گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 4 احتمالا با شارژر 65 واتی راهی بازار می گردد

به گزارش وبلاگ همصحبت، با توجه به جدیدترین اخبار منتشر شده پیرامون گوشی گیمینگ جدید ایسوس، گویا این شرکت میخواهد جانشین راگ فون 3 را تحت عنوان راگ فون 4 با طراحی جدید و شارژر بسیار سریع 65 واتی راهی بازار کند.

گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 4 احتمالا با شارژر 65 واتی راهی بازار می گردد

ایسوس در ماه جولای سال 2020 از گوشی گیمینگ راگ فون 3 رونمایی کرد. یک گوشی گیمینگ بسیار پرقدرت که مدت ها به عنوان قدرتمندترین گوشی بنچمارک AnTuTu در صدر قرار داشت. اما این طور که به نظر می رسد، به زودی مدل جدیدتر این گوشی تحت عنوان راگ فون 4 راهی بازار خواهد شد که گفته می گردد از شارژر بسیار سریع 65 واتی بهره می برد.

اینکه ایسوس در چه تاریخی رسما از این گوشی رونمایی می نماید معین نیست، اما از آنجایی که شرکت تایوانی از همین حالا انتشار تیزرهایی از این محصول را آغاز نموده، به نظر می رسد به زودی طی یک رویداد عظیم و البته مجازی، شاهد رونمایی از جدیدترین گوشی گیمینگ از سری راگ فون خواهیم بود.

البته بعضی از خبرگزاری ها معتقدند رونمایی از راگ فون 4 ممکن است زودتر از انتظار رخ دهد. با در نظر دریافت اینکه سامسونگ رونمایی از پرچم داران خود را 6 هفته زودتر انجام داد و پیش از آن هم هواوی، شیائومی و اپل پرچم داران خود را راهی بازار نموده بودند، ایسوس هم ممکن است تاریخ معرفی راگ فون جدید را دستخوش تغییراتی کند تا بتواند گوشی های قدرتمند و مطرح بازار را به چالش بکشد. حتی اگر این اتفاق هم رخ ندهد، شاید شرکت حداقل در بازار عظیم چین، این گوشی را زودتر عرضه کند.

اما در رابطه با گوشی های گیمینگ ایسوس یک مشکل وجود دارد و آن هم ظاهر آن هاست. البته منظور این نیست که این گوشی ها ظاهر زیبایی ندارند، اما اصلا شکل و شمایلی شبیه به گوشی های عادی ندارند و همین موضوع باعث می گردد تنها افراد خاص آن را خریداری نمایند و نه افرادی که به دنبال یک پرچم دار قدرتمند هستند.

این طور که گفته می گردد، ایسوس میخواهد راگ فون 4 را به گونه ای طراحی کند که بیشتر شبیه به گوشی های پرچم دار معمولی باشد تا بدین ترتیب بتواند کاربران بیشتری را جذب خود کند. این موضوع البته فعلا در حد یک حدس و گمان بر اساس آن چیزی است که ایسوس در ویبو منتشر نموده؛ یعنی محصولی با حاشیه های بسیار کم در بخش پایین نمایشگر و تقریبا بدون حاشیه در کناره ها و بالای صفحه. اما نمی توان به طور حتم گفت راگ فون 4 ظاهری معمولی خواهد داشت چون از نمای پشتی آن بی خبریم.

خبر مهم دیگر، نام گذاری این محصول است که به احتمال زیاد با یک تغییر به نسبت قبل همراه خواهد بود. شماره مدل محصول جدید ایسوس، I005DA است. (راگ فون 3 با شماره مدل I003D راهی بازار شد). بنابراین این احتمال وجود دارد که شرکت تایوانی گوشی گیمینگ خود را با نام راگ فون 5 راهی بازار کند تا بدین ترتیب توجه کاربران را بیشتر به تغییرات انقلابی (البته احتمالی) اجرا شده جلب کند. اینکه شرکت های سازنده گوشی هوشمند از یک شماره در نام گذاری ترتیبی گوشی خود بگذرند امری است بسیار عادی و بارها شاهد این اتفاق بودیم.

آنچه که در رابطه با این گوشی هیجان انگیز خواهد بود، ظرفیت باتری و شارژر آن است. با توجه به گواهی جدیدی که این گوشی دریافت نموده، باید گفت شارژری که برای آن در نظر گرفته شده یک شارژر بسیار سریع 65 واتی است که به نسبت شارژر 30 واتی راگ فون 3 یک پیشرفت فوق العاده مهم و محسوس به حساب می آید. بدین ترتیب راگ فون 4 (یا 5) از این لحاظ مشابه گوشی های مطرحی چون هواوی میت 40 پرو و اوپو رینو 5 پرو خواهد بود و محصولاتی نظیر سری گلکسی S21، شیائومی Mi 11 و حتی پرچم دار بعدی وان پلاس یعنی وان پلاس 9 پرو را از میان برخواهد داشت.

مهم تر اینکه گفته می گردد راگ فون جدید از یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد. ظرفیتی که در گوشی های پرچم دار امروزی شاهد آن نیستیم و اتفاقا یکی از مسائل مهمی که پرچم دارها با آن دست و پنجه نرم می نمایند هم همین است. یعنی باتری نه چندان قوی که شرکت ها با قرار دادن شارژر سریع درون جعبه تا حدودی این ضعف را جبران می کردند که این روزها حتی شارژر هم همراه گوشی ها راهی بازار نمی گردد.

البته راگ فون ها گوشی های گیمینگ ایسوس هستند و طبیعی است چنین باتری در آن ها به کار رود. راگ فون 3 و 2 هم با یک باتری با ظرفیت مشابه راهی بازار شدند. اما اگر ایسوس این گوشی را با ظاهری معمولی راهی بازار کند، آن وقت گوشی های حاضر در بازار با قدرتمندترین و جدی ترین رقیب خود روبه رو خواهند شد.

در رابطه با راگ فون جدید اطلاعات زیادی در اختیار نداریم و این طبیعی است چون ماه ها به عرضه آن موقع باقی مانده. اما یک سری چیزهای بدیهی وجود دارد که می توان با اطمینان به آن ها اشاره نمود. مثلا اینکه ایسوس آن را قطعا با پردازنده اسنپدراگون 888 (و بنابراین پشتیبانی از اینترنت 5G) و حداقل 8 گیگابایت حافظه رم راهی بازار خواهد نمود.

اینکه در رابطه با حافظه رم هم تقریبا مطمئن هستیم به این خاطر است که چند ماه پیش بنچمارک گیک بنچ این گوشی با 8 گیگابایت رم منتشر شد. علاوه بر این ها، معین است که گوشی یاد شده با اندروید 11 به عنوان سیستم عامل پیش فرض راهی بازار می گردد و حتی در بنچمارک هم به آن اشاره شد.

متأسفانه فعلا در رابطه با قیمت و تاریخ رونمایی قطعی راگ فون 4 (یا 5) اطلاعی نداریم اما با در نظر دریافت انتشار تیزرهایی از آن توسط خود ایسوس، انتظار می رود این اتفاق حتی زودتر از تاریخ معمول رخ دهد.

  • محصولات برنده و بازنده ایسوس در سال 2020

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 4 احتمالا با شارژر 65 واتی راهی بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 4 احتمالا با شارژر 65 واتی راهی بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید