راهکارهایی برای بالابردن بهره وری در کارمندان تازه

به گزارش وبلاگ همصحبت، سرعت عمل کارمندان تازه را بسنجید!

مایکل واتکینز، نویسنده پرفروش ترین کتاب اولین 90 روز است، درباره عملکرد درست کارمندان در کار می گوید: افراد زمانی که تازه وارد یک شغل می شوند بسیار هیجان زده و تا حدی آسیب پذیر هستند. این مناسب ترین زمانی است که شما می توانید تاثیر زیادی بر روی آنها داشته باشید. او ادامه می دهد: اغلب آنهایی که کمترین توجه را دریافت می نمایند همان هایی هستند که مایل هستند به واحدهای دیگر انتقال داده شوند، اما این رفت و آمدها می توانند به شدت چالش انگیز باشند. چه فرد استخدام شده تازه برای اولین بار وارد شرکت شده باشد و چه از واحد دیگر سازمان منتقل شده باشد، در اینجا به توضیح این موضوع پرداخته که چگونه این کار به برترین نحو ممکن انجام گیرد.با خبرنگاران همراه باشید:

راهکارهایی برای بالابردن بهره وری در کارمندان تازه

طبق نظر واتکینز تمرکز اصلی هر مجموعه باید روی فرهنگ و سیاست ها باشد. و برای این کار نباید تا اولین روز کاری استخدام های نو صبوری به خرج داد، بلکه این کار را باید از همان فرآیند استخدام و زمانی که در حال مصاحبه با افراد بالقوه و ارزیابی آنها برای مناسب بودنشان در سازمان انجام می دهید آغاز کنید.

با صداقت درباره نحوه انجام کارها صحبت نموده و به سوالات جوابگو باشید. بعد زمانی که کارمند آغاز به کار کرد، این گفت وگو را در چند جلسه در ابتدای کار او ادامه دهید. اگر استخدام نو از خارج از شرکت است، متصور نباشید که زبان سازمان و آن صنعت مورد نظر را بداند. زمان بیشتری را به ترجمه این زبان برای او اختصاص دهید. به او فرصت داده بعد از جلسات از شما سوال پرسیده و به برخی نکات مهم در رابطه با ارتباط میان افراد اشاره کنید، نکاتی که یک فرد از خارج از سازمان هیچ راهی برای دانستن آن ندارد.

ارتباط اجتماعی به فرد تازه استخدام شده کمک رسانده که فرهنگ یا سیاست های سازمان را بهتر درک کند. پس قبل از آغاز به کار او این نکته را مد نظر قرار دهید: این شخص برای پیروز شدن باید با چه کسانی آشنا گردد؟ از سه نفر آغاز کنید و او را به این افراد و هم تیمی ها معرفی کنید.

واتکینز پیشنهاد می نماید برای سرعت بخشیدن به کار یک کارمند نو کل تیم را با ایجاد مسوولیت جمعی مشارکت دهید تا این شخص بتواند به پیروزیت برسد. گروت پیشنهاد می نماید از یک نفر در تیم بخواهید اسپانسر گردد و هر گاه عضو نو به مشکل رسید، نزد این شخص برود. این کار باعث تقویت مهارت های رهبری اسپانسر نیز می گردد و کارمند نو هم بدون آنکه لازم باشد وقت مدیر را با سوالات (گاها بی معنی خود) بگیرد، بازخوردهای لازم را به خوبی دریافت کند. در ضمن بخشی از مسوولیت ها از دوش شما نیز برداشته می گردد.

کارمند نو شما باید از ابتدا انتظارات شغلی خود را بداند چرا که شما خودتان را به جای کارمند نو بگذارید. گروت می گوید: باید اطمینان داشته که روز اول کار او به شکل مثبتی خاطره انگیز باشد. فرض کنید کارمند نو روز اول ساعت 5 بعد از ظهر به خانه می رود و همسرش از او می پرسد روزش چگونه بود. جواب او نباید این باشد که فقط چند فرم پر کردم. مسائل کوچک تفاوت های بزرگ بوجود می آورند.

گروت پیشنهاد می نماید از همکاران بخواهید ترتیبی فراهم نموده که عضو نو تیم، هفته اول تنها برای صرف ناهار نرود و او را همراهی نمایند. او می گوید شاید بیش از حد متواضعانه باشد اما تفاوت بوجود می آورد. بعلاوه با دادن کارت ویزیت به او، امکان برخی دسترسی ها، معرفی کردن واحد ها می توانید فضای خوشایندی را ایجاد کنید. واتکینز شرح می دهد که برخی شرکت ها این مسائل را فراموش می نمایند، درحالی که تاثیر منفی خود را می گذارد.

پس چقدر طول می کشد تا یک کارمند نو کاملا جذب کارش گردد؟ واتکینز به شوخی می گوید دقیقا 90 روز و نه حتی یک دقیقه بیشتر. از شوخی گذشته، به عقیده واتکینز هیچ زمان ثابتی برای این مساله نیست. او می گوید تحقیقات نشان می دهند کارمندان سطح بالا وقتی در داخل سازمان انتقال داده شوند خودشان احساس می نمایند تقریبا 6 ماه زمان احتیاج دارند تا ارزش افزوده ایجاد نمایند، اما این زمان در خصوص کارمندانی که تازه وارد سازمان می شوند و کار چالش انگیزی به آنها محول می گردد تقریبا یک سال محسوب شده است .

هم تیمی های نو باید با قدم هایی با سرعت منطقی حرکت نموده و همان گونه که راحت هستند به سرعت خود بیفزایند. او توصیه می نماید از کارمندان فعلی خود بپرسید چقدر طول کشید تا آنها احساس نمایند عضوی از تیم هستند. اطلاعاتی که آنها می دهند برترین منبعی است که در اختیار دارید گروت ادامه می دهد کارمندان قدیمی احتمالا به خاطر نمی آورند اما آنها که دو ماه قبل استخدام شده اند، می توانند این بازخورد را بدهند که ای کاش چه چیزهایی را زودتر می آموختند.

منبع: الی گشت

به "راهکارهایی برای بالابردن بهره وری در کارمندان تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای بالابردن بهره وری در کارمندان تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید