کروناویروس خطرناک تر است یا شایعات؟

به گزارش وبلاگ همصحبت، برای مقاوم سازی بدن در برابر ویروس ها، فقط می توانیم ویروس ضعیف شده را به صورت واکسن وارد بدن کنیم تا بدن یک بار و برای همواره گلبول سفید مخصوص مبارزه با آن ویروس را بسازد و به نوعی دارو را بدن خود ما فراوری می نماید. در ادامه خبرنگاران زندگی میخواهد با دید باز و علمی چند جنبه مهم و کمتر پرداخته شده این بیماری را شرح دهد؛ زیرا فقط ترس و هراس است که می تواند کروناویروس را تبدیل به فاجعه می نماید.

کروناویروس خطرناک تر است یا شایعات؟

کروناویروس 2020 چیست و چرا خطرناک است؟

کروناویروس ها، ویروسی هایی هستند که بین انسان و حیوان مشترک اند. در سال 2010 سارس (نوعی دیگر از کروناویروس ها، که مسائل حاد تنفسی را ایجاد می نماید) در چین اپیدمی و عامل مرگ 800 نفر شد که از مار به انسان انتقال یافته بود. طبق تحقیقات، کروناویروس2020 فقط در ژن خفاش ها یافت شده؛ اما هنوز اثبات قطعی وجود ندارد. کروناویروس شبیه به ذات الریه است و بر روی دستگاه تنفسی بدن اثر می گذارد. 1 سوم سرما خوردگی های دنیا عاملی کروناویروسی دارند و به این دلیل که در محیط آزمایشگاهی به سختی رشد و نمو پیدا می نمایند، شناسایی آنها سخت است. تا به حال بیش از 20 هزار نفر به این ویروس اپیدمی دچار شده اند و 427 نفر جان خود را از دست داده اند. کاری که برای جلوگیری از سرما خوردگی انجام می دهیم را باید برای کروناویروس جدی تر انجام دهیم. ماسک، ژل شستوشو دست (الکلی)، دستمال تمیز مخصوص، استفاده از دستکش و رعایت تمام نکات بهداشتی در سلامتی ما مهم و کلیدی است.

آیا باید از کروناویروس ترسید؟

شنیده ایم که یک ضرب المثل قدیمی می گوید: از هر چه بترسیم به سرمان می آید ترس کاری برای ما انجام نمی دهد. بهتر است به جای از دست دادن کنترل و فرار از واقعیت، بکوشیم تا خود و عزیران مان را از این بیماری ایمن کنیم. ایمن بودن ما در گرو حفظ آرامش و نکات بهداشتی است. 23 کشور دچار کروناویروس شده اند؛ اما نه به اندازه وسعت چین. آنالیز های گزارش گاردین و نیویورک تایمز نشان می دهد که اپیدمی شدن این بیماری به گستردگی کشور چین به بی توجهی مقامات و جامعه پزشکی چین برمی گردد. پس نه خودمان به خودمان بی توجه باشیم نه به مریضی اطرافیان مان که بگوییم: یک سرما خوردگی ساده است. بهداشت را رعایت و از خود مراقبت کنیم، تا می توانیم ویتامین ث بخوریم، از دست زدن به حیوانات خودداری کنیم و سیستم ایمنی بدن را بالا ببریم. نمی دانیم چه زمانی واکسن این نوع کروناویروس ساخته می گردد؛ اما می توانیم ریسک نکنیم، نکات بهداشتی و گفته شده را رعایت کنیم. بهتر است بدانیم این ویروس بیشتر از کشنده بودن همه گیر و اپیدمی است.

در این زمینه بخوانید:

اولین مبتلایان کرونا چگونه بیماری شان جدی گرفته نشد؟!

10 نکته درباره ویروس کشنده کرونا

منبع: ایرنا زندگی

به "کروناویروس خطرناک تر است یا شایعات؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کروناویروس خطرناک تر است یا شایعات؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید