فضاپیمای هندی، دهانه های ماه را کامل به نمایش گذاشت!

به گزارش وبلاگ همصحبت، همان طور که می دانید در سال های اخیر انسان کوشش نموده است تا به سطح سیارات دیگر برود و نتایج خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. از این رو افراد مشتاق به یادگیری و کاوشگری برای رفتن به ماه، مریخ و … هستند. ورود به مدار ماه و گرفتن تصاویر از دهانه های ماه یکی از دست آوردهای سازمان فضایی هند است. به تازگی فضاپیمایی که یک کاوشگر و یک لندر به همراه داشت پیروز به ورود به درون مدار ماه شد. بلافاصله بعد از آن هندوستان تصاویر اولیه از مدار ماه را به نمایش گذاشت. خبرنگارانمگ در این مطلب اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد.

فضاپیمای هندی، دهانه های ماه را کامل به نمایش گذاشت!

این فضا پیمای هندی با نزدیک تر شدن به سطح ماه توانست تصاویر دقیق تر از دهانه های ماه به نمایش بگذارد. هرچه فضاپیما نزدیکتر گردد دهانه های بزرگتر دیده می شوند.

چه مدت این فضاپیمای هندی بر روی ماه باقی می ماند؟

این فضا پیما به نام چاندرایان 3، 10 روز در مدار ماه باقی ماند و بعد از آن حرکت بر روی سطح ماه را شروع کرد.

در صورتی که همه چیز طبق برنامه قبلی پیش رود، این فضاپیما باید در تاریخ 23 تا 24 آگوست در بخش جنوبی ماه فرود آید.

با توجه به اینکه این دومین کوشش هند برای پرتاب فضا پیما به هند بود، باید به این سازمان برای این دستاورد بزرگ و پیروزیت آن تبریک گفت. به منظور برنامه ریزی برای این فضاپیما هند بودجه ای کم در دست داشت و توانست برترین دستاورد را داشته باشد.

پیروزیت هند در پرتاب فضاپیما به ماه

این فضاپیمای هندی بعد از روسیه، چین و آمریکا پیروز به فرود آمدن بر روی ماه شده است. با این حال این کشور که بدو سر و صدا، فضاپیمای خود را به ماه فرستاده است، تصمیم به تصرف ماه دارد.

شاهد این امر بوده ایم که هند سال ها پیش برای رسیدن به ماه کوشش نموده است و این بار توانست پیروزیت جالب توجهی کسب کند. تصاویر دهانه ماه که به وسیله کاوشگر هندی گرفته شد بسیار چالب توجه است که در این مطلب از وبلاگ همصحبت پیغام تعدادی از تصاویر ماه را با شما به اشتراک گذاشتیم.

منبع: پیام دلتا

به "فضاپیمای هندی، دهانه های ماه را کامل به نمایش گذاشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای هندی، دهانه های ماه را کامل به نمایش گذاشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید