هاروی واینستین محکوم شد ، 25 سال زندان برای متجاوز جنسی هالیوود

به گزارش وبلاگ همصحبت، در حالی که پس از پنج روز آنالیز، دادگاه نیویورک هاروی واینستین تهیه کننده رسوای هالیوود را برای اتهامات آزار و تجاوز جنسی گناهکار شناخت، رئیس انجمن بازیگران از این حکم استقبال کرد.

هاروی واینستین محکوم شد ، 25 سال زندان برای متجاوز جنسی هالیوود

به گزارش وبلاگ همصحبت، مهر به نقل از ورایتی نوشت: هاروی واینستین دیروز دوشنبه برای اتهامات آزار و تجاوز جنسی درجه سوم گناهکار شناخته شد اما از اتهامات دیگر از جمله سوءاستفاده جنسی تبرئه شد. این حکم محکومیت که برای پرونده میریام هیلی و جسیکا مان صادر شده می تواند موجب گردد این تهیه کننده سرشناس هالیوودی بقیه عمرش را در زندان سپری کند.

  • هاروی واینستین همه اتهامات را رد کرد
  • هاروی واینستین تهیه کننده هالیوودی دستگیر می گردد

در حالی که وکیل مدافع وی درخواست تجدید نظر کرد، قاضی این پرونده با این درخواست مخالفت کرد. واینستین در نیویورک برای پنج جرم شامل دو مورد سوءاستفاده جنسی محاکمه شد. هیأت منصفه به این نتیجه رسید که واینستین به دو زن تجاوز نموده و هر مورد می تواند 10 سال حبس را در پی داشته باشد. میزان محکومیت واینستین 11 مارس تعیین خواهد شد. او می تواند برای آزار جنسی به 5 تا 25 سال و برای تجاوز جنسی درجه سوم به 18 ماه تا 4 سال حبس محکوم گردد.

وی هنوز برای آنالیز اتهامات جنسی دو زن دیگر باید در لس آنجلس محاکمه گردد. متخصصان حقوقی با صدور این حکم گفتند این دادگاه پیغامی برای قربانیان داشت و آن اینکه پرونده های پیچیده و سخت هم می توانند به پیروزی برسند. واینستین پس از صدور حکم با دستبند راهی زندان شد. او تا 11 مارس که زمان حکم اعلام گردد در زندان می ماند. دستور زندانی کردن وی پیغام بدی برای واینستین دارد به این معنا که قاضی هیچ آسان گیری در خصوص وی اعمال نمی کند.

با وجود کوشش وکلای وی برای آزادی موقت با تکیه بر جراحی ناموفق کمر که وی اخیراً انجام داده و قادر نیست درست حرکت کند، قاضی با آزاد بودن وی تا 11 مارس مخالفت نموده است. در حالی که انتظار می رفت وی راهی زندان ریکرز آیلند گردد، او به زندان بلوو منتقل شد. این زندان بیمارستان مجهزی دارد و گفته شده که واینستین در قفسه سینه درد داشت. این تهیه کننده تا به امروز با ضمانت 2 میلیون دلاری آزاد بود.

گابریله کارتریس رئیس انجمن بازیگرن سینمایی و تلویزیونی با حمایت از این حکم گفت جرایم واینستین قابل شمارش نبود. اما این تنها آغاز راه است و ما محاکمات وی در لس آنجلس را هم دنبال می کنیم. وی اضافه کرد: امیدوارم بازماندگان این رویدادها با شهامت و قوی باقی بمانند. این محاکمات پیغامی برای دیگر قربانیان و آزار دیدگان دارد و آن اینکه ماه پشت ابر نمی ماند.

کارتریس از زمان برملا شدن اتهامات واینستین کوشش زیادی را در انجمن بازیگران آغاز کرد تا از وقوع چنین اعمالی جلوگیری گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "هاروی واینستین محکوم شد ، 25 سال زندان برای متجاوز جنسی هالیوود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاروی واینستین محکوم شد ، 25 سال زندان برای متجاوز جنسی هالیوود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید