عرضه اولیه توسن بخریم یا نخریم؟

به گزارش وبلاگ همصحبت، سهام شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری با نماد معاملاتی توسن روز چهارشنبه 24 شهریور به روش ترکیبی عرضه می گردد.10 درصد از سهام این شرکت به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام می گیرد؛ که مرحله اول به سرمایه گذاران صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و صندوق های سرمایه گذاری مشترک عرضه می گردد و مرحله دوم به سایر سرمایه گذاران به روش قیمت ثابت است و عرضه هر دو روش روز چهارشنبه 24 شهریور 1400 صورت می گیرد.

عرضه اولیه توسن بخریم یا نخریم؟

معرفی شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری

شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین در تاریخ 22 خرداد ماه 1387 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و در تاریخ 29 آبان 1398 از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته و در تاریخ 5 آذر 1399 مورد پذیرش در هیات پذیرش شرکت فرابورس ایران قرار گرفته است. سرمایه شرکت توسن مبلغ 204 میلیارد تومان است و در حال حاضر جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاران فناوری تکوستا است.

محصولات شرکت توسن در بیشتر بانک های خصوصی و بعضی بانک های دولتی و بسیاری از مؤسسات اقتصادی و اعتباری کشور در حال استفاده است.

آنالیز صورت اقتصادی توسن

توسن در دوره اقتصادی 6 ماهه منتهی به 31 خردادماه سال اقتصادی 1400 با رشد 36 درصدی نسبت به دوره مشابه سال اقتصادی قبل قادر به کسب عایدی عملیاتی 128 میلیارد تومانی با بهای تمام شده 90 میلیارد تومانی شده است.

از مجموع عایدیع ملیاتی حاصل شده شرکت در این دوره 108 میلیارد تومان از فروش خدمات پشتیبانی و حدود 20 میلیارد تومان از فروش نرم افزار حاصل شده است. سودناخالص و سودعملیاتی شرکت به ترتیب با رشد 32 و 26 درصدی در قیاس با 6 ماهه سال اقتصادی گذشته به 38 و 18 میلیارد تومان رسیده اند.

هزینه های اقتصادی شرکت با 50 درصد رشد و هزینه های فروش، اداری و عمومی با 36 درصد رشد در این دوره اقتصادی به ترتیب 13 و 22 میلیارد تومان بوده اند. توسن در این دوره 13 میلیارد تومان سود خالص و 65 ریال سود به ازای هر سهم شناسایی نموده، که 87 درصد نسبت به دوره 6 ماهه قبل کاهش داشته اند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس وبلاگ همصحبت بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "عرضه اولیه توسن بخریم یا نخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه اولیه توسن بخریم یا نخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید