دانه های هندوانه را دور نریزید ، خواص خوردن آب هندوانه

به گزارش وبلاگ همصحبت، اگر قصد نوشیدن آب هندوانه را دارید سعی کنید به جای دستگاه آبمیوه گیری آن را در مخلوط کن درست کنید. لذت بردن از هندوانه به شکل میوه یا مایع چند بار در هفته برای بهره مندی کامل از تمام فواید سلامتی آن بسیار مفید است.

دانه های هندوانه را دور نریزید ، خواص خوردن آب هندوانه

به گزارش وبلاگ همصحبت، تابستان فصل هندوانه است. این میوه سرشار از مواد مغذی است. شاید بپرسید هندوانه چه فوایدی برای سلامتی دارد؟ این میوه صورتی زیبا مطابق با شواهد باستان شناسی قدمتی بیش از 5 هزار سال دارد و خاستگاه آن آفریقا بوده و برای نسل های متمادی یک میوه محبوب در سراسر دنیا قلمداد شده است. در ادامه اشاره خواهیم کرد که با مصرف این میوه رنگارنگ چه عناصر و موادی را دریافت خواهید کرد:

آب

بیش از 90 درصد از محتوای هندوانه را آب تشکیل می دهد. با توجه به آن که بدن شما عمدتا از آب تشکیل شده هیدراتاسیون مناسب برای سالم نگه داشتن همه اندام ها به ویژه کلیه ها امری لازم است. آب به شما یاری می نماید تا فشار خون سالم، هضم منظم و سیستم های سم زدایی کارآمد را حفظ کنید.

فیبر

هندوانه منبع سالمی از فیبر برای شما فراهم می نماید به خصوص اگر دانه های آن را بخورید. البته ممکن است دانه آن به اندازه خود میوه خوشمزه نباشد، اما ارزش خوردن را دارد چرا که فیبر موجود در آن به شما یاری می نماید هضم سالمی داشته باشید، کلسترول را کاهش دهید و قند خون را به طور موثرتری تنظیم کنید.

ویتامین ث

این میوه سرشار از ویتامین ث است. این ویتامین مهم برای تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت پوست، یاری به رشد و توسعه بافت ها در سراسر بدن و یاری به جذب آهن عنصری عنصری لازم است.

ویتامین آ

بعلاوه، دوز قابل توجهی از ویتامین آ را در هندوانه خواهید یافت. مشابه ویتامین ث این ماده مغذی یک آنتی اکسیدان کاهش دهنده التهاب است و سلامت سیستم ایمنی را تقویت می نماید بعلاوه باعث بهبود سلامت چشم و پوست می گردد.

پتاسیم

از نظر مواد معدنی هندوانه حاوی مقادیر کمی پتاسیم است یک الکترولیت مهم در بدن که به حفظ تعادل مایعات و فشار خون سالم یاری می نماید.

منیزیم

خوردن این میوه آبدار منبعی از منیزیم به شما می دهد که به فراوری انرژی، عملکرد عضلات و اعصاب و خواب سالم یاری می نماید.

اسید آمینه

یکی از قابل توجه ترین عناصر تغذیه ای هندوانه اسید آمینه های سیترولین و آرژینین را شامل می گردد که بلوک های سازنده دو اسید آمینه از 20 اسید آمینه هستند که به شکل گیری عضلات، اعصاب، سلول ها و اساسا هر ساختار بدنی دیگری یاری می نمایند. نتایج مطالعات نشان می دهند که ترکیب این دو اسید آمینه در هندوانه از فشار خون سالم و سلامت کلی متابولیک قلبی حمایت می نماید.

ترکیبات گیاهی

در نهایت، هندوانه دارای اندازه قابل توجهی از ترکیبات گیاهی از جمله کائمفرول، لیکوپن و کاروتنوئیدها است. این ترکیبات زیست فعال به مثابه آنتی اکسیدان عمل نموده پاسخ ایمنی را تقویت نموده و با مولکول های رادیکال آزاد که می توانند منجر به تعدادی از بیماری های حاد و مزمن شوند مبارزه می نمایند. لیکوپن و کاروتنوئیدها نیز به طور خاص برای حفظ سلامت چشم مفید هستند.

آب هندوانه برای شما مفید است؟

هنگام مقایسه فواید نوشیدن آب هندوانه با مصرف خود میوه کامل باید چند عامل را در نظر داشته باشید. نخست آن که آب هندوانه چگونه درست شده باشد؟ اگر از مخلوط کن برای تهیه آبمیوه خود استفاده می کنید کل میوه را به همراه تمام مواد مغذی آن مصرف خواهید کرد. با این وجود، در این فرآیند اندازهی از فیبر تجزیه می گردد بدان معنا که بدن شما آب میوه را سریع تر از زمانی که میوه کامل را بخورید هضم می نماید و در نتیجه قند خونتان سریع تر افزایش پیدا خواهد نمود. بعلاوه، به احتمال زیاد در آن صورت اندازه هندوانه بیشتری را مصرف خواهید کرد که باعث افزایش قند خون می گردد.

با این وجود، علیرغم این نگرانی ها شما کماکان از مزایای کلی فیبر هندوانه همراه با قابلیت آن در یاری به کاهش سطح کلسترول برخوردار خواهید شد. اگر از دستگاه آبمیوه گیری استفاده نموده اید که تفاله میوه را از آبمیوه جدا می نماید بخش عمده مواد مغذی هندوانه البته به استثنای اندازهی از فیبر را دریافت خواهد نمود.

به آب هندوانه شکر یا مواد نگهدارنده اضافه نکنید. شکر یک ماده افزوده شده و عامل اصلی پیش التهاب است که معمولا همگان قصد دارند از آن اجتناب ورزند، زیرا مصرف مکرر آن با بیماری های مزمن و اختلال در سلامت روده مرتبط است. علیرغم آن که بسیاری از مواد نگهدارنده ای که امروزه در غذاها مشاهده می کنید به عنوان ایمن شناخته می شوند بعضی از آن مواد به نسبت تازه عرضه شده اند و تحقیقات طولانی مدت زیادی برای درک کامل تاثیرشان بر سلامت ما صورت نگرفته است.

در خصوص آب هندوانه اگر قصد نوشیدن آن را دارید سعی کنید به جای دستگاه آبمیوه گیری آن را در مخلوط کن درست کنید. لذت بردن از هندوانه به شکل میوه یا مایع چند بار در هفته برای بهره مندی کامل از تمام فواید سلامتی آن بسیار مفید است.

منبع: فرارو

منبع: همشهری آنلاین

به "دانه های هندوانه را دور نریزید ، خواص خوردن آب هندوانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانه های هندوانه را دور نریزید ، خواص خوردن آب هندوانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید