معرفی فرودگاه شارجه امارات

به گزارش وبلاگ همصحبت، بعد از یک سفر هوایی، فرودگاه مقصد اولین جاذبه توریستی است که در مقابل شما قرار گرفته است. فرودگاه ها به عنوان دروازه ورود به کشورها نقش مهمی را در معرفی فضای کلی شهر یا کشور ایفا می نمایند. از این رو اهمیت امکانات و جذابیت فرودگاه ها برای مسافران امری انکارناپذیر است. در این مطلب می خواهیم فرودگاه شارجه، یکی از بهترین و پیشرفته ترین فرودگاه های امارات متحده عربی را به شما معرفی کنیم.

معرفی فرودگاه شارجه امارات

فرودگاه شارجه سومین فرودگاه بزرگ در خاورمیانه است.

شارجه کجاست؟

شارجه یکی از 7 امارتی است که کشور امارات متحده عربی را تشکیل می دهند. این شهر سومین شهر بزرگ امارات محسوب می گردد و نقش مهمی در رشد و توسعه این کشور ایفا می نماید. شارجه تنها 15 کیلومتر با دبی فاصله دارد و همین امر باعث شده تا بسیار مورد توجه گردشگران و افرادی قرار گیرد که برای تجارت به امارات سفر می نمایند.

علاوه بر دبی، به وسیله شارجه به راحتی می توان به سایر شهرهای امارات مانند عجمان، ام القوین، راس الخیمه، فجیره و همچنین بنادر مهم کشور امارات دسترسی پیدا کرد.

شهر شارجه به دلیل دارا بودن مراکز مهم آموزشی و فرهنگی فراوان به عنوان پایتخت فرهنگی امارات شناخته شده است. مهم ترین و معتبرترین دانشگاه های امارات در این شهر قرار دارند. شاید جاذبه های شارجه به اندازه شناخته شده نباشند. اما این شهر دارای یک خط ساحلی بسیار زیبا با هتل های لوکس است که بهترین مکان برای مسافرینی می باشد که از گشت وگذار درخسته شده و می خواهند به دور از هیاهو، تعطیلات خود را در محیطی آرام سپری نمایند.

شهر شارجه به عنوان پایتخت فرهنگی امارات متحده عربی شناخته می گردد.

همه چیز درباره فرودگاه شارجه

فرودگاه بین المللی شارجه از فرودگاه های بزرگ در کشور امارات است و به عنوان سومین فرودگاه بزرگ بین المللی در خاورمیانه شناخته می گردد. ساخت این فرودگاه از سال 1970 آغاز شده و در سال 1977 به عنوان یک فرودگاه رسماً آغاز به کار کرد.

فرودگاه شارجه 15.200.00مترمربع است و ترمینال مسافربری آن 125 هزار متر مربع مساحت دارد. علاوه بر ترمینال مسافربری، فرودگاه شارجه بزرگترین مرکز باربری هوایی خاورمیانه را نیز شامل می گردد. فعالیت این فرودگاه به قدری گسترده است که سالانه حدود 8.000.000 میلیون مسافر در آن جابجا می شوند و 500 هزار تن کالا در انبارهای آن جای گرفته اند. همچنین فرودگاه دارای یک منطقه آزاد بزرگ است که حدود 5000 شرکت در آن در حال فعالیت هستند.

کد یاتا برای فرودگاه شارجه SHJ است. شرکت های هوایی داخلی و بین المللی معتبر و مختلفی از جمله ، قطر ایرویز، فلای ناس و اجیپت ایر اکسپرس پروازهای خود را به وسیله این فرودگاه انجام می دهند. جالب است بدانید این فرودگاه به عنوان جایگزینی برای فرودگاه آرای اف شارجه انتخاب شد. به دلیل پیشرفت شارجه، فرودگاه سابق دیگر جوابگوی حجم بالای پروازها نبود. به همین دلیل فرودگاه جدید شارجه با امکانات فوق پیشرفته ساخته شد و توانست طی مدت کوتاه به یکی از بزرگ ترین و پر رفت وآمدترین فرودگاه های خاورمیانه تبدیل گردد.

این فرودگاه عظیم یک ترمینال 300/105 هزار مترمربعی دارد که توسط 8 گیت بسیار مجهز مسافران را به داخل و خارج ترمینال هدایت می نماید. نظم و هماهنگی در فرودگاه به قدری پیشرفته است که مسافر می تواند ظرف مدت 20 دقیقه تمام کارهای مربوط به پرواز را انجام داده و جهت ورودی و خروجی گیت را طی کند.

فرودگاه شارجه در سال 1977 فعالیت خود را در شارجه آغاز کرد.

موقعیت مکانی فرودگاه شارجه

فرودگاه شارجه در 13 کیلومتری شهر شارجه کشور امارات متحده عربی قرار گرفته است. این فرودگاه در کمترین فاصله از مرکز شهر ساخته شده و نزدیکی آن به شهرهای مهم امارات مانند دبی و راس الخیمه باعث شده تا مسافران زیادی برای رفت و آمد به دبی از این فرودگاه استفاده نمایند.

امکانات فرودگاه شارجه

فرودگاه بین المللی شارجه به پیشرفته ترین و مدرن ترین امکانات روز مجهز می باشد. از امکانات این فرودگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وجود 4 هتل مجهز و مدرن در فرودگاه برای راحتی مسافرینی که می خواهند در شارجه و نزدیکی فرودگاه اقامت داشته باشند.
  • رستوران های بین المللی و شیک
  • بانک و صرافی
  • مراکز بازی برای بچه ها
  • انواع مراکز خرید
  • گیت های الکترونیکی با امکانات پیشرفته
  • انبارهای نگه داری بار
  • فاصله نزدیک به شهرهای مهم امارات
  • خلوت تر بودن فرودگاه شارجه نسبت به فرودگاه شهر دبی

این فرودگاه برای راحتی مسافرین اقدام به طراحی اپلیکیشن Cleartrip کرده است. اپلیکیشن اطلاعات کاملی را درباره شرکت ها و ایرلاین هایی که در این فرودگاه فعالیت دارند در اختیار مسافران قرار می دهد.

فرودگاه شارجه دارای گیت های الکترونیکی می باشد.

چگونه از فرودگاه شارجه به دبی برویم؟

فرودگاه بین المللی شارجه تنها 15 کیلومتر با شهر دبی فاصله دارد. در بیرون از فرودگاه وسایل نقلیه زیادی وجود دارند تا شما را ظرف مدت 20 دقیقه به دبی برسانند.

شما می توانید به وسیله اتوبوس، شاتل و تاکسی به راحتی به محل اقامت خود در دبی بروید. دقت کنید اگر می خواهید ترانسفر را با تاکسی انجام دهید، بهتر است وسیله ای را انتخاب کنید که دارای تاکسی متر باشد چرا که این تاکسی ها هزینه کمتری را نسبت به سایر وسایل نقلیه از مسافران دریافت می نمایند.

مسافران می توانند برای ترانسفر از فرودگاه شارجه به دبی از تاکسی های فرودگاه استفاده نمایند.

ایرعربیا در شارجه

فرودگاه شارجه مرکز اصلی فعالیت شرکت هواپیمایی ایرعربیا است و روزانه پروازهای مختلفی را به بیشتر نقاط دنیا به وسیله این فرودگاه انجام می دهد.

اهداف اصلی هواپیمایی ایرعربیا بر اساس انجام پروازهای بیشتر در کنار سود کمتر پایه گذاری شده است. بنابراین نرخ مناسب بلیط ایرعربیا همراه با هواپیماهایی با امکانات عالی باعث شده تا بیشتر افراد، این ایرلاین را برای سفرهای خود انتخاب نمایند.

هواپیمایی ایرعربیا فعالیت خود را از سال 2003 در شارجه آغاز کرد و از آن موقع تا کنون توانسته است پروازهای خود را به بیش از 101 کشور دنیا گسترش دهد. ارزان بودن بلیط ایرعربیا و نزدیکی فرودگاه شارجه به شهر دبی کافی است تا بیشتر ایرانیان با ایرعربیا به دبی سفر نمایند.

هواپیمایی ایر عربیا برای راحتی و کاهش هزینه های مسافرینی که با این ایرلاین سفر می نمایند، اقدام به ارائه سرویس ترانسفر فرودگاهی از فرودگاه به مرکز شهر شارجه و ترانسفر به دبی کرده است.

اتوبوس های ایرعربیا با امکانات کامل و هزینه بسیار مناسب آماده ارائه خدمت به مسافران هستند. برای استفاده از این سرویس ها شما می توانید هنگام خرید بلیط ایرعربیا، ترانسفر خود را نیز رزرو کنید. فقط هنگام رزرو به ساعت حرکت ترانسفر و ساعت فرود هواپیما دقت کنید تا بتوانید وقت خود را به درستی تنظیم کنید.

فرودگاه شارجه مرکز اصلی پروازهای هواپیمایی ایرعربیا است.

شرکت هواپیمایی وبلاگ همصحبت نماینده هواپیمایی ایرعربیا در تهران و مشهد می باشد، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرواز ایرعربیا و امکانات تخصیص داده شده در فرودگاه شارجه به این ایرلاین با همکاران بخش رزرواسیون ایرعربیا در آژانس هواپیمایی وبلاگ همصحبت تماس بگیرید.

منبع: ستاره ونک

به "معرفی فرودگاه شارجه امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه شارجه امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید