وان پلاس احتمالا روی یک گوشی تاشوی مجهز به دو لولا کار می نماید

به گزارش وبلاگ همصحبت، وان پلاس به تازگی پتنتی را ثبت نموده که طراحی یک گوشی تاشو مجهز به دو لولا را نشان می دهد که در نتیجه از سه بخش تاشو بهره می برد. ضخیم ترین قسمت این گوشی که احتمالا باتری و دیگر قطعات سخت افزاری مهم را در خود دارد، حول محور لولای بزرگ تر می چرخد. با انجام این کار، کاربران در پنل جلویی و پشتی به نمایشگر دسترسی پیدا می نمایند. لولای کوچک تر هم دو پنل باریک تر را به یکدیگر متصل می نماید.

وان پلاس احتمالا روی یک گوشی تاشوی مجهز به دو لولا کار می نماید

به لطف طراحی منحصربه فرد لولاها، کاربران با تغییر جهت نمایشگرها می توانند یک مثلث را تشکیل دهند. این اولین پتنت مربوط به گوشی تاشوی مجهز به دو لولا محسوب نمی گردد. باید خاطرنشان کنیم شرکت چینی TCL در سال 2019 از یک گوشی تاشوی مفهومی با سه لولا رونمایی نموده است. سامسونگ هم از جمله شرکت هایی است که چنین ایده ای را در سر دارد و چند پتنت در این راستا ثبت نموده است.

اگرچه عملی کردن این طراحی به کاربران اجازه می دهد به نمایشگرهای بزرگ تری دسترسی پیدا نمایند، اما از طرف دیگر افزایش تعداد لولا منجر به افزایش احتمال خرابی گوشی و در کل پیچیده تر شدن ساخت آن می گردد. در حال حاضر گوشی های تاشو با قیمت بالایی راهی بازار می شوند و اگر شرکت ها به ساخت گوشی های تاشوی با دو لولا روی بیاورند، این نوع گوشی ها بدون شک قیمت بالاتری نسبت به گوشی های تاشوی معمولی خواهند داشت.

لازم به ذکر است تمام گوشی های تاشوی موجود در بازار مبتنی بر مکانیسم عمودی و افقی هستند. از بین گوشی های تاشوی مبتنی بر مکانیسم عمودی می توانیم به سری گلکسی زد فلیپ سامسونگ و موتورولا ریزر اشاره کنیم. از طرف دیگر، سری گلکسی زد فولد و گوشی های تاشوی هواوی هم مبتنی بر مکانیسم افقی هستند که این گوشی ها مانند کتاب باز و بسته می شوند.

در کنار گوشی های تاشو، نباید گوشی های رول شونده را از قلم بیندازیم. این گوشی ها از چندین قطعه متحرک تشکیل شده اند که از بین آن ها می توانیم به محور مرکزی استوانه ای، موتورهای مختص حرکت نمایشگر و قاب کشویی اشاره کنیم. در حال حاضر هنوز هیچ شرکتی نتوانسته یک گوشی مبتنی بر این مکانیسم را راهی بازار کند. در نمایشگر چنین گوشی هایی چین خوردگی دیده نمی گردد و بین نمایشگر هم فاصله وجود ندارد.

در نهایت باید خاطرنشان کنیم وان پلاس فقط یک پتنت را ثبت نموده و اگر با این موضوع آشنا باشید، احتمالا می دانید که سازندگان گوشی های هوشمند همیشه ایده های مختلفی را به صورت پتنت ثبت می نمایند که بسیاری از آن ها هیچ وقت به واقعیت تبدیل نمی شوند. اما شاید در آینده نزدیک، وان پلاس هم با عرضه گوشی تاشو بخواهد شانس خود را در این حوزه امتحان کند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "وان پلاس احتمالا روی یک گوشی تاشوی مجهز به دو لولا کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس احتمالا روی یک گوشی تاشوی مجهز به دو لولا کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید