دولت خود را درگیر آمار اشتغال نکند

به گزارش وبلاگ همصحبت، مقام مسئول کارگری به دولت پیشنهاد کرد که در جریان ارائه آمارهای اشتغال خود را درگیر ارقام و اعداد نکند چون هر خانه ای که جوان بیکار دارد آمار اشتغال را سخت باور می نماید و با این اوصاف دولت باید سرعت بیشتری به خروجی برنامه های اشتغالش بدهد.

دولت خود را درگیر آمار اشتغال نکند

فتح اله بیات در گفت وگو با وبلاگ همصحبت، اظهار کرد: امروز کارشناسان، اقتصاددانان، کارگران و بدنه بازار کار حقایق را به خوبی می بینند و لمس می نمایند بنابر این دولت و وزارت کار وقت خود را صرف آمار ننمایند و اعداد و ارقامی ندهند که بعدها جوابگو باشند.

وی ادامه داد: تناقض در آمارهای اشتغال برای اولین بار نیست که مطرح می گردد و همیشه در صحبتهای مسئولان مرکز آمار، دولت و وزارت کار با آمارهای متناقض رو به رو هستیم و نظرات متفاوتی در این خصوص ارائه می گردد.

بیات در عین حال معتقد است: اگر این دولت جلوی تعدیل و ریزش نیروهای کار را گرفته و حداقل شغل را هم ایجاد نموده باشد هنر نموده است.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت که مهار بیکاری به مرور زمان اتفاق می افتد و این کار به یک برنامه قوی و منسجم و منظم احتیاج دارد.

این مقام مسئول کارگری تاکید نمود: سرعت جریان اشتغال کند است به همین دلیل ملموس نیست. دولت باید به فرایند برنامه های اشتغال خود سرعت و شدت بیشتری بدهد چون مردم با داشتن جوان بیکار در خانه آمار اشتغال را به سختی باور می نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد: دوران پسابرجام، حضور مقامات خارجی در ایران و گسترش همکاری با کشورهای دیگر در عرصه های مختلف این سرعت و سبقت را در بخش های فراوری و صنعت ایجاد کند و به بازار کار تحرک بدهد.

بیات در خاتمه گفت: اگر برجام از لحاظ مالی، تجاری، صنعتی و فراوریی قوت بگیرد و در بخشهایی که پتانسیل قابل توجهی داریم مثل گردشگری و جهانگردی بیشتر متمرکز شویم کاهش نرخ بیکاری دور از آرزو نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دولت خود را درگیر آمار اشتغال نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت خود را درگیر آمار اشتغال نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید