غارها و دره چدار قدیمی ترین جاذبه گردشگری بریتانیا، تصاویر

به گزارش وبلاگ همصحبت، سالانه 500000 نفر از این جاذبه منحصربفرد بازدید می نمایند. این مکان گردشگری شامل یک زمین اجاری L شکل به مساحت 300 جریب است که شامل کل بخش جنوبی دره چدار، حدود 50 غار (شامل دو غار قابل بازدید برای عموم که در لیست آثار تاریخی قرار گرفته اند)، بلندترین صخره های آهکی داخل بریتانیا، یک فلات سبز که از لحاظ اکولوژیکی اهمیت بسیاری دارد و پارکینگ های مختلف و ساختمان ها و جاذبه های ساخت دست بشر می باشد.

غارها و دره چدار قدیمی ترین جاذبه گردشگری بریتانیا، تصاویر

قسمت 300 جریبی متعلق به اتحادیه شرکت های خانواده نجیب زاده بت است که بعلاوه مالک خانه لانگلیت می باشد و هر دو به وسیله شرکت خصوصی مسئولیت محدود لانگلیت بهره برداری می شوند. از آنجا که کلیه فعالیت ها باید به صورت شخصی سرمایه گذاری شوند، مهمترین هدف پیش از سوددهی اقتصادی، حفاظت از محیط آسیب پذیر آن می باشد.

سالانه بیش از 500 هزار بازتماشاماینده از دره چدار بازدید می نمایند و از این میان، حدود 300 هزار تا 400 هزار نفر برای بازدید از غارها بلیت می خرند. بنا به اظهارات باب اسمارت، مدیر بازاریابی شرکت، به دلیل گذراندن تعطیلات در خارج از کشور و وجود جاذبه های بسیار گردشگری در بریتانیا، تعداد بازتماشامایندگان از اواسط دهه 1970 افزایش چشمگیری نداشته است.

او می گوید: اغلب بازتماشامایندگان ما کسانی هستند که برای تعطیلات یا بازدید به مکان هایی در فاصله 30 مایلی چدار آمده اند. بازتماشامایندگان اغلب زوج های 24-25 ساله با فرزند یا بدون فرزند هستند و به طبقه اجتماعی تعلق دارند که پول خود را با دقت و برنامه خرج می نمایند. گروه های بازتماشاماینده مدرسه ها حدود 10٪ کل بازتماشامایندگان را تشکیل می دهند.

اغلب بازتماشامایندگان در ماه های فصل تابستان از این منطقه تماشا می نمایند و اکثرا تعطیلات آخر هفته خود را برای گردش خود نگه داشته اند. برنامه ریزی هایی برای ترغیب بازدید از منطقه در فصل زمستان، بازدید مجدد و ترغیب بازتماشامایندگان جوان تر و مسن تر و افراد محلی در دست اجراست.

اسمارت می گوید: واقعیتی که اغلب بازتماشامایندگان ما متوجه آن نمی شوند این است که کلیه مکان های دره چدار به وسیله یک شرکت اداره می گردد و تنها با خرید یک بلیت می توان از تمام مکان ها تماشا کرد. قیمت بلیت برای افراد عظیمسال 50/11 پوند، برای بچه ها 50/8 پوند و برای خانواده های چهار نفره 50/31 پوند می باشد.

یک بلیت امکان بازدید از چندین مکان تماشای را می دهد که شامل گودال عظیم کلیسا شکل غار هم می گردد. در آن جا راهنمای صوتی این مکان را به بازتماشاماینده می دهد که به تنهایی و با سرعت دلخواه خود از غار تماشا کند و اطلاعاتی را که می خواهد انتخاب نماید و بشنود. جدیدترین جاذبه تماشای، چدارمن و موزه آدمخوارها است که زندگی عصر حجر و دنیای ماقبل تاریخ پیشینیان آدمخوار ما را به روشنی به تصویر می کشد.

منبع: گردشبان

به "غارها و دره چدار قدیمی ترین جاذبه گردشگری بریتانیا، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غارها و دره چدار قدیمی ترین جاذبه گردشگری بریتانیا، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید