پوتین: به کارهای عظیم سرویس اطلاعات خارجی روسیه ارج می نهم

به گزارش وبلاگ همصحبت، کمی پس از آنکه آژانس اطلاعات خارجی روسیه از سوی بعضی به دست داشتن در هک عظیم وزارتخانه های آمریکا متهم شد، رئیس جمهوری روسیه گفت، سرویس اطلاعات خارجی روسیه برای حفاظت از کشور نقش فوق العاده ای ایفا می نماید.

پوتین: به کارهای عظیم سرویس اطلاعات خارجی روسیه ارج می نهم

به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مراسم صدمین سالگرد تاسیس سرویس اطلاعات خارجی این کشور گفت، این آژانس و سایر سرویس های امنیتی کشور ضامن مهم و حساس حق حاکمیت روسیه، توسعه مستقل و دموکراتیک کشور هستند.

بعضی از محققان بین المللی سایبری گفته اند که سرویس اطلاعات خارجی روسیه ممکن است در حمله هکری غیر منتظره علیه سیستم های کامپیوتری دولت آمریکا که نخستین بار توسط رویترز گزارش شد، دست داشته باشد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز آدینه گفته بود که روسیه مسئول این حمله است.

کرملین همیشه دخالت مسکو را در حملات سایبری علیه غرب را رد نموده و می گوید، روسیه در این حمله هکری اخیر هم دست نداشته است.

پوتین همچنین گفت: این مهم است که نیروهای سرویس اطلاعات خارجی روسیه به توسعه و پیشبرد کار خود ادامه دهند. درباره آنچه که می گویم، اطلاع دارم و به کارهای بزرگی که این نیروها انجام می دهند، ارج می نهم.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: جدی ترین توجه باید به امنیت اطلاعات، مبارزه با افراط گرایی و فساد معطوف باشد. اعضای آژانس سرویس اطلاعات خارجی روسیه همچنین باید توجه ویژه به خطرات ناشی از درگیری ها در نزدیکی مرزهای کشور داشته باشند.

درگیری هایی بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و با وجود آتش بس قره باغ گزارش شده است. همچنین اعتراضات ضد دولتی هفتگی نیز در بلاروس پای برجاست.

پوتین گفت: انتظار دارم که سرویس اطلاعات خارجی روسیه با تمام توان به کار خود ادامه دهد و به صورت فعالانه تهدیدهای بالقوه را شناسایی و خنثی کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "پوتین: به کارهای عظیم سرویس اطلاعات خارجی روسیه ارج می نهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: به کارهای عظیم سرویس اطلاعات خارجی روسیه ارج می نهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید