مواردی دور از انتظار که در گذشته به جای پول استفاده می شدند!

به گزارش وبلاگ همصحبت، پول هایی که امروز به شکل اسکناس، سکه و مجازی بین افراد جابه جا می گردد و معاملات روزانه انجام می گیرد، در گذشته به شکل های دیگری بودند که دانستن آن ها می تواند برای شما جالب باشد. در ادامه این گزارش به 5 مورد از عجیب ترین اشکال پول در گذشته اشاره شده است:

مواردی دور از انتظار که در گذشته به جای پول استفاده می شدند!

1. چاقو

حدود 600 سال پیش از میلاد، یکی از شاهزاده های چینی به سربازان خود به عنوان پاداش و حقوق، چاقو می داد و سربازان از این چاقو ها در خرید های روزانه خود استفاده می کردد؛ دقیقا مانند ارزشی که هر اسکناس پول دارد. البته هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که چند نوع چاقو برای این امر در نظر گرفته شده بود و هر چاقو به چه میزان ارزش داشت، اما واقعیت امر این است که، این رسم رواج داشته است.

2. دندان دلفین

در جزایر سلیمان که جنوب اقیانوس آرام قرار گرفته است و امروزه برای خود کشور مستقل محسوب می گردد، در گذشته از دندان دلفین به عنوان ارز و جوار استفاده می شده است. در آن موقع تنها راه درآمد خانوار های این کشور شکار و فروش دلفین بوده، اما با ممنوعیت شکار دلفین در این کشور، هیچ راهی برای کسب درآمد وجود نداشت و ارزش پول این کشور بسیار کاهش پیدا کرد. با این حال استفاده از دندان دلفین های شکاری به عنوان پول و جواهر در جزایر سلیمان باب شد.

3. نمک

نمک از گذشته های بسیار دور تا به امروز در زمینه های متفاوت مورد استفاده قرار می گرفته که علاوه بر طعم دادن به غذا می توان به تمیز کردن بدن و به خصوص دندان و جلوگیری از خراب شدن گوشت استفاده کرد. از این رو، رومیان باستان احترام بسیار زیادی به نمک قائل بودند چرا که بسیاری از کار های روزمره آن ها را راه می انداختن و این موارد دلیلی شد تا در انجام معاملات به جای پرداخت بود، به یکدیگر نمک پرداخت نمایند.

4. خز سنجاب

در زمان شیوع بیماری طاعون در دنیا، کشور ها ضرر های جانی و اقتصادی بسیاری دیدند. در این میان کشور روسیه در نقاط مختلف سردسیر خود با مرگ تعداد بسیار زیادی از سنجاب ها روبرو شد و با توجه به اینکه ارزش ارز روسیه کاهش پیدا نموده بود، به خز این حیوان ارزش داده شد و به جای پول از آن استفاده شده.

5. چوب

پس از جنگ دنیای اول، کشور آلمان با تورم بیش از حدی روبرو شد به طوری که افراد محلی اقدام به استفاده از چوب، ابریشم و فویل به جای پول کردند که رایج ترین آن ها چاپ اعداد به صورت دستی روی چوب بود، این روال تا سال 1923 و تا خاتمه تورم بیش از حد در آلمان ادامه پیدا کرد.

باشگاه وبلاگ همصحبت

منبع: گردشبان

به "مواردی دور از انتظار که در گذشته به جای پول استفاده می شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواردی دور از انتظار که در گذشته به جای پول استفاده می شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید