کسب رتبه عالی در اصلاح الگوی مصرف انرژی به وسیله شهرداری منطقه 18

به گزارش وبلاگ همصحبت، خبرگزاری خبرنگاران- با اعلام نتیجه ارزیابی عملکرد منطقه ها از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار (اصلاح الگوی مصرف انرژی و منابع در ساختمانهای تحت پوشش منطقه ها) شهرداری منطقه 18 رتبه عالی را کسب کرد.

کسب رتبه عالی در اصلاح الگوی مصرف انرژی به وسیله شهرداری منطقه 18

به گزارش خبرگزاری وبلاگ همصحبت از تهران، در آخرین ارزیابی عملکرد منطقه ها در مورد مصرف انرژی در چهار ماه دوم امسال که از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار اعلام شد، منطقه 18 با کسب نمره عالی در ردیف منطقه ها ممتاز در زمینه اصلاح الگوی مصرف انرژی نهاده شد.

محبوب تیزپاز نیاری مشاور شهردار و رییس کارگروه انرژی منطقه 18 نیز دراین خصوص گفت : بحث مصرف انرژی بحث مهمی است و باید مردم به آن توجه داشته باشند، متاسفانه چون در این کشور هزینه انرژی بسیار پایین است مردم به اهمیت آن توجهی ندارند، در احیای این فرهنگ باید دست به دست هم بدهیم و این فرهنگ را بسازیم .

محبوب تیز پاز نیاری در مورد این سوال که کنترل مصرف انرژی در ادارات چقدر مهم است گفت: این مسئله بسیار مهم است باید بگویم که با دستور شهردار محترم منطقه و با توجه به اهمیت موضوع کارگروه انرژی برای اولین بار در بین منطقه ها شهرداری در سطح مدیران ارشد منطقه تشکیل شده. در این کارگروه،کارشناسانی دارای معلومات خوب در حوزه انرژی و نیز بعضی اساتید دانشگاهی حضور دارند و هر دو هفته یکبار جلسه تشکیل می گردد.

رییس کارگروه انرژی منطقه 18 در مورد کنترل مصرف انرژی در ادارات بیان کرد: با دسته بندی و تقسیم بندی عمده مصرف انرژی که با اولویت بندی برق،گاز مصرفی و آب می باشد و با برنامه زمانبدی کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت، مصرف انرژی را مدیریت نموده ایم و مهمترین هدف ما فرهنگ سازی مصرف است که ابتدا از پرسنل منطقه آغاز کردیم که با تکرار و پیگیری و گوشزد های پی در پی سعی بر این داشتیم که به این قانع کردن ذهنی نزدیک شویم که پرسنل در مدیریت بهینه مصرف انرژی کوشا باشند.

محبوب تیز پاز نیاری در مورد آموزش های لازم در این زمینه بیان کرد: قصد داریم با همکاری سازمان ساتبا به عنوان مرجع تخصصی، آموزش های تخصصی به تعدادی از پرسنل داده بگردد که در بخش ممیزی ساختمان ها در نحوه مدیریت انرژی بتوانیم استفاده کنیم و باید بگویم عمده کار ما فرهنگ سازی عمومی در زمینه درست استفاده کردن انرژی است، که ابتدا همکاران و در مرحله بعد برای عموم مردم می باشد.

وی در مورد ساختمان های اداری منطقه 18 گفت: در منطقه تعداد زیادی ساختمان وجود دارد که نیازمند آن است که ممیزی بگردد و قراردادی نیز برای ممیزی ساختمان های منطقه بسته شده است تا به لحاظ نوع مصالح مصرفی به کار رفته بخصوص در جداره ها، بام و تاسیسات حرارتی، بازشوها و تاسیسات الکتریکی مورد آنالیز قرار بگیرد.

انتهای پیغام/ح.ابویسانی

منبع: خبرگزاری آریا

به "کسب رتبه عالی در اصلاح الگوی مصرف انرژی به وسیله شهرداری منطقه 18" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب رتبه عالی در اصلاح الگوی مصرف انرژی به وسیله شهرداری منطقه 18"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید