شگفت انگیز استفاده از جوش شیرین را می دانید؟

از بین بردن بوی نامطبوع یخچال

  • اندازهی جوش شیرین را در ظرف کوچکی بریزید و درون یخچال قرار دهید تا تمام بوی بد فضای داخلی یخچال از بین برود.

رفع رطوبت

  • یک کیسه کوچک شبیه کیسه چای کیسه ای آماده کنید و اندازهی جوش شیرین را داخل آن بریزید و در مکان هایی مثل کمد و گنجه و کشوی لباس قرار دهید. در این حالت جوش شیرین به عنوان رطوبت گیر از لباس های شما محافظت می کند.

از بین بردن لکه

  • روی لکه های لباس که در برابر شستشو و پاک شدن مقاوم هستند اندازهی خمیر جوش شیرین که از ترکیب جوش شیرین و آب درست کرده اید بریزید و بگذارید تا مدت کمی بماند و سپس لباس موردنظر را بشویید خواهید دید که لکه از بین می رود. اگر در اولین تلاش لکه به طور کامل پاک نشد این کار را یک بار دیگر تکرار کنید.

جلای جواهرات

  • زمانی که جواهرات شما کدر می شوند سعی کنید با استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین و با استفاده از تکه ای تنظیف نخی تمیز جواهرات خود را جلا دهید، خواهید دید که جواهرات شما مانند روز اول براق و درخشان خواهند شد.

براق کردن ظروف

  • برای جلا دادن ظروف خاص می توان از جوش شیرین استفاده کردن. ظروف نقره که پس از مدتی مات و بدرنگ می شوند یا ظروف استیل ضدزنگ و یا حتی سطح گازهای رومیزی که جنس استیل دارند را ،می توان با کمک یک تنظیف نخی نرم و جوش شیرین رقیق شده با اندازهی آب، کاملاً براق و صیقلی کرد.

پخت حبوبات

  • زمانی که حبوبات در حال پخت دارید، اندازه بسیار کمی جوش شیرین به آب آن اضافه کنید تا حبوبات شما نرم تر شوند. از قلم نیاندازید که قبل از ادامه مراحل پخت غذا آب محتوی جوش شیرین را دور بریزید.

شستشوی شانه و برس موی سر

  • برای شستشو و ضدعفونی کامل شانه و برس موی سر خود، ظرف متناسبی با اندازه آن ها برداشته و پر از آب کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. پس از بجوش آمدن آب اندازه 5 قاشق غذاخوری جوش شیرین به آب اضافه کرده و آن را به هم بزنید تا حل شود. سپس شانه و برس موی سر خود را به مدت 10 دقیقه داخل آن بگذارید. البته مراقب باشید که دمای بالای آب آن ها را ذوب نکند. پس از گذشت 10 دقیقه می توانید آن ها را آبکشی نمایید.

خنثی کردن بوی نامطبوع دهان

  • جوش شیرین عامل قوی از بین برنده باکتری هایی است که باعث ایجاد بوی بد دهان می شوند. محلول رقیقی از جوش شیرین آماده کنید و آن را قرقره کنید. هنگام مسواک زدن اندازه جزئی جوش شیرین به خمیردندان خود اضافه کنید تا بوی بد دهان شما از بین برود

روشن کردن رنگ دندان ها

  • جوش شیرین جزو موادی است که باعث از بین رفتن جرم دندان ها و سفید شدن آن ها می شود. دندان های خود را چند نوبت در هفته با جوش شیرین مسواک بزنید تا اثر براق کنندگی آن را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که سفید شدن دندان ها رابطه مستقیمی با ژنتیک و جنس دندان ها دارد و دندان هایی که رنگ مینای آن ها به صورت ژنتیکی زرد است با استفاده از جوش شیرین سفید نخواهند شد. همچنین باید توجه داشته باشید که مصرف بیش ازحد و بی رویه جوش شیرین نیز می تواند سلامت مینای دندان را به خطر بیندازد.

از بین بردن درد ناشی از آبسه دندان

  • یکی از کاربردهای جوش شیرین در بهداشت، تسکین درد دندان ناشی از آبسه است. به این شکل که با اندازه کمی جوش شیرین و آب خمیری تقریباً غلیظ درست کنید و با آن روی دندانی که دچار آبسه شده مسواک بزنید تا درد دندان موقتاً تسکین پیدا کند. (بدیهی است که استفاده از جوش شیرین راهکاری موقتی است و باعث تسکین یا درمان درد دندان نخواهد شد).

درمان آفتاب سوختگی

  • اندازهی جوش شیرین را با آب ترکیب کرده و به آرامی روی نواحی از پوست که دچار آفتاب سوختگی شده است بمالید تا التهاب و قرمزی پوست شما تسکین پیدا کند. اگر آفتاب سوختگی شدید بوده و باعث ایجاد ترک یا زخم روی پوست بدن شما شده از این ترکیب استفاده نکنید.بهترین راه این است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

تسکین محل گزیدگی و نیش حشرات

  • ترکیب جوش شیرین با آب یا خمیر جوش شیرین برای التیام دادن سوزش و قرمزی ایجادشده در اثر نیش و گزیدگی حشرات مناسب است. اگر محل گزیدگی دارای زخم است یا در اثر خاراندن زیاد دچار خراش شده است یا التهاب بیش ازحد دارد از این ترکیب استفاده نکنید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

رفع گرفتگی بینی و بوی بد فضای منزل

  • در فصل های سرد که در منزل از دستگاه بخور استفاده می کنید اندازه کمی جوش شیرین داخل دستگاه بخور خود بریزید تا هم گرفتگی بینی شما رفع شود و هم بوی نامطبوع فضا از بین برود.

استفاده در فصل های گرم به عنوان دئودورانت

  • از خمیر جوش شیرین به عنوان یک دئودورانت غیر شیمیایی استفاده کنید تا بوی بد بدن از بین برود. این ترکیب بخصوص برای فصل های گرم که احتمال تعریق زیاد است و بدن بوی بدی می گیرد مناسب تر است.

افزایش طبیعی حجم موها

  • اندازه اندکی جوش شیرین به شامپوی خود اضافه کنید و آن را حسابی به هم بزنید تا جوش شیرین درون آن حل شود. موهای خود را با این شامپو بشویید و خواهید دید که حجم موهای شما به صورت طبیعی افزایش خواهد داشت.

از بین بردن سلول های مرده روی پوست

  • از خمیر نرم جوش شیرین به عنوان اسکراب طبیعی پوست استفاده کنید تا لایه های مرده روی پوست شما برداشته شود. اسکراب طبیعی آب و جوش شیرین پوستی صاف و براق برای شما به ارمغان می آورد و باکم شدن سلول های مرده باعث کمتر شدن آکنه و جوش هایی که در اثر بسته شدم منافذ پوستی به وجود می آیند می شود.

تمیز کردن دندان های مصنوعی

  • برای شستشو و تمیز کردن دندان مصنوعی خود محلول رقیقی از جوش شیرین تهیه کنید و دندان های مصنوعی را در طول شب در آن بگذارید و صبح قبل از استفاده آن ها را آبکشی کرده و استفاده کنید.

همانطوری که مشاهده کردید با استفاده از جوش شیرین می توانید بسکمک از کارهای روزمره را بدون استفاده از مواد شیمیایی و صنعتی مضر انجام دهید . استفاده کمتر از مواد شیمیایی صنعتی برای انجام کارهای روزمره موجب آسیب رسانی کمتر به سلامتی و محیط زیست می شود.

منبع: اُکالا

به "آیا ترفندهای شگفت انگیز استفاده از جوش شیرین را می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ترفندهای شگفت انگیز استفاده از جوش شیرین را می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید