12 ترفند اینترنت دانلود منیجر که حتما باید بدانید

به گزارش وبلاگ همصحبت، اینترنت دانلود منیجر یا همان IDM از نرم افزارهایی است که همه ما حداقل یک بار حتی به صورت ناخواسته نیز از آن استفاده کرده ایم. شاید باور نکنید که شما می توانید سرعت دانلود خود را با استفاده از اینترنت دانلود منیجر بین پنج تا هشت برابر افزایش دهید. در واقع IDM بهترین اپلیکیشن مدیریت دانلود موجود در اینترنت است؛ که با دلیل آن را به شما اثبات می کنیم.

12 ترفند اینترنت دانلود منیجر که حتما باید بدانید

در این مقاله وبلاگ همصحبت مگ، ما قصد داریم که تعدادی از بهترین ویژگی ها و ترفند های اینترنت دانلود منیجر را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید از آن ها بهترین استفاده و بهره را ببرید. خیلی از موارد زیر، کاربرد بسیار زیادی در زندگی ما و دانلودهای ما دارند که ما از آن ها غافل هستیم. در ادامه تمامی این موارد را برای شما معرفی و بررسی می کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

1) سرعت دانلود اینترنت دانلود منیجر را 3 برابر بیشتر کنید

احتمالا با خود تصور می کنید که جمله بالا تنها یک شعار تبلیغاتی است؛ اما اصلا این طور نیست. اینترنت دانلود منیجر به صورت طبیعی از پهنای باند کامل اینترنت شما استفاده نمی کند! برای اصلاح آن باید مراحل زیر را اجرا کنید تا بتوانید سرعت دانلود خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

الف) ابتدا به بخش Downloads بروید. سپس وارد بخش Options شوید. حال روی Connection کلیک کنید.

ب) در بخش Connection Type/Speed منو کشویی را باز کنید. حال گزینه High Speed: Direct connection (Ethernet/Cable) / Wi-Fi / Mobile 4G / other را انتخاب کنید.

ج) حال در بخش Default max. conn. Number منو کشویی را باز کنید. سپس عدد 24 را انتخاب کنید.

د) در نهایت نیز روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره و ثبت شود.

2) از سایت میزبان به راحتی دانلود کنید

احتمال دارد که شما هم در تعدادی از سایت های مختلف اکانت یا اشتراک های خاص خود را داشته باشید که دانلود از آن ها با اپلیکیشن های دیگر کمی سخت باشد. اینترنت دانلود منیجر برای این مورد هم راه چاره دارد. برای دانلود از سایت هایی که در آن ها اشتراک دارید، مراحل زیر را طی کنید:

الف) وارد بخش Downloads شوید. روی گزینه Options کلیک کنید.

ب) حال باید به Sites Logins وارد شوید. در نهایت نیز باید روی New کلیک کنید.

شما می توانید با انجام مراحل بالا اطلاعات ورود به هر سایتی را با جزئیات کامل در اینترنت دانلود منیجر ثبت کنید تا بتوانید به راحتی از هر سایتی که می خواهید دانلود کنید.

3) اینترنت دانلود منیجر از تمامی مرورگرهای محبوب پشتیبانی می کند

IDM از مرورگرهای محبوب همانند گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اپرا، مایکروسافت اج و… پشتیبانی می کند. همچنین اگر با مرورگر خاصی کار می کنید، می توانید آن را به اینترنت دانلود منیجر اضافه کنید. مراحل آن به صورت زیر است که باید به ترتیب اجرا کنید:

الف) همانند دو مورد قبلی ابتدا به بخش Downloads بروید و روی Options کلیک کنید.

ب) در این بخش باید وارد گزینه General شوید.

ج) حال باید روی گزینه Add browser کلیک کنید و مرورگر مورد نظر را انتخاب کنید.

نکته جالب و قابل توجه این است که اینترنت دانلود منیجر توانایی ادغام با هر برنامه اینترنتی را به کمک گزینه Advanced Browser Integration دارد که یک ویژگی واقعا بی همتا در میان برنامه های مدیریت دانلود است.

4) پنل دانلود را در مرورگرها سفارشی سازی کنید

شما می توانید پنل نمایشی دانلود را به مرورگر اضافه کنید. اینترنت دانلود منیجر می تواند زمانی که فایل های چند رسانه ای برای دانلود شناسایی می کند، پنل دانلود را در مرورگر به شما نمایش دهد. این پنل می تواند به صورت Full یا Mini نمایش داده شود. همچنین شما می توانید برای اینترنت دانلود منیجر معین کنید که برای چه فایل هایی پنل دانلود را به شما نمایش دهد. همچنین شما می توانید به صورت دلخواه هر زمانی که بخواهید، این پنل را از روی مرورگر غیرفعال کنید تا دیگر پنل برای شما نمایش داده نشود.

5) دانلود های خراب یا نیمه تمام را تکمیل کنید

قطعا همگی ما قطع شدن ناگهانی اینترنت را تجربه کرده ایم. در چنین مواقعی اگر دانلود ما تمام نشده باشد، خراب می شود و ما باید دانلود فایل را از ابتدا شروع کنیم و قطعا حجم اینترنت ما دوباره مصرف می شود و از طرفی هم باید زمان را دوباره صرف کنیم تا فایل دانلود و تکمیل شود. تمام موارد قبل مربوط به زمانی است که شما از برنامه اینترنت دانلود منیجر استفاده نکنید!

اینترنت دانلود منیجر در صورت بروز هر مسئله ای، فایل دانلودی شما را نگه می دارد و پس از رفع مشکل، ادامه دانلود را انجام می دهد. اگر این کار به صورت اتوماتیک انجام نشد، باید روی مورد دانلودی خود راست کلیک کنید و گزینه Refresh Download Address را انتخاب کنید. به این صورت دانلود شما ادامه پیدا می کند و نگرانی پاک شدن فایل دانلودی در حین قطعی اینترنت یا موارد دیگر را نخواهید داشت.

6) فایل های دانلودی را اسکن کنید

خیلی از اوقات ممکن است که یک فایل دانلودی حاوی ویروس و یا بدافزار باشد تا بتوانند به سیستم شما دسترسی داشته باشند و یا آن را آلوده کنند. اینترنت دانلود منیجر می تواند به آنتی ویروس روی دستگاه شما وصل شود و فایل های دانلودی را به صورت اتوماتیک اسکن نماید. این راه امن ترین راه برای جلوگیری از ورود ویروس ها از دانلود های شما است. با این کار شما به بهترین نحو ممکن از دستگاه خود در مقابل تهدیدات احتمالی دفاع می کنید. برای اتصال آنتی ویروس و اینترنت دانلود منیجر باید مراحل زیر را طی کنید:

الف) وارد بخش Downloads شوید و روی Options کلیک کنید.

ب) حال در این بخش باید باز هم روی گزینه Downloads کلیک کنید.

ج) در بخش virus scanner program گزینه Browse را انتخاب کنید.

د) شما باید در این مرحله فایل .exe آنتی ویروس خود را انتخاب کنید.

با طی کردن مراحل بالا، اینترنت دانلود منیجر به آنتی ویروس شما برای همیشه وصل می شود و برای دانلود هر فایلی، ابتدا آن را به صورت اتوماتیک اسکن می کند تا هیچ تهدیدی برای سیستم شما وجود نداشته باشد.

7) دانلود ها را زمان بندی کنید

با استفاده از برنامه اینترنت دانلود منیجر شما می توانید به راحتی برای هر دانلود خود یک زمان خاص معین کنید و یا حتی تمامی دانلودها را به یک ساعت خاص اختصاص دهید. این برنامه می تواند پس از دانلود فایل های شما، به صورت اتوماتیک اینترنت را خاموش کند و یا حتی به طور کامل رایانه شما را خاموش کند. برای مثال شما در نظر دارید که چندین فایل مختلف را دانلود کنید، اما در صورت دانلود این فایل ها در روز، سرعت اینترنت شما به شدت کاهش پیدا می کند و شما دیگر نمی توانید کارهای خود را در طی روز با اینترنت انجام دهید. در نتیجه شما با اینترنت دانلود منیجر تمامی دانلودها را به یک ساعت خاص از شب اختصاص می دهید و حالتی را فعال می کنید تا پس از اتمام دانلود ها سیستم (رایانه) شما خاموش شود.

اینترنت دانلود منیجر آپشنی دارد که می تواند دانلودها را دسته بندی کند تا آن ها را طبق فرمول خاصی به صورت گروهی دانلود کند که در زود ترین زمان ممکن دانلود شوند. همچنین این برنامه بررسی می کند که آیا فایل های موجود در صف روی سرور دانلود شده تغییر کرده اند یا خیر. در صورت تغییر، فایل های تازه را دانلود می کند و فایل های تازه را نیز جایگزین فایل های قدیمی می کند که واقعا این ویژگی بسیار خاص و کاربردی است. برای زمان بندی دانلودها مراحل زیر را طی کنید:

الف) وارد بخش Downloads شوید.

ب) روی گزینه Scheduler کلیک کنید.

ج) حال شما می توانید برای دانلود های خود همانند عکس بالا ساعت و روز مناسب را انتخاب کنید.

8) فرمت فایلی که می خواهید دانلود شود را انتخاب کنید

شما می توانید در برنامه اینترنت دانلود منیجر نوع فایلی که می خواهید دانلود شود را انتخاب و ثبت نمایید. برای انجام این کار باید مراحلی را طی کنید که ما در ادامه آن ها را برای شما معرفی می کنیم:

الف) وارد گزینه Downloads شوید. روی Options کلیک کنید.

ب) گزینه File types را انتخاب کنید.

ج) شما می توانید هر نوعی فایلی که می خواهید دانلود شود را به این بخش اضافه کنید. همچنین فایل هایی که نمی خواهید دانلود شود را از این بخش حذف کنید. با این کار شما نوع تمام فایل های دانلودی را فیلتر کرده اید تا تمامی آن ها مورد تایید شما باشند.

9) پخش صداهای مختلف برای دانلودهای متفاوت

از ویژگی های جالب و هیجان انگیز اینترنت دانلود منیجر این است که می تواند برای ایونت های مختلف دانلود، صدا های مختلف و مجذوب کننده پخش کند. برای فعال شدن این آپشن باید مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید:

الف) مثل تمامی آپشن ها و گزینه های قبلی در ابتدا روی گزینه Downloads کلیک کنید.

ب) روی گزینه Options بزنید و در ادامه وارد بخش Sounds شوید.

ج) مواردی را که می خواهید برای آن ها صدا پخش شود را انتخاب کنید.

د) برای هر موردی که انتخاب می کنید، در بخش بعدی باید صدا مورد نظر آن را نیز انتخاب کنید و گزینه OK را انتخاب کنید تا تمامی تغییرات ثبت شود.

10) زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید

از ویژگی های عالی اینترنت دانلود منیجر، تعداد بالای زبان هایی است که پشتیبانی می کند. این برنامه از زبان هایی همانند عربی، چینی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، لهستانی، پرتغالی، رومانیایی، روسی، اسپانیایی، تایلندی، ترکی و ازبکی پشتیبانی می کند. این برنامه تا به حال بیش از 25 زبان مختلف را پشتیبانی کرده است.

11) فایل ها را به صورت دسته ای و گروهی از یک آدرس بگیرید

شاید با خود فکر کنید که چگونه تعدادی فایل مشابه را از یک سایت به راحتی دانلود کنید. اینترنت دانلود منیجر دقیقا برای این مورد نیز راه چارهی مناسب ارائه کرده است. به صورت خلاصه IDM به شما این امکان را می دهد که به سرعت لیستی از فایل هایی را که نام مشابهی دارند، دانلود کنید. برای مثال: img001, img002, img003

برای استفاده از این ویژگی باید مراحلی را طی کنید که در ادامه برای شما بررسی می کنیم:

الف) وارد بخش Tasks شوید. روی Add batch download کلیک کنید.

ب) در ادامه لینک سایت مورد نظر را وارد کنید.

ج) حال نام یا اعداد مورد نظر را با یک ستاره (*) وارد کنید. در نهایت نیز موارد مورد نظر دانلود می شوند.

همچنین شما می توانید لینک را از یک فایل متنی به صورت زیر وارد کنید:

الف) روی گزینه Tasks کلیک کنید.

ب) گزینه Import را انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه From text file کلیک کنید.

12) هر چیزی را از هر سایتی که می خواهید به راحتی دانلود کنید

اینترنت دانلود منیجر برنامه ای است که می تواند هر محتوا و فایلی را از هر سایتی دانلود کند. در واقع این برنامه از یک تابع به نام Grabber استفاده می کند. Grabber برای برنامه معین می کند که چه فایل هایی و از کجا دانلود شوند. از این طریق شما می توانید تمام تصاویر، یا تمام فایل های صوتی، یا همه فیلم ها را از هر سایتی که دوست دارید، به راحتی دانلود کنید. این آپشن امکانی را در اختیار شما قرار می دهد که یک بخش از یک سایت را دانلود کنید و به صورت آفلاین از آن استفاده کنید. برای استفاده از Grabber مراحل زیر را طی کنید:

الف) روی گزینه Tasks کلیک کنید. سپس وارد گزینه Run site grabber شوید.

ب) پروژه خود را نامگذاری کنید.

ج) در بخش Start page/address آدرس لینک سایت را ثبت کنید.

د) گزینه Project template را انتخاب کنید. با کلیک بر روی گزینه Next مواردی به شما نمایش داده می شود که می توانید آن ها را انتخاب و یا لغو کنید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم که راه ها و ترفندهایی را به شما ارائه کنیم تا بتوانید از اینترنت دانلود منیجر به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. این راه ها هر کدام در مواردی کاربرد دارند که بالاخره قطعا هر یک از ما روزی به آن ها نیاز پیدا می کنیم. برای مثال مورد ششم جز مواردی است که همگی ما باید آن را بدانیم و روی اینترنت دانلود منیجر فعال کنیم تا خیالی راحت از دستگاه و سیستم شخصی خود داشته باشیم. همچنین به علت سرعت پایین اینترنت در ایران به نسبت کشورهای دیگر، مورد یک برای ما ایرانیان بسیار پراهمیت تر به نظر می رسد.

آیا شما روش و یا ترفند های دیگری را در رابطه با اینترنت دانلود منیجر می شناسید؟ آن ها را به ما معرفی کنید.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید برنامه اینترنت دانلود منیجر را دانلود کنید.

دانلود برنامه اینترنت دانلود منیجر

منبع: electrons

منبع: دیجیکالا مگ

به "12 ترفند اینترنت دانلود منیجر که حتما باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 ترفند اینترنت دانلود منیجر که حتما باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید