آشتیانی: وزیر ورزش گفت قرارداد ویلموتس را چشم بسته امضا کنید؟

به گزارش وبلاگ همصحبت، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اعتقاد دارد مدیران پیشین فدراسیون فوتبال در قرارداد مارک ویلموتس، گره ای زده اند که نمی توانند آن را باز نمایند.

آشتیانی: وزیر ورزش گفت قرارداد ویلموتس را چشم بسته امضا کنید؟

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ همصحبت، امیررضا واعظ آشتیانی درباره اینکه مهدی تاج گفته وزیر ورزش و جوانان، مارک ویلموتس را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیشنهاد نموده بود که این موضوع توسط وزارت ورزش و جوانان رد شد، گفت: هر فرد حقیقی و حقوقی می تواند درباره مسائل مختلف، پیشنهادی ارائه کند و پذیرش آن به سازمان مربوطه است. دلیلی ندارد این موضوعات حتماً اجرا گردد. اگر اصل را بر این گذاشتیم که وزارت ورزش گفته وزیر، ویلموتس را برای آنالیز معرفی نموده، کار خبطی ننموده و درست بوده است.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت وگو می کرد، ادامه داد: آیا وزیر گفته چشم بسته و با ابهام قرارداد ببندید؟ من منتقد جدی وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر هستم، اما باید انصاف را در انتقاد رعایت کرد. باید بپذیریم آقایان گره ای زدند که عاجز از باز کردن هستند و آن را به میدان وزارت ورزش انداختند. من مصاحبه ای از فریدون معینی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال خواندم که گفت در جریان قرارداد ویلموتس نبودم. اگر انتخاب سرمربی در کمیته فنی آنالیز شده و سپس به تائید هیئت رئیسه و منجر به عقد قرارداد می گردد، صورتجلسه ای وجود دارد که بگویند در انتخاب سرمربی نقش دارند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان اینکه آقایان مدرکی ارائه نمایند که وزیر ورزش تاکید نموده ویلموتس حتماً باید سرمربی تیم ملی گردد.، گفت: این حضرات همواره کوشش می کردند و می نمایند تا با استفاده از بعضی رسانه ها، فیفاهراسی داشته باشند و بگویند استقلال داریم. اگر ادعای استقلال را دارید، بگویید این سفارش چه بوده و اگر استقلال دارید، این را با شهامت بگویید. بگویید برای بقای میز کوشش می کردیم و بله قربانگو باشیم.

واعظ آشتیانی درباره اینکه کفاشیان چندی پیش گفته بود ما پیش تر سر فیفا را کلاه گذاشتیم، توضیح داد: ادبیاتی به کار بردند که نه در شان مدیر ورزشی است و نه در ادبیات دیپلماسی ورزشی جایگاهی دارد. فیفا این موضوعات را رصد می نماید و اگر پرونده ای در فیفا داشته باشیم، آن را عظیم می نمایند. این اتفاقات کنار هم قرار می گیرد و آقایان تصمیمات خلق الساعه ای می گیرند، مطلبی را در دهان به خوبی نمی جوند و مسائل را خام مطرح نمایند. همین باعث می گردد که الان به چالش خوردیم و به دنبال شریک جرم هستیم. این نه دفاع از وزیر است، نه محکومیت گروهی دیگر.

وی در این باره که چرا اینگونه قراردادها بسته می گردد، اعلام کرد: من انتقادم را به سمت وزارت ورزش می برم. این وزارت چگونه با موقعیت نظارتی خود برخورد نموده و بر فدراسیون فوتبال نظارت نموده است؟ وقتی قرارداد ویلموتس بسته شد، بیشتر صاحب نظران گفتند محتوای قرارداد باید معین گردد، اما انگار که این قرارداد کاملاً محرمانه است و زیر بار انتشار آن نرفتند. یعنی اتفاقات ناگواری پشت داستان است و این انتقاد به وزارت ورزش به عنوان عالی ترین مرجع می رود.

وزارت حافظ بیت المال است، باید اطلاعات را از فدراسیون فوتبال می گرفت و آن را منعکس می کرد. اگر این کار را نکرد، حالا باید جوابگو باشد.، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ضمن بیان این جمله اعلام نمود: دستگاه های نظارتی ما هم باید به موضوع ورود می کردند. اگر وزارت ورزش، اطلاعات مورد نظر را گرفته است، چرا آن را منعکس ننموده است؟ من از این جماعت به عنوان یک طیف، قبیله و باند یاد می کنم. آنها به خاطر بعضی رسانه ها که دست شان بوده، فیفاهراسی کردند و بعضی مسئولان باور کردند که نباید سمت فوتبال بیایند.

واعظ آشتیانی در ادامه اضافه نمود: آنها فکر می کردند نباید از این مسئولان سوال نمایند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، مرتکب گناه کبیره شده اند. فیفا می گوید فدراسیون کشورها متعلق به ملت هاست و آنها نباید خودمحور باشند. فیفا می گوید بومی سازی کنید و در اساسنامه باید استقلال نسبی داشته باشید. فیفا الگویی می دهد و نمی گوید ملت ها و دولت ها نظارت ننمایند. این فدراسیون در زمان بلاتر گرفتار مفسده مالی شد که به آن ورود کردند. چگونه بعضی افراد، عمداً یا سهواً تخلف می نمایند و مرتکب تضییع بیت المال می شوند، اما عده ای فقط آن را تماشا می نمایند؟

وی درباره زمزمه هایی مبنی بر دخالت فرزندان بعضی مقامات در عزل و نصب ها گفت: بعضی اوقات این اتفاقات افتاده است. یک بار مسئولی برای انتخاب سرمربی یک تیم مطرح تهرانی از من مشورت گرفت، اما پسرش تصمیم گرفت آن مربی بیاید. یا این حال فرزندانی از مسئولان ورزشی هم هستند از دخالت مبرا بودند و از دخالت در انتصاب ها، خودداری نموده اند.

مدیرعامل باشگاه استقلال درخصوص اختلافات میان مدیران باشگاه استقلال گفت: تبادل افکار در هیئت مدیره خوب است، اما نباید این موضوع به چالش تبدیل گردد؛ چون به باشگاه صدمه می زند. اگر صحبت ها از اتاق جلسه خارج گردد، مسائل متعددی ایجاد خواهد شد.

واعظ آشتیانی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان او هم صدای صحبت مدیران پس از جلسه منتشر می شد یا خیر، توضیح داد: شنیده بودم که قبل و بعد از خودم، موبایل بعضی اعضا در جلسه باز بوده است. خوشبختانه اعضای هیئت مدیره در زمان ما، افراد فکور و عالمی بودند و رای بیشتریت مورد قبول اقلیت بود. فرد مخالف بیرون جلسه نگفت من مخالف یک مصوبه بودم و حاشیه ای از این بابت نداشتیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آشتیانی: وزیر ورزش گفت قرارداد ویلموتس را چشم بسته امضا کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشتیانی: وزیر ورزش گفت قرارداد ویلموتس را چشم بسته امضا کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید