خبرنگاران عملیات مبارزه با آفت ملخ در استان اردبیل آغاز شد

به گزارش وبلاگ همصحبت، اردبیل - خبرنگاران- عملیات کانون کوبی و مبارزه ملخ با توجه به خروج پوره های آفت ازکپسول های تخم، در مناطق شمالی استان اردبیل از روز سه شنبه شروع شده و این عملیات تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

خبرنگاران عملیات مبارزه با آفت ملخ در استان اردبیل آغاز شد

خلیل نیکشاد رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کانون های ملخ مراکشی در مراتع شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مغان به خبرنگار وبلاگ همصحبت اضافه نمود: با توجه به طغیانی بودن شرایط جمعیت آفت و انجام عملیات مبارزه در سطح 31 هزار در سال گذشته، سال جاری عملیات مبارزه با ملخ در سطح 20 هزار هکتار انجام خواهد شد.

وی بیان نمود: سال جاری تمهیدات لازم اتخاذ شده و در این راستا تعداد سه دستگاه خودرو یاری دار مجهز به سمپاش یو ال وی به ناوگان اکیپ عملیات کانون کوبی اضافه و در حال حاضر، پنج دستگاه خودرو مجهز به سمپاش یو ال وی در حالت آماده باش بوده و همچنین تعداد چهار دستگاه سمپاش توربولاینر سوار شونده نیز آماده است که در صورت لزوم بلافاصله به ناوگان عملیات اضافه خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر، اساسی ترین مشکل، عدم تأمین و تخصیص اعتبارات مورد احتیاج به منظور خرید سموم و تجهیز امکانات برای ادامه مبارزه با این آفت بسیار خطرناک است و انتظار می رود ا تامین بموقع اعتبارات مورد احتیاج از سوی مسئولان ذیربط شاهد کنترل موثر این آفت باشیم .

نیکشاد اضافه نمود: همکاری مردمی و گزارش های محلی و همچنین بکار بستن توصیه ها و هدایت های کارشناسان حفظ نباتات در مورد خودداری از هر گونه چرا و رها سازی دام و طیور در مناطق سم پاشی شده به مدت حداقل چهار روز از زمان سمپاشی بستر لازم را برای مبارزه اصولی و موثر با این آفت مهیا می نماید.

منطقه مغان در شمال اردبیل از مهمترین مناطق کشاورزی کشور بوده و بخش قابل توجهی از غلاتف دانه های روغنی و بذور کشور در آن فراوری می گردد. این منطقه همیشه شاهد هجوم آفت ملخ در فصول گرم سال می باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عملیات مبارزه با آفت ملخ در استان اردبیل آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات مبارزه با آفت ملخ در استان اردبیل آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید