خبرنگاران میزان کشف قاچاق کالا در سال گذشته 66درصد رشد داشته است

به گزارش وبلاگ همصحبت، تهران- خبرنگاران- رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با تلاش های شبانه روزی دستگاه های درگیر در امر کشف و مقابله با قاچاق کالا، در سال 98مجموع کشفیات ما نسبت به سال 97 رشد 66 درصدی داشت.

خبرنگاران میزان کشف قاچاق کالا در سال گذشته 66درصد رشد داشته است

به گزارش چهارشنبه شب وزارت کشور، نخستین نشست ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالجاری با هدف معین اولویت های کاری این ستاد در سال جهش تولید عصر امروز به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد.

علی مویدی خرم آبادی رییس ستاد در پایان این نشست که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد و یکصد و بیست و نهمین جلسه اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود، به وبلاگ همصحبت گفت: این جلسه با حضور نماینده رییس جمهوری تشکیل و در خصوص عملکرد و اقدامات دستگاه های عضو در سال گذشته بحث شد و همچنین مهمترین اولویت های کاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این جلسه عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور بررسی شد، افزود: سال گذشته اساس کار ما تمرکز بر بحث سامانه ها بود که دغدغه رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و همه دستگاه های کشور است و خوشبختانه پیشرفت این سامانه ها در کشور قابل ملاحظه است.

مویدی خرم آبادی شرح داد: در این جلسه، مقرر شد در یک ماه آینده معدل پیشرفت و نحوه عملکرد این سامانه ها در کنترل قاچاق کالا و ارز به اطلاع مردم ایران رسانده شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید که تمرکز بر تولید داخلی است، گفت: یکی از الزامات مهم اجرایی شدن ایده جهش تولید در کشور، مبارزه موثر با قاچاق کالا و ارز در کشور است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز در ادامه سخنان خود به ساماندهی تجارت ملوانی در کشور اشاره کرد و افزود: سامانه مربوط به تجارت ملوانی اجرایی و عملیاتی نشده است و امیدواریم در سال جدید با اجرایی کردن آیین نامه مربوط به تجارت ملوانی، انضباط بخشی موثری به تجارت ملوانی و کولبری در کشور داشته باشیم.

مویدی گفت: با دستور وزیر کشور مقرر شد با همکاری استانداری ها و دستگاه های مربوطه به خصوص استان های جنوب کشور که از نزدیک درگیر تجارت ملوانی هستند، سازوکار برنامه ساماندهی تجارت ملوانی و کولبری طراحی شده و به سرعت عملیاتی شود.

شفاف سازی بازار و شناسه دار کردن همه کالاها با اولویت لوازم خانگی از دیگر موضوعاتی بود که در نشست امروز ستاد مبارزه قاچاق کالاو ارز بررسی شد.

مویدی در این باره شرح داد: با شناسنامه دار شدن تمامی کالاهای وارداتی در کشور چه در بخش لوازم خانگی و سایر حوزه ها، برخورد جدی با مظاهر علنی قاچاق در کشور خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم برخورد با جرایم قاچاق سازمان یافته در کشور، افزرود: این جرایم بیشترین ضربه را به اقتصاد داخلی کشور می زند. باید در این حوزه بیشترین تلاش و برنامه ریزی را داشته باشیم و با افرادی که به صورت یقه سفید و پنهانی دست به قاچاق کالا و ارز در کشور می زنند؛ به صورت جدی و هدفمند برخورد کنیم و کنترل های لازم در این حوزه باید انجام شود.

مویدی شرح داد: با تلاش های شبانه روزی دستگاه های درگیر در امر کشف و مقابله با قاچاق کالا، در سال 98مجموع کشفیات ما نسبت به سال 97 رشد 66 درصدی داشت که نشان از هوشمندی دستگاه ها و نهادهای نظارتی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران میزان کشف قاچاق کالا در سال گذشته 66درصد رشد داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزان کشف قاچاق کالا در سال گذشته 66درصد رشد داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید