مایکروسافت اعتراف کرد: گیم پس فروش بازی ها را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ همصحبت، کمپانی مایکروسافت اخیرا به نوعی اعلام نموده که از تاثیر منفی سرویس اشتراکی گیم پس (Game Pass) بر فروش بازی ها مطلع است.

مایکروسافت اعتراف کرد: گیم پس فروش بازی ها را کاهش می دهد

این سرویس که بین هواداران ایکس باکس بسیار محبوب و پیروز است، به گیمرها اجازه می دهد تا به میل خود روی کنسول، رایانه شخصی یا موبایل با پرداخت هزینه ای به صورت ماهانه به طیف گسترده ای از بازی ها دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است در ژانویه 2022، مایکروسافت اعلام نمود که میخواهد تا شرکت بزرگ اکتیویژن بلیزارد را به مبلغ 68 میلیارد دلار خریداری کند. این امر به ناچار باعث بحث و جدل نه تنها در میان گیمرهایی که نگران در دسترس بودن سری های مورد علاقه خود روی پلتفرم خود در آینده هستند، بلکه در میان نهادهای دولتی ناظر بر بازار شد. یکی از این آژانس های نظارتی، سازمان تنظیم رقابت و نظارت بر بازار بریتانیا (CMA) است که تا کنون تمایل زیادی به تایید این معامله نشان نداده است.

در پاسخ به این سازمان و دیگر آژانس های مخالف، مایکروسافت اسنادی را برای دفاع از حق خود برای خرید اکتیویژن بلیزارد ارائه نموده است و CMA هر از گاهی جزئیاتی درباره تحقیقات در حال اجرا خود منتشر می نماید. در یکی از آخرین گزارش های CMA که در 8 فوریه (19 بهمن 1401) در دسترس نهاده شد، فاش شده که اسناد داخلی خود مایکروسافت اذعان می نمایند که گیم پس به فروش بازی ها به روش معمول و سنتی آسیب می زند. در واقع به نظر می رسد که طبق آمار، فروش بازی ها دوازده ماه پس از اضافه شدن آن ها به گیم پس کاهش قابل توجهی یافته است.

بر اساس گزارش CMA، اهمیت این بیانیه این است که خدمات اشتراک محور مایکروسافت مانند Xbox Game Pass و Xbox Live Gold ممکن است منجر به کاهش فروش بازی های اکتیویژن که در حال حاضر منبع اصلی عایدی این ناشر هستند، شوند. اکتیویژن ظاهرا در نظر داشته که بازی های خود را در سرویس هایی مانند گیم پس در دسترس قرار دهد، اما فکر می نماید که انجام این کار به شدت فروش بازی ها را به خطر می اندازد.

با این حال در ادامه گزارش ذکر شده آمده که این سرویس ها حداقل برای آینده قابل پیش بینی، احتمالا چندان عایدیزایی بازی ها را تحت تاثیر خود قرار نمی دهند. استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل Take-Two نیز گفته است که سرویس های اشتراکی به طور قابل توجهی تاثیرگذار نیستند و کسب و کار اصلی آن شرکت را دچار مشکل نمی نمایند.

جالب است بدانید که فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در سال 2018 گفته بود که گیم پس به جای تضعیف فروش، فروش بازی ها را افزایش می دهد:

در هر صورت، بعضی از تحلیلگران بر این باورند که علی رغم موانعی که به وسیله بعضی سازمان های دولتی ایجاد شده است، خرید اکتیویژن بلیزارد در نهایت اتفاق خواهد افتاد. اما اگر این معامله به نحوی انجام نگردد، CMA در گزارش خود اذعان نموده که مایکروسافت در حال حاضر دارای یک زیست بوم بازی قدرتمند است که شامل کنسول ها، سرویس های اشتراکی و 24 استودیو بازی سازی می گردد.

منبع: Gamesindustry.biz

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES X ظرفیت 1 ترابایت

30,100,000 تومان

مشاهده و خرید

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

16,880,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت اعتراف کرد: گیم پس فروش بازی ها را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت اعتراف کرد: گیم پس فروش بازی ها را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید