پیشرفت 98 درصدی پایانه نفتی جاسک در بخش راه اندازی

به گزارش وبلاگ همصحبت، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت 98درصدی پایانه نفتی جاسک در بخش راه اندازی خبر داد و گفت: این پایانه برای دریافت، انتقال و بارگیری نفت خام از طریق گوی شناور صادراتی آمادگی کامل دارد.

پیشرفت 98 درصدی پایانه نفتی جاسک در بخش راه اندازی

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ همصحبت، محمد مشکین فام در حاشیه دیدار از مراحل ساخت طرح پایانه نفتی جاسک، فرآیند پیشرفت این طرح در بخش های خشکی و دریایی را مطلوب ارزیابی کرد و ضمن قدردانی از تلاش تیم های اجرایی در بخش کارفرما و پیمانکاران توانمند داخلی در شرایط سخت تحریمی و محدودیت های فعالیت در دوره مواجهه با همه گیری ویروس کرونا، اظهار کرد: به دلیل تجربه و تخصص در اجرای طرح های فراساحلی، احداث این پایانه نفتی به شرکت نفت و گاز پارس سپرده شد و این طرح به پیشرفت قابل ملاحظه ای رسیده است.

وی با اشاره به تلاش های اجرا شده و فرایند اجرای کار اظهار کرد: با بهره برداری از فاز نخست این پایانه صادراتی به نام آخرین حلقه از طرح راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک در خردادماه سال جاری، ایران به موقعیتی ویژه در خارج از حوزه خلیج فارس دست یافته و با هدف کاهش وابستگی به تنگه هرمز و امکان دسترسی آسان تر به مشتریان خارجی، برای نخستین بار از دریای عمان نفت صادر می کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اعلام ارسال نفت خام از مبدأ گوره به سمت جاسک از طریق شرکت ملی نفت در روز های اخیر گفت: مطابق با برنامه ریزی های اجرا شده از هم اکنون برای دریافت، انتقال و بارگیری نفت خام از طریق نفتکش های صادراتی از سواحل مکران آماده هستیم.

گفتنی است طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک با احداث خط لوله هزار کیلومتری در دست انجام است که می تواند نفت خام تولیدی از خوزستان و به ویژه میادین غرب کارون را برای صادرات به خارج از خلیج فارس منتقل کند.

با آغاز صادرات نفت خام از جاسک در دریای عمان، علاوه بر کاهش جهت نفتکش ها برای بارگیری نفت خام، ایران این فرصت را دارد تا با تنوع در پایانه های صادراتی خود، صادرات نفت را با امنیت بیشتر و پایدارتر به انجام برساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پیشرفت 98 درصدی پایانه نفتی جاسک در بخش راه اندازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 98 درصدی پایانه نفتی جاسک در بخش راه اندازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید