کیا سراتو 2022 معرفی شد؛ محبوبی که به ایران نمی آید!

به گزارش وبلاگ همصحبت، شرکت کره ای کیا که مدتی قبل، از فیس لیف نو کیا سراتو برای بازار کره جنوبی پرده برداشته بود، اکنون فیس لیفتی از آن یعنی کیا سراتو 2022 را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرد. فیس لیفت این سدان کامپکت کره ای اکنون از تغییرات ظاهری و تجهیزات بیشتری بهره می برد.

کیا سراتو 2022 معرفی شد؛ محبوبی که به ایران نمی آید!

انواع نسل ها و تیپ های کیا سراتو 2022

سراتو را می توان یکی از معروف ترین محصولات کیا دانست که در ایران هم طرف داران زیادی دارد. البته نسل اول این خودرو نتوانست نظر مردم ایران را به خود جلب کند و فروش موفقی نداشت. بااین حال نسل دوم، هم به صورت وارداتی به کشور راه یافت و هم سایپا نسخه مونتاژی آن را تولید کرد. نسل سوم کیا سراتو نیز به صورت وارداتی به ایران آمد و آن هم با فروش خوبی روبرو شد.

درباره تیپ های مختلف این خودرو باید اشاره کرد که تولید EX متوقف شده است. اکنون این خودرو فقط دارای 4 تیپ FE و LXS و GT-Line و GT است.

کیا سراتو 2022 از نمای روبه رو

کیا سراتو 2022 از نمای روبه رو

کیا سراتو 2022 از نمای روبه رو

کیا سراتو 2022 از نمای روبه رو

قبلی 1 از 4 بعدی

مشخصات ظاهری کیا سراتو 2022

کیا سراتو 2022 مشخصات ظاهری مشابه نسخه قبلی خود دارد؛ اما به احتمال زیاد در قسمت عقب سپر کمی بازنگری شده است. گرافیک چراغ عقب LED نو برای تیپ های GT و GT-Line، نشان KIA به روز شده و اسپویلر روی صندوق عقب دقیقاً مانند نسخه مخصوص بازار کره کیا K3 است. کیا همچنین طرح های نو رینگ های آلیاژی 16 و 17 اینچی را برای تیپ های LX و GT-Line گفت.

طراحی داخلی کیا سراتو 2022

در کیا سراتو 2022 همچنین ابعاد نمایشگر راننده از 3.5 اینچ به 4.2 اینچ در همه مدل ها افزایش یافته است. نمایشگر لمسی 8 اینچی سرگرمی و اطلاع رسانی هم می تواند به ابعاد 10.25 اینچ افزایش یابد. کیا همچنین یکپارچه سازی بی سیم اندروید اتو و اپل کارپلی را برای این خودرو در نظر گرفته است. همچنین یک ترمز پارک الکتریکی با توقف اتوماتیک و یک شارژر USB برای جایگاه عقب هم به سیستم الکتریکی فورته 2022 اضافه شده است.

نمای داخلی کیا سراتو 2022

جایگاه های کیا سراتو 2022

نمایشگر کیا سراتو 2022

قبلی 1 از 3 بعدی

با انتخاب تیپ GT یا GT-Line ریموت استارت هم در دسترس است. همچنین یک گزینه انتخابی برای استفاده از روکش چرم مصنوعی وجود دارد. درمجموع می توان 15 قابلیت ایمنی و کمک راننده را برای این خودرو سفارش داد. برخی از این قابلیت ها نو است و برخی پیش از فیس لیفت فورته اضافه شده بود. کمک در نقطه کور، حرکت بین خطوط تا کروز کنترل تطبیقی با ناوبری و هشدار خروج از پارک ایمن برای یک مدل در این رده بسیار مطلوب است.

مشخصات فنی کیا سراتو 2022

کیا سراتو 2022 با 2 موتور وارد بازار خواهد شد. در تریم های پایین رده یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر نیروی لازم را تأمین می کند. این موتور توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور را دارد. در تریم های GT و GT-Line وظیفه تأمین نیرو به موتور 1.6 لیتری توربوشارژ سپرده شده است. این موتور هم 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند.

نمای پشتی کیا سراتو 2022

نمای جانبی کیا سراتو 2022

نمای پشتی کیا سراتو 2022

نمای پشتی کیا سراتو 2022

قبلی 1 از 4 بعدی

هر 2 موتور از طریق یک گیربگس 7 سرعته 2 کلاچه اتوماتیک با چرخ های محور جلو در ارتباط است. بد نیست اشاره کنیم در تریم GT که مدل پرچمدار به شمار می رود، از سیستم اگزوز اسپرت و سیستم تعلیق مولتی لینک (چند اتصالی) در عقب استفاده شده است تا هندلینگ بهتری داشته باشد.

سخن آخر

نسخه سدان و هاچ بک کیا سراتو 2022 به زودی در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. نسخه های قبلی قیمتی در حدود 23 هزار دلار داشت. این احتمال وجود دارد که قیمت این نسخه های فیس لیفت کمی بیشتر باشد، اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید که کیا چه قیمتی برای این محصولات در نظر می گیرد.

آگهی های خرید و فروش کیا سراتو

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ همصحبت بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "کیا سراتو 2022 معرفی شد؛ محبوبی که به ایران نمی آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا سراتو 2022 معرفی شد؛ محبوبی که به ایران نمی آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید