یمن، شهادت دختربچه یمنی بر اثر بمب برجای مانده از تجاوزات ائتلاف سعودی

به گزارش وبلاگ همصحبت، شهادت یک دختربچه یمنی بر اثر بمب برجای مانده از تجاوزات ائتلاف سعودی، تداوم حملات هوایی به سه استان یمن و هشدار درباره بحران سوخت در این کشور از مهمترین اخبار آن است.

یمن، شهادت دختربچه یمنی بر اثر بمب برجای مانده از تجاوزات ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همصحبت به نقل از المسیره، محمد الشامی از مسئولان دولت صنعا زنگ خطر را درباره بحران سوخت در یمن به صدا درآورد و هشدار دارد که به سبب نبود سوخت، یمنی ها از آب آشامیدنی محروم خواهند شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ همصحبت بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ همصحبت بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به ممانعت از ورود مشتقات نفتی از سوی متجاوزان از سازمان های بین المللی و سازمان ملل خواست که به متجاوزان فشار بیاورند تا اجازه ورود مشتقات نفتی را به یمن بدهد و از فاجعه عدم دسترسی یمنی ها به آب آشامیدنی ممانعت به عمل آورند.

یادآور می گردد که متجاوزان با وجود مجوز بین المللی، اجازه ورود کشتی های نفتی و کشتی های حامل غذا را به بندر الحدیده نمی دهد و این در حالی است که جامعه دنیای سکوت اختیار نموده است.

این در حالی است که روز گذشتهخالد الشایف مدیر کل فرودگاه بین المللی صنعا تاکید نمود: چهار سال و شش ماه از اقدام ائتلاف متجاوز سعودی در هدف قرار فرودگاه بین المللی صنعا و بسته شدن این فرودگاه می گذرد.

وی اظهار داشت: مسائل و درد ها و رنج های مردم یمن از آن مدت تا به امروز همچنان ادامه دارد؛ به طوری که هزاران بیمار یمنی بر اثر جنایت بستن فرودگاه و خارج نشدن از کشور جهت معالجه، فوت نموده اند.

الشایف همچنین تاکید نمود: فرودگاه بین المللی صنعا برای از سرگیری پرواز هواپیما ها آمادگی کامل دارد.

وی همچنین خواهان بازگشایی فرودگاه و برداشته شدن محاصره از آن شد.

خالد الشایف همچنین گفت: خسارت های هدف قرار دادن فرودگاه به بیش از 150 میلیون دلار رسیده است. همچنین بسته نگه داشتن آن باعث شده است بیش از 80 هزار بیمار یمنی فوت نمایند. این در حالی است که بیش از 400 هزار بیمار دیگر نیز هم اکنون احتیاج به سفر به خارج دارند تا برای گذراندن دوره های درمان، مداوای لازم را انجام دهند.

تداوم حملات هوایی به یمن

جنگنده های سعودی در چهار نوبت صرواح در استان مارب و در دو نوبت منطقه الخنجر در استان الجوف و در یک نوبت منطقه کتاف در استان صعده یمن را بمباران کردند.

تیراندازی گارد مرزی سعودی به غیرنظامیان در شمال یمن

بر اثر تیراندازی گارد مرزی سعودی به غیرنظامیان در منطقه الرقو در استان صعده در شمال یمن یک غیرنظامی به شدت زخمی شد.

شهادت یک دختربچه یمنی بر اثر بمب متجاوزان

انفجار بمب برجای مانده از تجاوزات ائتلاف سعودی در منطقه مسوره در بخش نهم در شرق استان صنعا به شهادت یک دختربچه و زخمی شدن دو نفر دیگر منجر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "یمن، شهادت دختربچه یمنی بر اثر بمب برجای مانده از تجاوزات ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، شهادت دختربچه یمنی بر اثر بمب برجای مانده از تجاوزات ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید