وضع بلاتکلیف سینما و تئاتر تا کی ادامه خواهد داشت؟

به گزارش وبلاگ همصحبت، تهران (پانا) - با تغییر وضع کرونایی شهر تهران از نارنجی به قرمز که صبح امروز دوشنبه 16 فروردین ماه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شد، کلیه مشاغل گروه دو نیز مشمول تعطیلی کامل شدند تا عمر خوشحالی فعالان سینما و تئاتر از تغییر گروه شغلی از 3 به 2 و امکان فعالیت در شرایط نارنجی، به یک هفته هم قد ندهد.

وضع بلاتکلیف سینما و تئاتر تا کی ادامه خواهد داشت؟

بر اساس قانون گروه بندی مشاغل و صنوف از سوی ستاد ملی کرونا، کلیه مشاغل گروه 2 امکان فعالیت در شرایط آبی، زرد و نارنجی را دارند و تنها در شرایط قرمز ملزم به تعطیلی هستند.

5 روز پیش بود که ستاد ملی کرونا به واسطه پیگیری مسئولان وزارت ارشاد با انتقال تئاتر و سینما به گروه مشاغل 2 موافقت کرد و همین تصمیم باعث شد سالن های سینما و تئاتر پس از چند روز تعطیلی به واسطه شرایط نارنجی پایتخت، از تاریخ 11 فروردین مجدد شروع به کار نمایند.

صبح امروز اما ورق برگشت و با قرمز شدن شرایط تهران بار دیگر کلیه سینماها و سالن های نمایش ملزم به تعطیلی شدند.

مرتضی شایسته در گفت و گو با پانا با اشاره به احتمال تعطیلی در روزهای آینده گفت: ما فعلا منتظر خبر ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا هستیم و خبری مبنی بر تعطیلی سینماها منتشر نشده است، به زودی معین خواهد شد که تکلیف سینماها چه می گردد.

دبیر شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه پروتکل های بهداشتی بسیار جدی تر از سال های گذشته پیگیری خواهند شد گفت: در سال جدید به دنبال این هستیم که پروتکل های بهداشتی را بسیار جدی تر از سابق رعایت کنیم. البته در تمام سینماهای سراسر کشور پروتکل ها به خوبی رعایت می شوند ما نیز تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا مامور حفظ سلامت مردم در سالن های سینما باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سینماها از هر مکان دیگری برای مردم امن تر هستند و سند حرفی که می زنم ایام عید بود که حتی یک نفر هم به دلیل رفتن به سینما مبتلا به ویروس کرونا نشده است.

وی در انتها خاطر نشان کرد: امیدوارم که سینماها دوباره تعطیل نشوند زیرا این هنر دوباره در حال جان دریافت است.

همچنین باتوجه به اینکه تئاترها نیز جزو مشاغل گروه دوم قرار گرفته اند، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی ارشاد پیش از این در تبادل نظر با مهر شرح داده بود: با این تغییر گروه کلیه سالن های سینما و تئاتر می توانند در کلیه شهرهای نارنجی، زرد و آبی با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند و تنها در شرایط قرمز این فعالیت ها تعطیل خواهد شد.

با گذشت چند ساعت از اعلام رسمی تغییر شرایط کرونایی شهر تهران هنوز زیرمجموعه های وزارت ارشاد به صورت رسمی درباره تعطیلی سینما و تئاتر اطلاعیه ای صادر ننموده اند اما طبق قانون و نیز اطلاع رسانی های قبلی درباره شرایط فعالیت این دو صنف، تعطیلی کلیه سینماها و سالن های نمایش از امروز، الزامی است.

بحران حاکم بر فعالیت تئاتر و سینما در حالی وارد دومین سال شده و تهدیدهای جدی تری را متوجه فعالان این دو حوزه در نخستین ماه سال 1400 نموده است، که به نظر می رسد تعطیلی و بازگشایی گاه به گاه تا انتها امسال همچنان گریبان گیر تصمیم گیران خواهد بود و همچنان عظیم ترین معضل پیش روی این دو صنف نحیف هنری، بلاتکلیفی است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وضع بلاتکلیف سینما و تئاتر تا کی ادامه خواهد داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضع بلاتکلیف سینما و تئاتر تا کی ادامه خواهد داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید