راهنمای خرید گوشی برای نوروز 1400

به گزارش وبلاگ همصحبت، نوروز 1400 یک نوروز معمولی نیست. نوروز 1400 آغاز یک قرن تازه و یک دوره تازه است که می تواند مجذوب کننده و هیجان انگیز هم باشد. بنابراین فرصت خوبی برای خرید محصولات الکترونیکی و گجت های تازه است تا تغییرات بزرگی را وارد زندگی ما کنند. با این حال بازار گجت ها و محصولات الکترونیکی در چند سال اخیر طوفان های وحشتناکی را تجربه کرده که باعث می شود انتخاب یک دستگاه هوشمند برتر را دشوارتر از قبل باشد. اما راهنمای خرید گوشی خبرنگاران زندگی برای نوروز 1400 به شما کمک می کند تا بهترین محصولات بازار را شناسایی کنید و با خیال راحت برای خرید آن ها وارد عمل شوید.

راهنمای خرید گوشی برای نوروز 1400

تا همین چند سال پیش خرید یک گوشی موبایل بی نظیر کار دشواری نبود. برندهای فعال در بازار آن قدر زیاد نبودند که مشتری ها را به یک چالش بزرگ دعوت کنند و رقابت انحصارطلبانه ای وجود داشت که تنها چند برند شناخته شده در آن حضور داشتند. حالا اما بازار تغییر کرده است. تولیدکننده های کوچک و بزرگ در کنار یکدیگر تلاش می کنند تا بهترین گوشی های بازار را با پایین ترین قیمت ممکن تولید کنند و خرید تلفن هوشمند را به یک پروژه نفس گیر تبدیل کرده اند.

از سوی دیگر، حالا با تلفن های هوشمند میان رده و حتی پایین رده ای روبرو هستیم که نه تنها امکانات بهتری از پرچمداران گران قیمت چند سال پیش دارند بلکه آن قدر نزدیک به یکدیگر هستند که انتخاب یکی از آن ها نیازمند به مطالعه دقیق امکانات همه رقبا است. در این راهنمای خرید گوشی موبایل به شما یاری می کنیم که تا بهترین تلفن های هوشمند هر رده قیمتی بازار را پیدا کنید.

گوشی هایی که در راهنمای خرید گوشی برای نوروز 1400 معرفی می شوند، ترکیب درستی از بهترین محصولات بازار هستند.

Nokia C3 - 16GB

قیمت: حدود دو میلیون و 300 هزار تومان

نوکیا برای تسلط بر بازارهای جهانی تمرکز ویژه ای روی محصولات پایین رده دارد و به همین دلیل حساب ویژه ای روی سری گوشی های C باز کرده است. تازهترین مدل این مجموعه با نام C3 از مدتی پیش در بازار ایران عرضه شده و قیمت قابل قبول و رقابتی اش به آن یاری می کند تا ارزان ترین تلفن هوشمند بازار باشد که ارزش خرید قابل توجهی دارد. این تلفن هوشمند که در آگوست 2020 معرفی شد، به صفحه نمایشی 6 اینچی مجهز شده که تراکم پیکسلی 270 پیکسل در هر اینچ را میزبانی می کند. با این حال حاشیه صفحه نمایش نوکیا C3 اندکی زیاد است و به همین دلیل تنها 75 درصد از پنل جلویی این تلفن هوشمند به صفحه نمایش آن اختصاص پیدا کرده که با باطری 3هزار میلی آمپری قابل قبول به نظر می رسد.

حافظه داخلی نوکیا C3 تنها 16 گیگابایت است و به دو گیگابایت حافظه موقت هم مجهز شده اما تا 128 گیگابایت از حافظه جانبی هم پشتیبانی می کند. دوربین اصلی تازهترین پایین رده نوکیا کیفیتی 8 مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی اش تصاویری با کیفیت 5 مگاپیکسل را ثبت می کند. اگر انتظار زیادی از تلفن هوشمند خود ندارید، این تلفن هوشمند که با اندروید 9 به بازار عرضه شده انتخاب جذابی به نظر می رسد.

Nokia 2.2 - 32GB

قیمت: حدود دو میلیون و 600 هزار تومان

نوکیا به نام یکی از محبوب ترین تولیدکنندگان بازار تلفن های همراه در سال های دور با قهرمانان تازه نفس به بازار برگشته و مدل 2.2 آن ها یک گزینه بی نظیر است. این تلفن هوشمند با ظاهری تمام پلاستیک، کیفیت ساخت بالاتر از حد انتظاری را به نمایش می گذارد که شاید انتظار آن را با قیمت اقتصادی اش نداشته باشید. حافظه داخلی 32 گیگاباتی و رم 3 گیگاباتی 2.2 در کنار پردازنده چهارهسته ای مدیاتک نوید یک سخت افزار قابل قبول را به شما می دهد. در کنار آن می توانید روی دوربین 13 مگاپیکسلی به نام دوربین اصلی حساب باز کنید و تصاویر سلفی خود را با دوربین 5 مگاپیکسلی ثبت کنید.

باتری 3000 میلی آمپری 2.2 برای صفحه نمایش 5.7 اینچی آن که وضوح 1920 در 1080 را به همراه دارد، اندکی ناکافی به نظر می رسد. تراکم پیکسلی هر اینچ صفحه نمایش 2.2 عدد قابل قبول 295 پیکسل را نشان می دهد و با پنل باکیفیت IPS ساخته شده است. از قلم نیاندازید که تلفن های هوشمند نوکیا با همراهی گوگل از نسخه خام و بدون امکانات اندروید بهره می برند که اگرچه سرعت بالاتری دارد اما اندکی پیچیده تر به نظر می رسد.

Nokia 3.2 - 64GB

قیمت: حدود سه میلیون و 300 هزار تومان

نوکیا با مدل 3.2 در بازار پایین رده ها هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. پردازنده اسنپدراگون 429 با سه گیگابایت رم و باطری 4000 میلی آمپری از مهم ترین ویژگی های سخت افزار تلفن هوشمندی هستند که با یک صفحه نمایش 6.2 اینچی به بازار عرضه شده است. تراکم پیکسلی 269 پیکسل در هر اینچ 3.2 عدد چندان دلگرم کننده ای نیست اما دوربین 13 اصلی 13 مگاپیکسلی آن کیفیت مطلوبی دارد. این مدل با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی عرضه شده و می توان گفت برای عکاسی های معمولی یک گزینه منطقی به نظر می رسد.

از قلم نیاندازید که 3.2 با طراحی تماما پلاستیکی ساخته شده و با ضخامت نسبتا زیاد 8.6 میلی متری وزن قابل قبولی دارد. برخلاف مدل 2.2 که از حسگر اثرانگشت بی بهره بود، با خرید 3.2 می توانید از حسگر اثر انگشت هم استفاده کنید.

Redmi 9 - 64GB

قیمت: حدود چهار میلیون و 100 هزار تومان

شیائومی با Redmi 9 نسل نهم محصولات سری ردمی تلاش می کند تا بخش قابل توجهی از بازار را به خودش اختصاص دهد. این تلفن هوشمند با حافظه داخلی 64 گیگابایت به 4 گیگابایت حافظه موقت مجهز شده و صفحه نمایشی 6.35 اینچی دارد که تراکم پیکسلی قابل قبول 395 پیکسل در هر اینچ را میزبانی می کند. بدنه و نمایشگر این محصول با استفاده از نسل سومCorning Gorilla Glass محافظت می شود. شیائومی برای این محصول از یک دوربین چهارگانه استفاده کرده که دوربین اصلی آن یک لنز عریض 13 مگاپیکسلی است که در کنار یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو با کیفیت 5 مگاپیکسل در کنار سنسور عمق 2 مگاپیکسلی به همان ترکیبی تبدیل می شود که نیاز دارید.

تراشه Mediatek Helio G80 دوازده نانومتری پردازنده اصلی تلفن هوشمند Redmi 9 است و باطری 5هزار میلی آمپری آن باعث می شود با خیال راحتی به سراغ خرید این تلفن هوشمند بروید. شیائومی برای این تلفن هوشمند از پورت Type-C استفاده کرده که سرعت بالاتری برای شارژ و انتقال اطلاعات دارد. انواع مختلفی از Redmi 9 در بازار عرضه شده که با توجه به امکاناتی که دارند، رده های قیمتی مختلفی را در بر می گیرند.

Poco M3 - 64GB

قیمت: حدود چهار میلیون و 600 هزار تومان

شرکت پوکو به نام زیرمجموعه ای از شیائومی که محصولاتی متفاوت و ارزان تر از این تولیدکننده چینی را به بازار عرضه می کرد از مدتی پیش مستقل شده و حالا به نام یک تولیدکننده تازه وارد بازار شده است. پوکو که تمرکزش را به صورت کلی روی بازار هند قرار داده و همین حالا یکی از صاحبان اصلی بازار هند به نظر می رسد، با دو مدل تازه وارد بازار ایران شده یکی از آن ها M3 لقب می گیرد. این تلفن هوشمند تقریبا 200 گرمی به بدنه ای کاملا پلاستیکی مجهز شده و از 64 گیگابایت حافظه اصلی در کنار 4 گیگابایت حافظه موقت استفاده می کند. پردازنده یازده نانومتری M3 به صفحه نمایش 6.5 اینچی اش که 395 پیکسل در هر اینچ دارد، یاری می کند تا بهترین کیفیت ممکن از بازی های موبایلی را نمایش دهد.

تلفن هوشمند M3 دارای سه دوربین در پشت گوشی است. باطری 6هزار میلی آمپری و شارژ سریع 18 واتی به کاربر یاری می کند تا برای دو روز شلوغ و پردردسر نگران نباشد و نسخه 12 رابط کاربری MIUI روی گوشی M3 اجرا می شود.

در این زمینه بخوانید:

راهنمای خرید لپتاپ برای نوروز 1400

سلامتی صفحه تلفن هوشمند خود را با این اپلیکیشن ها آزمایش کنید

ترفندهای جالب اینستاگرام که از آن ها بی خبر هستید

Redmi 9T - 64GB

قیمت: حدود پنج میلیون تومان

اگر تصور می کنید گوشی Redmi 9 آن محصولی نیست که نیازهای شما را برآورده کند، شرکت شیائومی تلفن هوشمند Redmi 9T را به بازار عرضه کرده در مقایسه با برادر کوچکتر واقعا قدرتمندتر است. این تلفن هوشمند با باطری غول پیکر 6هزار میلی آمپری نیازهای همه کاربران را پوشش می دهد و صفحه نمایش 6.5اینچی اش به تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ مجهز شده که عدد قابل توجهی به نظر می رسد. شیائومی در Redmi 9T هم از همان سخت افزاری استفاده کرده که برای روی گوشی Poco M3 هم وجود دارد. این تلفن هوشمند در سه رنگ جالب آبی آسمانی، سبز کم رنگ و نارنجی در بازار عرضه شده است.

این گوشی از چهار دوربین با کیفیت های 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی یاری می گیرد. دوربین عکاسی سلفی 9T دارای لنز عریض با رزولوشن هشت مگاپیکسل است که تصاویر مطلوبی برای استفاده در شبکه های اجتماعی و ویدئوهای رضایت بخشی برای مکالمه تصویری ثبت می کند.

Redmi Note 9 Pro - 64GB

قیمت: حدود شش میلیون و 400 هزار تومان

این گوشی از تراشه اسنپدراگون SM7125 بهره می برد که پردازنده ای هشت هسته ای و یازده نانومتری است. حافظه موقت با ظرفیت شش گیگابایت با حافظه داخلی قابل توجه باعث شده Note 9 Pro به همان محصولی تبدیل شود که به آن نیاز دارید. باطری 5020 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 30 وات، درگاه ارتباطی Type-C و البته جک صدا از دیگر مشخصات این محصول تازه است.

ظاهر صیقلی از جنس شیشه Note 9 Pro هر کاربری را تحت تاثیر قرار می دهد. پشت گوشی کاملا شیشه ای و آینه ای به نظر می رسد و خیلی خوب با فریم آن هماهنگ شده است. شاید تصور کنید که فریم گوشی از جنس آلومینیوم است اما در حقیقت از پلاستیک مات ساخته شده و یک لایه محافظ اضافه هم روی بدنه وجود دارد تا از گوشی در مقابل آلودگی محافظت کند. بنابراین گوشی Note 9 Pro محکم تر از چیزی است که انتظار دارید. هیچ نوع سیستم ضدآب واقعی ای روی این گوشی وجود ندارد ولی نوعی پوشش ضدآب داخلی در آن واقع شده است.

صفحه نمایش 6.6 اینچی Note 9 Pro تراکم پیکسلی قابل قبول 395 پیکسل را در هر اینچ به کاربر نمایش می دهد و نسبت قابل قبول 84.5 درصد از پنل جلویی که به صفحه نمایش اختصاص پیدا کرده به این تلفن هوشمند یاری می کند تا دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی اش را به زیباترین شکل ممکن به کاربر نمایش دهد. این تلفن هوشمند از 4 دوربین باکیفیت پشتیبانی می کند که به ترتیب 64، 8، 5 و 2 مگاپیکسل کیفیت دارند.

Poco X3 - 64GB

قیمت: حدود هفت میلیون و 100 هزار تومان

مجموعه پوکو به نام تازهترین مجموعه ای که از شیائومی مستقل شده تا امروز بیشتر از شش میلیون واحد تلفن هوشمند در سراسر جهان به فروش رسانده که این تعداد تنها از سال 2018 به این سمت به دست آمده است. پوکو پس از عرضه Poco F1 در سال 2018 تا اوایل سال 2020 از دومین گوشی هوشمند خود رونمایی نکرده بود. بنابراین فروش بیشتر از شش میلیون دستگاه تنها در دو سال نشان می دهد که این برند تازه نفس فروش قابل قبولی را جشن گرفته است.

تلفن هوشمند X3 یکی از تازهترین محصولات این برند است که از مدتی پیش در بازار ایران در دسترس قرار گرفته و با قیمتی نسبتا بالا امکاناتی مشابه با غول های گران قیمت بازار را به کاربران ارائه می دهد. این محصول از فریم آلومینیومی ساخته شده و قاب جلوی شیشه ای هم جلوه ویژه ای به این مدل بخشیده تا یکی از بهترین محصولات بازار در رنج قیمتی خودش باشد. اثر انگشت X3 زیر صفحه نمایش آن قرار گرفته و به چهار دوربین همزمان مجهز شده که قابلیت فیلم برداری 4K را هم دارند.

صفحه نمایش 6.7 اینچی گوشی X3 با یاری باطری ای 5160 میلی آمپری انرژی خود را دریافت می کند. برای شارژ این باطری هم از درگاه Type-C با شارژ 33 واتی استفاده شده است.

Galaxy A71 - 128GB

قیمت: حدود ده میلیون و 500 هزار تومان

شاید یک سال پیش خرید A70 به نام یک تلفن هوشمند قدرتمند یک انتخاب منطقی بود اما با ورود A71 سامسونگ کاربران تازهش را قانع کرده تا برای خرید نسل تازه پول بیشتری پرداخت کنند. اگر نمی خواهید در شرایط فعلی ده ها میلیون تومان برای خرید یک تومان هوشمند هزینه کنید، باید بدانید A71 می تواند پرچمداری باشد که همه نیازهای شما را برطرف می کند. طراحی پلاستیکی این گوشی با کیفیت مثال زدنی اش حال و هوای یک تلفن هوشمند شیشه ای را برای شما به همراه دارد.

صفحه نمایش 6.7 اینچی آن اگرچه ابعادی شبیه به یک تبلت دارد اما با طراحی هوشمندانه به راحتی در یک دست قرار می گیرد. شاید تراکم 393 پیکسل در هر اینچ برای A71 عدد مطلوبی نباشد اما از قلم نیاندازید که صفحه نمایش امولد بهترین رنگ ها را به نمایش می گذارد. پردازنده هشت نانومتری اکسینوس 980 سرعت پردازش کم نظیری را برای A71 به همراه دارد. برای خرید این تلفن هوشمند در بازار ایران دو گزینه دارید؛ یک مدل با 6 گیگابایت رم عرضه شده که قیمت پایین تری دارد و مدل بالاتر با 8 گیگابایت رم به شما یاری می کند تا برنامه ها و بازی های مختلف را به راحتی هر چه تمام اجرا کنید.

دوربین های این گوشی به ترتیب 64، 12 و 5 مگاپیکسل هستند که با همراهی سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک فلاش به مجموعه ای قابل قبول برای عکاسی تبدیل می شوند. دوربین سلفی آن 36 مگاپیکسلی است و باطری 4500 میلی آمپری A71 از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می کند.

منبع: ایرنا زندگی

به "راهنمای خرید گوشی برای نوروز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید گوشی برای نوروز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید