شهرهای توریستی برتر دنیا در سال 2020

به گزارش وبلاگ همصحبت، رقابت در تمام صنایع وجود دارند. در برخی کمرنگ و در برخی دیگر با شدت بیش تری همراه است. عوامل رقابت هم در هر کدام از صنایع، با یکدیگر متفاوت هستند. در صنعت گردشگری، این شهرها هستند که رقبای یکدیگر هستند و تجربه هم ثابت کرده که هر سال، شهری جای شهری دیگر را در فهرست برترین های توریستی می گیرد. در این فرصت در مجله خبرنگاران به شهرهای توریستی برتر دنیا در سال 2020 می پردازیم و با هم به بررسی امکانات و جاذبه های این شهرها می پردازیم.

شهرهای توریستی برتر دنیا در سال 2020

سالزبورگ شهری پر از حکایت (اتریش)

مثلی در میان اروپایی ها هست که تا نام سالزبورگ را می شنوند آن را به زبان می آورند؛ اگر باروک است، دست بهش نزن! معماری سالزبورگ به طور کامل به سبک باروک است که به اعتقاد بسیاری از معماران و متخصصان این حوزه، یکی از بین نقص ترین انواع معماری در دنیا است. سالزبورگ در آبستن خود به جز باروک در دوران کلاسیک غرب، زایای بسیاری از بزرگان ادب و موسیقی مانند موتسارت بوده است. از 250 سال پیش تا کنون، این شهر توانسته در روشنگری فضای کشورهای اروپایی تاثیر به سزایی داشته باشد. غنا سالزبورگ در اتریش به حدی است که بسیاری به کنایه می گویند؛ اگر تپه های سالزبورگ را هم از جا بلند کنید باز هم می توانید گنجینه ای از حکایات را در زیر آن ها پیدا کنید! ناگفته نماند، این شهر که از شهرهای گردشگری برتر دنیا در سال 2020 شناخته شده است مملو از جاذبه های گردشگری پر از داستانی است که نگاهی هر چند اجمالی به آن ها خالی از لطف نیست.

جاذبه های گردشگری سالزبورگ

قصر هلبران یگی از جاذبه های کلاسیک این شهر است. به دستور مارکوس سیتیکوس، این بنا در قرن هفدهم میلادی پایه ریزی شد و او به همراه خانواده اشرافی اش این قصر را در فصل تابستان مورد استفاده قرار می دادند. در حال حاضر، گردشگرانی که به سالزبورگ در اتریش سفر می کنند، در فصل تابستان سری به این قصر تابستانه و فضای شاد آن می زنند و فنجانی قهوه در آلاچیق های اروپایی آن می نوشند.

قلعه هوهنسالزبورگ بر فراز تپه های صخره ای

قلعه ای نهصد ساله که در آستانه هزاره گی است، بر فراز تپه های صخره ای سالزبورگ جا خوش کرده است. قلعه هوهانسالزبورگ نماد این شهر است و اگر به تبلیغات گردشگری این شهر نگاهی بیاندازید، تصویر این شهر را خواهید دید. بعد از پانزده دقیقه قدم زدن در میان جنگل سالزبورگ به ساختمان این قلعه می رسید و اگر کمی از حکایات اروپایی خوانده باشید، بی شک فضای اطراف قلعه و جنگل اطراف آن برای شما دلچسب تر هم خواهد شد.

قاهره، زیبایی در آشفتگی (مصر)

یکی دیگر از شهرهای گردشگری برتر در سال 2020 قاهره است. قاهره را می توان یکی از آشفته ترین زیبایی های موجود در کره خاکی دانست. مناره ها در کنار اهرام ثلاثه نماد دو دیدگاه کاملا متفاوت برای هزاران سال است که در کنار یکدیگر قرار دارند و قاهر همچون مادری مهربان در ساخت هر دو گونه سنگ تمام گذاشته است. حتی اتوبان های این شهر از نوعی معماری تاب آوری که ریشه در معماری کهن این شهر دارد هم به عنوان سمفونی قرن نوزده میلادی شناخته شده اند. هر چیز که در این شهر می بینید در نهایت یکتایی ساخته شده است. اکنون، قاهره یکی از شهرهای هوشمند دنیا محسوب می گردد و همیشه نیرویی بیش از حجم میهمانانش در میزبانی دارد. جاده های بیابانی این شهر، سالیان سال است که میزبان اتومبیل سواران حرفه ای و تشنه دنیا است که برای بیابان گردی و گرد و خاک کردن گوی و میدان را به دست می گیرند

مجموعه اهرام جیزه

یکی از جاذبه های گردشگری قاهره، مجموعه اهرام جیزه هستند که به برآورد های تاریخی، ساخت آن به 4000 سال پیش برمی گردد. اشکالی که این مجموعه دارد در ظاهر ساده ولی در ساخت، یک عنصر پیچیده است که هنوز هیچ معمار و یا باستان شناسی نتوانسته به تمام پیچیدگی های آن پی ببرد. این سوال که چرا اصلا این اهرام ساخته شده اند و چه هدفی پشت ساخت آن ها قرار گرفته، از سوالاتی است که ذهن بسیاری را به خود معطوف کرده است. سرآخر تمام این سوالات به این جواب می رسید که تنها باید از دیدن قاهره لذت برد و بهتر است زیاد به دنبال جواب سوال های تان نگردید!

موزه مصری، قسمتی جدا نشدنی از تاریخ دنیا

یکی از مهم ترین مجموعه ها از آن چه که از زمان باستان دنیا به جا مانده، موزه مصری در قاهره است. این موزه در قسمت شمالی میدان تحریر شهر قرار گرفته است. ساختمان موزه مصری هم به خودی خود یکی از جاذبه های مصر به حساب می آید؛ طرح گنبدی شکل این موزه نیز از دورانی بسیار دور باقی مانده که همچنان ساختاری کارآمد برای جذب گردشگر در قاهره دارد.

گالوِی، شهری غرق در تاریخ (ایرلند)

یکی از شهرهای گردشگری برتر دنیا در سال 2020 شهر گالوِی در کشور ایرلند است. درگیر رفت و آمدهای بندر و بارهایی که اروپا را تامین می کنند. گالوِی یکی از شهرهای اروپایی که لحظه به لحظه اش را موسیقی محلی پر کرده است. تئاترهای خیابانی از زمان پیش از شکسپیر در این شهر جریان داشته و همچنان با همان قوا و البته با نسلی جدید با همان ذوق و قریحه قدیمی خون را در رگ های گالوِی جریان می دهند. رودخانه سالمون که در این شهر شاهد و ناظر بزرگ ترین نبردهای شوالیه های اروپایی را به چشم دیده است و سرآخر با پیوستن به اقیانوس، خلیجی زیبا به نام خلیج کُریبا تشکیل می گردد.

موزه شهر گالوِی، نگهبان یادگاری ها

نمایشگاه و موزه ای سه طبقه در قلب شهر گالوی از جاذبه های گردشگری این شهر است که اگر بخواهید یادگاری زیبا و دست سازی از این شهر ایرلندی با خود ببرید، مناسب ترین و البته تنها جایی است که می توانید از آن استفاده کنید. قایق های ماهیگیری، قلاب های کوهنوردی و ابزار و سلاح های باستانی شوالیه های این منطقه، همگی در این موزه گردآوری شده است.

منبع: الی گشت

به "شهرهای توریستی برتر دنیا در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای توریستی برتر دنیا در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید