خبرنگاران 2 میلیارد دلار صادرات برای صنایع لبنی کشور هدفگذاری شد

به گزارش وبلاگ همصحبت، اراک - خبرنگاران - رئیس سازمان غذا و دارو کشور گفت: 2 میلیارد دلار صادرات برای صنایع لبنی کشور در سال جاری هدفگذاری شده است و این مهم در راستای توسعه صادرات غیرنفتی دنبال می شود.

خبرنگاران 2 میلیارد دلار صادرات برای صنایع لبنی کشور هدفگذاری شد

محمدرضا شانه ساز عصر یکشنبه در جریان بازدید از واحد تولیدی لبنی کالبر اراک ، افزود: شرکت های لبنی در زمینه صادرات غیرنفتی گام های خوبی برداشته اند که امید می رود که این مهم در سال جهش تولید افزایش منطقی و چشمگیری داشته باشد.

وی بیان نمود: نظارت بر صنایع لبنی به صورت ویژه و دقیق است اما، این نظارت در بخش سنتی کمتر دیده می شود کهباید برای این حلقه مفقوده نظارتی چاره اندیشی کرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه برنامه سفر خود به استان مرکزی در دیدار با کارکنان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: تلاش های ماندگاری در استان مرکزی از زمان شیوع بیماری کرونا تا به امروز کشیده شده که با نتایج خوبی همراه بوده است که قابل تقدیر است.

وی بیان نمود: در راستای بحث سهمیه دارویی تکمیل سیستم پرونده الکترونیک سلامت در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم در این نشست گفت: کمبود نیروی کارشناسی در معاونت غذا و دارو استان مرکزی مسئله ای است که باید هرچه سریعتر برای آن تدبیر شود.

دکتر محمد جمالیان افزود: 270 کارخانه موادغذایی و 160 داروخانه خصوصی در استان مرکزی وجود دارد که نظارت برحسن فعالیت های آن ها برعهده این دانشگاه است.

وی بیان نمود: استان مرکزی در بخش داروهای خاص با مشکلاتی روبرو است و تامین برخی از این اقلام وابسته به هلال احمر است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: مهمترین مشکل دارویی استان مرکزی سهمیه کم دارو است.

عباس علیمرادیان افزود: شمار گردشگران درمانی به ویژه از استان لرستان قابل توجه است و سهمیه کم دارویی مشکلاتی را به ویژه در بخش بیماران سرطانی ایجاد کرده است که انتظار می روددر این خصوص توجهویژه ای به استان شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در روزهای شیوع بالای کرونا 450 حواله الکل برای دستگاه های اجرایی استان صادر شد و در این راستا 21هزار و 600 لیتر الکل به این دوایر دولتی توزیع شد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به استان مرکزی همچنین از پتروشیمی شازند بازدید کرد و مرحله اول شهرک دارویی در بازنه شازند را افتتاح کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 2 میلیارد دلار صادرات برای صنایع لبنی کشور هدفگذاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 میلیارد دلار صادرات برای صنایع لبنی کشور هدفگذاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید